8nnemiek schreef:Shaggy09 schreef:Er zijn meer dan genoeg mensen die geen nieuwe auto kunnen kopen (ook geen kleinere auto) geen paard kunnen betalen, gewoon een tweedehands tv hebben en dus ook zonnepanelen niet kunnen ophoesten. Eigenlijk is alles wat je net opnoemde een enorme luxe voor heel veel mensen.
Van wat ik me kan herinneren leeft zo'n 95% van de Nederlanders boven de armoedegrens.
Als ik écht geen cent zou hebben, dan zou ik waarschijnlijk alsnog zonnepanelen aanschaffen met een lening.. Stel je betaalt €50 per maand af, 8 jaar lang, maar je hebt daardoor geen verdere energiekosten meer, dan ben je geen cent duurder uit en ná het afbetalen van die lening heb je de komende 10 tot 20 jaar gratis stroom.
Gelukkig zit er een enorm grijs gebied tussen gemakkelijk een paard kunnen betalen en de armoedegrens, moet me wel van het hart dat het me enorm verbaast dat jij het allemaal zo normaal vind. Mag ik dat zeggen?
Als je echt geen cent hebt zul je moet bezuinigen op iedere eurocent en ik denk dan persoonlijk dat je eerder gaat letten op je stroom/elektra/water verbruik dan dat je zonnepanelen aan schaft.
Zonnepanelen is echt een investering, maar let wel; een investering kun je eigenlijk alleen maken als je al een startbudget hebt. Als jij van weinig geld moet rondkomen kun je een investering echt op je buik schrijven. Dan is het gewoon bezuinigen, bezuinigen, bezuinigen.