Beginnen met endurance

Moderators: Nicole288, Coby, Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 10:51

Mistdancer schreef:
Moet je een speciaal ras hebben voor endurance, of is elk ras mogelijk?

Dat is nou juist zo super leuk! Je komt op de wedstrijden echt vanalles tegen! Van Haflinger, Draver, KWPN'er, ijslanders tot natuurlijk ook de Arabische volbloeden.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 09:37

minka schreef:
Bedankt voor je tips Ilse. Hoe lang zijn jullie meestal aanwezig voor een wedstrijd? Heb een pony die niet graag op de trailer wacht, dus neem je die als je er bent meteen mee richting het terrein of is dit niet handig?

Als je helemaal alleen bent zal die op de trailer moeten wachten. Als er iemand met je mee is dan kan die bij de pony blijven?
Je moet sowieso eerst naar het secretariaat en dan kan je pony niet mee.
En ik zou het ruim nemen aangezien je soms moet wachten voor de voorkeuring en je een beetje relaxed wil starten.
Laatst bijgewerkt door funnypony11 op 09-03-18 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:16

Relien schreef:
Tip voor de beginnen de ruiters..

25 maart is er een leuke wedstrijd zeker voor beginners in Renesse (Zeeland) mooi over het strand !! Ze hebben weinig inschrijvingen dus als je kan en wil meld je aan. Tis echt een leuke wedstrijd

Ben er vorig jaar gaan vrijwilligen. Echt een super leuke wedstrijd met hele fijne route!
Wilde eigenlijk dit jaar mee doen maar de dag ervoor wordt mijn pony verplaatst naar nieuwe stal, dus dat is geen optie nu :(
Volgend jaar hopelijk wel!!

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:16

Malenka schreef:
Kayleigh327 schreef:

Ben er vorig jaar gaan vrijwilligen. Echt een super leuke wedstrijd met hele fijne route!
Wilde eigenlijk dit jaar mee doen maar de dag ervoor wordt mijn pony verplaatst naar nieuwe stal, dus dat is geen optie nu :(
Volgend jaar hopelijk wel!!

Is het geen optie om een nachtje op/bij het wedstrijdterrein te blijven? Dan kun je daar van je oude stal naartoe en vanaf de wedstrijd terug naar de nieuwe stal.

Nee, een verhuizing vind ik voor een paard al stressvol genoeg. Ga haar dan niet naar een andere stal slepen voor een nachtje om vervolgens weer naar een nieuwe stal te gaan. Zeker niet met een paard wat moeite heeft met de trailerrit.
Volgend jaar hoop ik!
Hoop voor jullie dat het doorgaat! Het is een mooie wedstrijd!

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 13:01

Smart schreef:
Wie starten er KWB?

Ik ben er als vrijwilliger heel de dag!

funnypony11

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 21:39

Ik heb ook erg veel zin om te komen vrijwilligen *\o/*
Morgen nog even bij de decathlon thermo kleding aanschaffen. Dekentje mee en we kunnen er tegenaan!
Hopelijk wordt het een zonnig dagje, dan valt die kou best wel mee!!

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 19:38

JoycexEnya schreef:
Ja indd ik ga waarschijnlijk naar Ermelo! Surea waar is die?

Endurance Surae is in Teteringen, vlakbij Breda.
Daar lopen de inschrijvingen al redelijk goed binnen geloof ik.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 08:19

Die beugels heb ik ook! Ik gebruik ze altijd voor buitenritten. Ik vind ze erg fijn, blijven heel stabiel onder je voeten zitten. Met normale beugels ging ik nog wel eens schuiven, dat heb ik met deze niet!

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 08:24

Malenka schreef:
[ [url=m/TgLKvF.jpg]Afbeelding[/url] ]

De nieuwe NK 1 en 2 op de foto vanaf mijn stoeltje. Het was een fijne dag. Maar wat een uitvallers! 20 van de 31 160km starts zijn er voor de finish al uit gegaan.

Jij had echt een mooi plekje! Volgend jaar maar kijken of ik dat weekend vrij kan houden!
Inderdaad veel uitvallers maar het bleef wel tot het einde spannend!

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:11

Wijslander schreef:
Ik wil inderdaad klasse 1 starten en heb alleen mijn ruiterbewijs, verder niks. Dan moet ik dus nog die licentie plus lid worden van de vereniging?

Ja klopt!

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 07:40

_mjwb schreef:
Weet iemand wanneer de startlijsten voor zaterdag online komen?

Zal een deze dagen zijn. De inschrijving ging gisteren pas dicht, dus ze zullen er wel mee bezig zijn.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:41

_mjwb schreef:
Weet iemand wanneer de startlijsten voor zaterdag online komen?

De voorlopige startlijst staat op de website!!

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 17:42

Ik zie inderdaad dat hij nu weer weg is... Zullen wel wijzigingen zijn dan.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 07:18

Misschien een stomme vraag Maarja...
Bij de wedstrijden controleren ze natuurlijk van alle paarden het tandvlees.
Nu vroeg ik me af of ze via die controles virussen kunnen verspreiden aangezien ze met hun handen in alle mondjes van de paarden zitten en meteen weer naar de volgende gaan?

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 13:53

Wij hebben gisteren ook heerlijk gereden :D
Was onze eerste klasse 1 wedstrijd. Ik heb hem alleen gereden met snelheid van 11,8 km per uur. Ging voor een winstpuntje en dat is gelukt! Ben echt heel trots op mijn pony!
Alles ging helemaal prima alleen op het einde een beetje gebaald. Ik ben op tijd gaan stappen zodat ik meteen aan kon bieden. Alleen op het laatste stuk was ook de finish van de klasse 2 waar ze dus in volle galop langs kwamen.
Daardoor ging de hartslag van die van mij omhoog omdat ze mee wilde... Toen dus helaas niet meteen aan kunnen bieden |(
Maarja puntje om aan te werken dat ze dan rustig blijft!

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 14:19

_mjwb schreef:
Even een vraagje tussendoor. Gisteren heb ik de impulsklasse gereden van 22 km. Alles was goed en heel de rit is goedgekeurd. We zijn uiteindelijk derde geworden. En nu ga ik een startpas aanvragen want ik vind het echt super leuk! Maar hoe zit het met de punten? Krijg je voor de impulsklasse ook punten die je mee zou kunnen nemen? En hoe gaat het met de punten als je echt de klasse 1 begint? Sorry als dit domme vragen zijn!

Nee bij de impuls krijg je geen punten.
Bij elke goed uitgereden Klasse 1 wedstrijd krijg je 1 punt. Je hebt er 3 nodig om naar klasse 2 te gaan.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 09:16

Wijslander schreef:
Kayleigh gefeliciteerd met je winstpunt ondanks de tegenvaller op het eind. Wel apart dat het zo geregeld was, of is dat vaker zo?

Geen idee. Ik vond het wel jammer dat ze langs kwamen galopperen op het stuk waar wij moesten uitstappen en je de hartslag zo laag mogelijk wilde krijgen.
Maar ik denk dat ik gewoon pech had dat er precies op dat laatste stukje een aantal kwamen finishen. Volgens mij had niet iedereen er last van.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 16:55

Ik wil Etten Leur doen alleen pony moet onverwachts op ijzertjes...
Die krijgt ze over 2 weken dus ik zal even moet afwachten hoe ze met de ijzertjes loopt (of ze dan niet meer gevoelig loopt). Hopelijk zijn er genoeg mensen die al wel kunnen inschrijven!!

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 19:49

@aleeneh leuk! Je hebt je hopelijk al wel ingeschreven voor de wedstrijd in Waalwijk?
Lekker hè zo’n watertje onderweg

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 20:56

Lein_ schreef:
Leuk joh, goed gedaan!!
Jammer van die finish, beetje pech ook wel.. Soms kun je mooi tussendoor finishen in klasse 1.
Verder was het wel een fijne wedstrijd hé :)

Ik heb zaterdag ook meegereden in Teteringen, op een fries 31 km ik vond het puur genieten gewoon!! Mijn eigen paardje wil altijd tempo maken, dit paard is zo relaxt! Wereld van verschil.
Ook nog een stuk samengereden met Marije en Elmo, wat een leuke pony! Zo gedreven ook! Haha! Had je nou alsnog een WP volgens de lijst of las ik verkeerd?

Op de valreep ga ik zondag met een Arabisch volbloed haar debuut K1 maken in Laag-Soeren, ook zo’n leuke wedstrijd! Geluk dat we nog mee konden doen.
Zou eigenlijk klasse 3 met mijn eigen paard rijden maar hij is nog licht herstellende van een hoefkneuzing.

Dus even kijken welk paard ik mee ga nemen naar Etten-Leur en dan gauw inschrijven :D

Ja was verder allemaal super fijn! Onze voorbereiding was dit keer door een pittig verhoudheidje wat minder maar pony heeft het echt top gedaan :D Als het aan haar ligt blijft ze maar lopen!
En als het goed is wel een winstpunt ja. Ik zag het ook nergens op de lijst. Maar heb tussen de 10 en 14 km per uur gereden en ben goedgekeurd, dus dat is volgens mij een winstpunt!

Wat leuk dat je zondag ook lekker kan starten! Je blijft wel druk bezig joh hahaha
En ik hoop ook echt dat er genoeg aanmeldingen komen voor etten-leur. Wil die ook graag doen *\o/*

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 16:22

Aleeneh schreef:
Kayleigh327 schreef:
@aleeneh leuk! Je hebt je hopelijk al wel ingeschreven voor de wedstrijd in Waalwijk?
Lekker hè zo’n watertje onderweg

Thanks! Ja zeker heb ik me ingeschreven, ik zag inderdaad ook dat het al ongeveer vol was :)
Ja, dat is heerlijk!

Oh gelukkig! Hij was inderdaad echt enorm snel vol voor de impuls. Maar voor hun alleen maar fijn natuurlijk!

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 12:30

JoycexEnya schreef:
Ik start ook de klasse 1 maar de korte.

Alleen 1 ding snap ik niet, zit het secretariaat nou op een andere locatie?

Ik heb even in het boekje gekeken voor je van de wedstrijd en zie het secretariaat daar gewoon op het kaartje staan.
Leek me al heel sterk dat het secretariaat op een andere locatie zou zijn.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 15:44

Zijn er hier mensen die mee doen in Etten-leur?
Hebben jullie al een programmaboekje en route etc ontvangen?
Ik heb nog niks ontvangen en ben toch wel benieuwd naar indicatie van tijden en de route!

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 15:51

xxCYNNxx schreef:
die is aankomend weekend toch? Zal ongetwijfeld uiterlijk maandag alles wel online staan...overigens ontvang je niks; je moet zelf de website van de organisatie in de gaten houden of boekje ed al online staan.

Ik ben inderdaad ook gewend alle info op de website te vinden. Echter dacht ik dat er ergens op de website stond dat je het programmaboekje en de route via de mail kreeg...
Vandaar deze vraag!

Edit:
Dit staat in het vraagprogramma:
- "De startlijsten en het programmaboekje worden per email verstuurd."

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 16:15

NdV74 schreef:
Eeeeeehhhhh foutje in het vraagprogramma.
Uiterlijk dinsdagavond staat alles online.

Oke top! Dan houd ik dinsdag de site in de gaten! Bedankt!