ikke schreef:germie schreef:Foei ikke
Maar dit is wel wat ik bedoel. Men probeert je inderdaad een schuldgevoel aan te praten, maar als kindervrije kun je eigenlijk je hele leven vervuilen, het is altijd minder dan wat 2 mensen ooit vervuilen. En kindervrij zijn is net zo'n 'egoistische' keuze als wel kinderen nemen. Ik ken niemand die geen kinderen neemt omwille van het milieu. Het is alleen een mooie bijkomstigheid. Ik blijf in ieder geval nog wel even reizen en heb ook 1 paard. En ja, daar werk ik hard voor en laat er ook dingen voor. Dus dan mag het.
![]()
Maar even serieus, het is gewoon het 'not in my backyard' syndroom. Alles is belangrijk op het moment dat het in je achtertuin gebeurt en je raakt. En anders niet meer. Zo zit de mensheid gewoon in elkaar.
Precies dat.
Ik weet ook wel tegen wie ik het zegmaar het is wel waar de hele milieubeweging op gebaseerd is: angst en schuldgevoel.
Helaas voor de milieuterroristen heb ik de meest foute schoonvader gehad die ze zich kunnen voorstellen (de beste man is helaas overleden). Hij was zo gehard anti de milieu-beweging dat hij in de jaren 80 de zure regen campagne eigenhandig om zeep geholpen heeft door de de plaatsen te lokaliseren waar al die zogenaamd aangetaste bomen stonden om vervolgens met kennis van zaken aan te tonen dat het l*lkoek was! Hij was bosbouwkundig ingenieur en toonde aan dat die bomen groeiden op plekken die helemaal niet geschikt waren voor dergelijke bomen! Daag Greenpeace en co![]()
Het moge duidelijk zijn, mijn schoonvader en ik konden prima met elkaar overwegIk ben blij dat ik hem zo lang gekend mocht hebben.
Lijkt mij een goede vent. Haha.
Ik heb hier een paar dagen terug een link geplaatst over het feit dat de hoeveelheid co2 juist daalt.
Er zijn gewoon minstensnet zo veel onderzoeken die aantonen dat er helemaal geen opwarming is, maar alleen een verschuiving.
MAAR: ondanks bovenstaande vind ik wel dat we er met sommige dingen een rommeltje van maken. Minder plastic verpakkingen kan prima.
En zolang een fabriek als esd blazers mag blijven produceren, dan kunnen wij rustig doordieselen.
Er kunnen dus best dingen beter, maar de geboden gij zult alle pleziertjes behalve kinderen krijgen in de ban doen slaat nergens op.
Doe wat je kunt. En accepteer de meningen van anderen en respecteer andere keuzes.