Abortus verboden in Alabama...

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

DeMolenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:32

J_E schreef:
Ik word juist blij van een nieuwsbericht als deze en verdrietig van de reacties erop.

Fijn dat je me walgelijk vindt Ianthe ;)

Hebben jullie er wel eens bij stil gestaan hoe een kindje weggehaald wordt? Het wordt levend en wel, in stukken gescheurd. Ledemaat voor ledemaat uit elkaar gereten totdat het dood is. Bij een geboren kind, of zeg een volwassene heet dit moord. Alleen omdat je het niet zien kunt, het voor de vrouw/man op dat moment gemakkelijker is, wordt er niet gezien wat er daadwerkelijk gebeurd. Wegkijken is gemakkelijker. Hoeveel vrouwen lopen niet met spijt en schuldgevoel rond?

Ik kan echt wel de redenen begrijpen dat mensen moeite hebben met een zwangerschap. Maar het feit dat een levend kind gedood wordt zou in mijn ogen de discussie al onmogelijk moeten maken.

Gezien we op bokt zitten, hoe denken jullie er over wanneer er een levend veulen in stukken wordt gescheurd, zodat het de baarmoeder kan verlaten, omdat de eigenaar besluit toch geen veulen te willen? Het is het paard van de eigenaar, dus deze mag bepalen.

Dit is wel heel erg zwart kijken naar abortus... Voor de 8 weken grens is dit nog perfect mogelijk met ingebrachte tabletten. Deze wekken lichte weeën op en drijven het vruchtje af. Het vruchtje komt er dus in 1 geheel uit. Hoe het zit in latere stadiums weet ik niet, maar ik weet wel dat het er niet in stukken wordt uitgescheurd. Dat heb je echt verkeerd op :n

DeMolenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:41

Wat ik mij ook afvraag: De verkrachter moet gestraft worden. Het kind mag niet gestraft worden en het moet blijven leven, want het is een slachtoffer.

Maar de vrouw/tiener/meisje is ook een slachtoffer. Waarom wordt zij wel gestraft? Waarom wordt zij gestraft, ongeacht leeftijd, om 9 maand een kind te moeten dragen en hoogst waarschijnlijk ook haar hele leven voor te zorgen. Waarom is het wel ok om dit slachtoffer te straffen?

Blokje? J_E? Iemand die voor deze wet is die hierop wil antwoorden?

DeMolenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 14:28

DeMolenhoek schreef:
Wat ik mij ook afvraag: De verkrachter moet gestraft worden. Het kind mag niet gestraft worden en het moet blijven leven, want het is een slachtoffer.

Maar de vrouw/tiener/meisje is ook een slachtoffer. Waarom wordt zij wel gestraft? Waarom wordt zij gestraft, ongeacht leeftijd, om 9 maand een kind te moeten dragen en hoogst waarschijnlijk ook haar hele leven voor te zorgen. Waarom is het wel ok om dit slachtoffer te straffen?

Ik quote mij zelf even. Alhoewel het feit dat hier wordt overheen gepraat eigenlijk ook wel genoeg zegt in mijn ogen.

DeMolenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 20:10

__Sannne schreef:
Mijn bericht was serieus bedoeld, en ben dan oprecht benieuwd naar de antwoorden van gelovigen.

Ga je niet krijgen. Op mijn vraag antwoorden ze ook niet. Het moment dat het ze te heet wordt zwijgen ze.

DeMolenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 20:48

DeMolenhoek schreef:

Dat was deze avalanche :) Ik vraag mij af waarom het wel ok is om de moeder te straffen.

DeMolenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 03:31

Avalanche81 schreef:
Onali schreef:
Het is niet oke om de vrouw te straffen, maar de vrouw wordt gestraft omdat ze perse dat kind moet voldragen.
Daar gaat het om.

Dat heb ik niet gezegd :)

Ik heb eerst aangetoond dat anti-abortus zijn geen bijbels standpunt is, dus abortus is (hoewel misschien niet de meest wenselijke optie) niet verboden.

Daarna heb ik gezegd dat het niet oke is om het slachtoffer te straffen. Volgens mij kunnen we prima aantonen dat een verkrachting, en dan daarop volgend een zwangerschap en bevalling ongelooflijk traumatisch is, en daarmee inherent een straf voor het slachtoffer.

Daarmee zeg ik dus ook dat het simpelweg niet oke is om een vrouw daartoe te dwingen, en omdat zij het recht heeft abortus te laten uitvoeren, heeft zij het recht daarvoor te kiezen en is het niet oke haar dat te verbieden.

Begrijp je me nu beter? :)

Ik dacht al dat je niet de persoon was om deze vraag te beantwoorden. Niet slecht bedoeld! Maar jij vindt, als het er echt op aankomt, abortus ‘ok’. Niet wenselijk maar wel iets dat kan gebeuren in dergelijke situaties. Ik doelde vooral op de posters hier die maar blijven drammen dat abortus moord is en de foetus daar slachtoffer van is :) Waar abortus, onder welke omstandigheden dan ook een 100% no go is. Anyway, bedankt om te antwoorden!

DeMolenhoek

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 12:18

Ik kost bijna van het idee Sizzle. Dat mensen dat kunnen :r

DeMolenhoek

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 13:41

Mijn voormalige poetsvrouw is naar Nederland gegaan omdat ze pas op 22 of 23 weken er achter kwam dat ze zwanger was.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie