Dodenherdenking 2019

Moderators: EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Princesj, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:30

Marjoow schreef:
Hallo allemaal,

Zojuist zoals zo velen de dodenherdenking gevolgd op tv en uiteraard stil geweest.

Wat ik mij tijdens het kransen leggen afvroeg. Waarom ligt er geen krans namens de politie? Er ligt 1 krans namens de strijdkrachten (Koninklijke Marine, Koninklijke Luchtmacht, Koninklijke Landmacht en Koninklijke Marechaussee). Maar de politie dus niet.

Weet iemand misschien waarom dit is?

Waarschijnlijk omdat de krans gelegd word ter nagedachtenis aan alle militairen die in dienst geweest zijn van het koninkrijk en zijn omgekomen tijdens de 2e Wereldoorlog en tijdens vredesmissies.

Politie valt niet onder de strijdkrachten.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 23:35

karuna schreef:
Mijn leeslijst op vwo was oa duits, ik heb als onderwerp toen gekozen tweede wereld oorlog. Oa de verslagen van de veroordeling van de ontwerper van Zyclon B. Was erg heftige kost. Ook vooral omdat de bedenker trots was op zijn bedachte gas, ook hoe hij getest heeft op kindjes en volwassenen en dieren. Gruwelijk maar ook fijn om een dergelijk onderwerp te hebben als leeslijst. :j leraar was er minder blij mee alleen omdat hij duits was. En er eigenlijk niet aan herinnerd wilde worden.

Bijzonder aangezien zyklon B oorspronkelijk al voor de 2e Wereldoorlog gebruikt werd als pesticide. De uitvinder van het gas is in 1934 overleden.

Uiteraard zijn er verschrikkelijke dingen met het spul gedaan, alleen haal je een paar zaken door elkaar vrees ik.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie