Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 20:25

Cayenne schreef:
Ik moest aan die vrouw in Scheveningen denken die afgelopen week eveneens vermoord werd tijdens het uitlaten van haar hondjes.
Zal wel bizar toeval zijn.

Ik dacht hetzelfde, en het lijkt geen bizar toeval te zijn. Ik zie net op FB een oproep van Politie Nederland: KLIK :\

Dezelfde persoon wordt gezocht voor beide zaken.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Re: Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 20:29

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 20:45

Ondertussen hoop ik heel hard dat die vermiste student uit Utrecht niet ook hem tegen het lijf is gelopen.

.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 22:25

.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:12

Ine23 schreef:
Is er ondertussen al meer in de media verschenen sinds de aanhouding? Ik heb het idee dat het veel minder op de voet wordt opgevolgd als sommige andere zaken?

Ik kwam dit erover tegen:

https://nieuws.nl/algemeen/20190509/ver ... perkingen/

Nieuws.nl schreef:
De man die woensdag is aangehouden in verband met het doden van drie mensen zit vast in beperkingen.

Dat betekent dat de 27-jarige verdachte alleen contact met zijn advocaat mag hebben. Ook wordt er geen informatie verstrekt aan media en ook niet aan het publiek, meldt de politie.

Verder kom ik vooral verhalen tegen van mensen die hem kennen of zijn tegengekomen: van mensen die de betreffende middag over de hei liepen, van bewoners van het huis waar hij blijkbaar pas net woonde en van oud-studiegenoten.

.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:34

.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:44

.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 16:15

.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 07:50

Hoe meer ik lees over deze zaak, hoe meer ik het gevoel krijg dat er alleen maar slachtoffers en verliezers zijn. Niet alleen de drie overleden mensen, maar ook Thijs zelf en zijn familie. Wat is er misgegaan in het hoofd van die jongen? Het woord psychose is al een paar keer genoemd. Dat kan. Door een verkeerde reactie op medicatie bijvoorbeeld. Mensen zijn dan écht zichzelf niet en doen dingen die ze zonder psychose nooit zouden doen. Hoe dan ook een zeer verdrietige kwestie. Al worden er straks vragen beantwoord, je krijgt er de levens van die drie mensen niet mee terug.

.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 08:19

Ik zei: 'dat kán'. Ik zei niet dat het zo is.

Het kan ook dat die lieve, stille jongen zich altijd anders voordeed. Dat kan ook.

We wachten het af.

.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 08:33

Vooral verhalen van mensen die deze acties ook niet kunnen plaatsen 'want het was altijd zo'n lieve en onopvallende jongen'.

.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 08:43

Nou, dat dus.

Ik ben vooral benieuwd of hij dit met zijn volle verstand heeft gedaan of dat hij op die momenten ontoerekeningsvatbaar was. Nogmaals, je krijgt er de doden niet mee terug, maar mensen willen vaak een verklaring (ja, ikzelf ook).

.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 18:47

LoveBodin schreef:
Zonder te speculeren over deze jongen. Maar er zijn meerdere verhalen waarbij het lijkt alsof bepaalde medicijnen vreselijk gedrag kunnen opwekken. Lijkt omdat het (nog) niet bewezen is.
Ook bv een moeder die haar kind(eren?) Vermoordde. Ik weet alleen niet meer of zij vrijgesproken werd of niet.

Er is hierover twee jaar terug een boek verschenen dat ik nog wil lezen. Het heet 'Een coupé verder' en het is geschreven door een vader en een dader (die kop stond ooit boven een krantenartikel over dat boek, zo heb ik het onthouden).

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~ba1b3642/

de Volkskrant schreef:
'Als je kijkt naar soortgelijke zaken waarin paroxetine een rol speelt, zie je sterke overeenkomsten', zegt Hekman. Hij wijst op de zaken van Ids Idsardi, die drie personen neerschoot, Grietje S., die haar 2-jarig zoontje wurgde en Elzelien K., die haar man en dochter met een bijl doodsloeg.

'Het plotselinge door het lint gaan, de absurditeit van het geweld, daders die zich vrijwel niets kunnen herinneren, nergens op reageren en vaak vreemd uit hun ogen kijken - dat zie je steeds terug. Ze plegen excessief, onbegrijpelijk, wild geweld. Zonder enige redelijkheid. In die prozac killings zit geen enkele logica.'

Hekman pleit voor een bewustere keuze voor het middel - 'kijk ook naar alternatieven' - en betere begeleiding van gebruikers in de op- en afbouwfase. Juist bij schommelingen in de bloedspiegel is het risico het grootst. 'Artsen en intimi moeten monitoren of er geen schadelijke bijwerkingen optreden.'

Nogmaals: ik zeg niet dat dit bij Thijs ook het geval is. Ik ken die jongen niet en ik ken ook geen mensen uit zijn omgeving. Maar er zijn meerdere gevallen bekend waarbij het vermoeden bestaat dat AD (met name paroxetine, bijvoorbeeld Seroxat) heel zachtaardige mensen in monsters laat veranderen.

.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 19:04

Onder het artikel in de Volkskrant staat een link naar een artikel uit 2016: Bewijs maar eens dat het de pillen waren

Hierin worden ook meerdere gevallen genoemd, waaronder Grietje S. Over haar wordt in dit artikel gezegd dat ze venlaxafine slikte en dat dat in combinatie met een enzymafwijking die zij had fout kon gaan, maar dat het daardoor ook echt fout IS gegaan is niet bewezen.

.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 19:38

Dat is wel heel kort door de bocht. Er zijn ook andere factoren dan alleen 'niet onder begeleiding opbouwen'. Onregelmatig innemen bijvoorbeeld, of een verkeerde werking als het middel wordt ingenomen met andere middelen, of als het niet samengaat met een fysiek 'mankement' van de persoon (zoals die enzymafwijking waarover in het artikel wordt gesproken). Op welk moment weet je zeker dat iemand goed reageert op een medicijn? Volgens mij heb je die zekerheid nooit 100%.

.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:01

Ik krijg ook niet de indruk dat de politie overhaast te werk is gegaan en dat straks blijkt dat ze de verkeerde te pakken hebben. Maar we zullen het zien.

.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie