Moderators: Nala, Mondy, Mjetterd, ynskek, Polly, Ladybird, Giolli, Hanmar, Princesj, Dani
Citaat:Dat het kwalijk is dat die mening op allerlei nononsense sites/ facebook grootschalig verkondigd wordt als de waarheid waar mensen hun meningen op gaan baseren.
Popstra schreef:Oh dus alle miljoenen mensen die vliegen zijn onverstandig!?
Dus we moeten maar sober gaan leven en voor altijd thuis (in de kou en in het donker)blijven zitten, moestuin aan leggen, geen vlees eten en ons al helemaal niet meer voort planten....
en dat voor iets wat onomkeerbaar is?? Wie is hier nu onverstandig??![]()
Sorry, of jullie het nu leuk vinden of niet, ik blijf de 2e helft van mijn leven ook nog even verder genieten...
pien_2010 schreef:Magrathea schreef:ik lees dat toch ietsjes anders. Ik lees namelijk dat Germie meer doet als geen kinderen krijgen en daarnaast is het natuurlijk wel zo dat geen kinderen krijgen de ecologische voet print kleiner maakt. Dat mag best onder de aandacht gebracht worden ook all ijkt het een stokpaardje van Germie. Gelukkig mag iedereen zelf kiezen of hij wel of geen kinderen wenst, wel of geen vliegreizen maakt etc. etc."jamaar ik heb geen kinderen".
pien_2010 schreef:Er werd een tijd geleden een leuke vraag gesteld in dit topic namelijk iemand wilde graag ideeën over haar klimaat neutraal huis.
Mij lijkt het ook wel tof, om als je klimaat neutraal huis gaat bouwen, een huis te bouwen dat ook compleet biologisch afbreekbaar is. Ik heb ooit een reportage daarover gezien dat dit in Nederland ergens gebeurde en zelfs met een stadhuis. Maar ik kan het nergens, helaas, terug vinden. Vind dat wel boeiend. Weet iemand daar meer van?
8nnemiek schreef:En dát is nu juist het probleem; een benzineauto gaat never nooit 700.000km mee, nog niet eens de helft, en wordt dan weer volledig verschrot en er moet weer een compleet nieuwe auto gebouwd wordenHeel erg milieuvriendelijk ja..
Een elektrische auto gaat naar verwachting veel en veel langer mee, de eerste is al de 800.000 voorbij. Accu’s worden efficiënter en milieuvriendelijker.. en als je kijkt naar elektra vs benzine dan wint de elektrische auto met gemák, zeker in landen en staten waar de stroom via wind/zon/water wordt opgewekt.
En als je de productie van zonnepanelen enzo gaat meerekenen voor elektrische auto’s, reken je dan ook alle olieplatformen en raffinaderijen en milieurampen en vervoer van brandstof enz enz mee voor auto’s met verbrandingsmotor? En luchtvervuiling? Fijnstof? Geluidsoverlast?
verootjoo schreef:Gut ja, die gaat op FB ook rond.
Maar serieus... mag toch hopen dat de wetenschap in 50 jaar toch verder is verbeterd en nieuwe inzichten heeft
Je baseren op wetenschap van 50 jaar geleden is niet zo handig.
Als je nu de overall grafiek ziet wordt het wel degelijk warmer over de gehele termijn gezien met af en toe even een dipje
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers