De Notre-Dame staat in brand

Moderators: EvelijnS, Dani, Shanna, benangelique, Ladybird, Hanmar, Polly

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 20:13

Resistance schreef:
Ik moet er gewoon van huilen. Ondanks dat ik hem nog nooit in het echt heb gezien.

:(:) knuffie :(:)

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 20:57

Benzz schreef:
Vreselijk!
Al vind ik het ook smakeloos dat Trump op twitter blusadvies gaat geven............

Trump is een volslagen idioot zonder enige stijl of smaak.

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 22:14

Laat ieder zijn eigen emotie erbij beleven. Dit raakt een ieder van ons op een andere manier, en dat is oke. We hoeven niet allemaal dezelfde emotie erbij te hebben, en dat de een niet huilt, maakt het huilen van een ander geen aanstellerij, of snowflake of whatever.

Het is, wat je er ook bij voelt, een historisch gebouw wat in vlammen opgaat, en dat is gewoon heftig. Daar grappen over maken vind ik dan ook niet getuigen van veel respect.

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 22:19

Britta31 schreef:
Special snowflake :o?

Sommige mensen maken zich druk over het onrecht in de wereld, en hebben empathie met anderen.

En dan zijn er een andere groep mensen die ze special snowflakes noemen en dat aanstellerij vinden.

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 22:38

piendumaitre schreef:
Avalanche81 schreef:
Laat ieder zijn eigen emotie erbij beleven. Dit raakt een ieder van ons op een andere manier, en dat is oke. We hoeven niet allemaal dezelfde emotie erbij te hebben, en dat de een niet huilt, maakt het huilen van een ander geen aanstellerij, of snowflake of whatever.

Het is, wat je er ook bij voelt, een historisch gebouw wat in vlammen opgaat, en dat is gewoon heftig. Daar grappen over maken vind ik dan ook niet getuigen van veel respect.

Frankrijk is in rouw. Ook wij zijn paar keer in ons leven id notre dame geweest, de laatste keer 5 jr geleden.
En nu dit, in het begin vd goede week. Ik vind het echt verschrikkelijk. De religieuse en kunstbetekenis is gigantisch. Het is niet voor niets Werelderfgoed.

;( dat is......

en het is heel heftig voor heel veel mensen. Ook voor mij..... the end of an era.

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 22:42

lizy29 schreef:
Haarbal schreef:
Er komt vast ook een crowdfundingsactie... als die er nog niet is.

Word op dit moment aan gewerkt om morgen van start te gaan.

Hopelijk blijft de facade bewaard..... en ik hoop dat hij gerestaureerd kan worden.

Nothing lasts forever.....

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 23:05

pjotrg schreef:
Het overgrote deel van de kerkgebouwen in Frankrijk zijn eigendom van de overheid!

In Nederland ook. De kerken van de PKN dan toch. Dat zijn de oude kerken, en vaak worden die wel gerestaureerd.

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 23:16

Haarbal schreef:
Er staan nu mensen met zaklampen bovenop een van de klokkentorens.

Pfff echt super stoer, ik zou het niet durven.......

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 21:01

piendumaitre schreef:
Waar natuurlijk wat die filosoof aangeeft en altijd moeilijke discussie en goed om bij stil te staan.

Is ook reeel. Je kunt niet prioriteiten stellen in die dingen en het is niet zo simpel als: eerst dit, dan dat.

De wereld is complexer dan dat.

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 14:29

Pandora2 schreef:
:')
Met mini-eifeltoren op het dak :=

In New York is er ééntje opgepakt aan de kathedraal met jerrycans benzine en lucifers... -O-

What??? Link?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie