Abortus verboden in Alabama...

Moderators: EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Princesj, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Sizzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 15:12

Je zou toch bijna een stapel babies in een gevangenis afgeven als protestactie: dit is wat er gaat gebeuren als slachtoffers ongewenst zwanger raken, die brengen het resultaat terug naar de dader. Zoek maar een oplossing.

Sowieso belachelijk dat de vrouw altijd maar verantwoordelijk moet zijn voor babies. Mandje voor de deur bij de vaders zetten, wedden de wet snel weer terug gedraaid wordt?

Als iemand persoonlijk tegen abortus is, geen probleem. Maar verbieden????? Achterlijk land |(

Sizzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 18:19

Ik heb mij nader inzien een beter idee.
Als nou iemand ‚per ongeluk‘ zwanger wordt van een politicus en dan in het openbaar zegt: ik wil dit kind niet!
Dan krijg je eerst mooi 9 maanden roddelbladen en dan daarna de baby in een mandje op zijn bureau zetten met een kaartje erbij: dankzij de nieuwe wet mag je nu lekker van het vaderschap genieten en dan dat uiteraard ook op twitter zetten en zelf emigreren :)*

Sizzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 08:05

Het schokkendste dat ik gelezen had is dat een verkrachter tot ongeveer 5 jaar veroordeeld kan worden en een vrouw na abortus tot 10 jaar. Ik hoop dat dat niet klopt wat dat lijkt op praktijken uit het middenoosten. We zeggen foei tegen de man en stenigen de vrouw.

Sizzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 10:56

Vanaf ongeveer 24 weken is een kind in principe (met wat ondersteuning) levensvatbaar buiten de baarmoeder, dan zal je het dus actief zorg moeten weigeren of zelfs actief doden voor het sterft. Komt dus eigenlijk op hetzelfde neer op opzettelijk doden na de geboorte.
Vind 24 weken nog wel een logische grens vooral voor zware medische indicaties die pas op de 20 weken echo te zien zijn.
Spijtabortus met 20 weken of meer vind ik wel al behoorlijk op de morele grens hoor.

Sizzle

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 12:14

Zoals in China in het (nog niet zo lang) verleden: kind geboren laten worden en dan een dodelijke injectie in de fontanel %)

Sizzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 18:04

Wat wel gewoon echt een probleem is zijn mannen die zeggen van alles willen en vervolgens niets doen als het kroost er eenmaal is. Als dan het puntje bij het paaltje komt zijn dan maar weinig vrouwen die het over hun hart kunnen verkrijgen om dat die baby bij de vader te deponeren en er zelf vandoor te gaan.
Anderzijds vraag ik me dan ook weer af waarom je een kind wilt met iemand die er waarschijnlijk niet in geinteresseerd is.

Wat ik wel intzettend schadelijk vind zijn de opmerkingen als: waarom ben je op je werk, je kind is toch ziek? Dat laat je toch niet aan je man over?

Of (vandaag nog)
Je man werkt toch gewoon? Het is dus een luxe dat jij ook werkt.

Sizzle

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 21:39

Wij hadden vroeger (35 jaar geleden) een buurvrouw die voor haar tijd eigenlijk echt goed reageerde daarop. Hij deed letterlijk geen hol in huis en met de kinderen dus is ze zonder ruzie van hem gescheiden onder het mom: als je ons blijkbaar enkel financieel tot steun wil zijn, dan doen we dat :+

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie