Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 14:27

Woensdag avond, debat tussen Baudet en Rutte, dat word hopelijk smullen. Ben geen fan van beide maar hoop toch zo dat Rutte hem zo gigantisch te kakken zet.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 14:55

Anoeska27 schreef:
Hier is zijn mening toch wel de algemene mening van de bevolking. Vrouwen moeten hun mannen volgen, zij weten waar ze het gezin heen moeten leiden. Bij de apotheek hangen flyers dat abortus en euthanasie echt geen optie zijn en als de huisarts je lastig vindt dan belt ie je man met de mededeling dat hij je in toom moet houden. Nu zullen ze hier echt niet op hem gaan stemmen, maar er is echt een grote groep die ook zo denkt.

Wat voor geloofsgemeenschap is dat!!! Een huisarts mag dat nooit en te nimmer doen.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:13

Tja Baudet is gewoon 100 jaar te laat geboren. Op Facebook vergeleek ik sommige van zijn denkbeelden met iemand uit het verleden en of ik werd aangevallen, niet normaal maar wanneer ik dit ariosofiese gelul van hem hoor gaat hij toch wel heel erg die kant op.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:36

MarjanB schreef:
Die vent is vast afgewezen door een sterke zelfstandige vrouw en dat kon z’n zieltje niet verwerken :')

Vind het een griezel (net als trump) en hoop dat veel mensen gaan stemmen om een tegen geluid te laten horen.

Karin Bloemen :D :D :D

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:10

Zertab schreef:
Waarom hebben mensen in godsnaam op zo'n randdebiel gestemd?

Dat is juist zo gevaarlijk, jij en ik vinden het misschien een randdebiel maar hij is superslim, gaat elke keer net niet over het randje. En het maakt hem zeer gevaarlijk voor onze maatschappij, boreaal, witte suprematie, anti gekleurde medemens en ga zo maar door. Vooral veel mensen zullen als protest gestemd hebben en wanneer Rutte en consorten er lering uit trekken dan is hij zo weer weg.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:44

Mkango schreef:
Blussem schreef:
Ook ik ben verbaasd over ophef.

En aan de andere kant maar klagen dat de huurprijzen zo omhoog zijn geschoten? Dit is idd wel het resultaat van de twee verdieners. Door dubbele inkomens zijn de huis prijzen omhoog geschoten met als gevolg dat nu beide zich een zo slag in de ronde kunnen werken en de ouders bijna geen tijd meer hebben voor hun kinderen.
Echt sneu voor heede daagse kinderen.

En jij denkt dat vrouwen in de vroegmoderne tijd allemaal netjes op stok gingen elke avond met de kinderen onder de vleugels en verder hun huis niet uit kwamen? Houd op, schei uit. :') Sla een degelijk geschiedenisboek open en je zult merken dat "de vrouw aan het aanrecht" iets heel recents is, en dat gezinnen met tweeverdieners al honderden jaren bestaan.

In Nederland was het toch echt in de jaren vijftig zo dat vrouwen die trouwden gewoon ontslag kregen .

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:52

Popstra schreef:
Hij is gewoon heel slim, wint er ook weer christelijke zieltjes mee getuige steeds meer christelijke mensen zijn partij gaan kiezen.

Maar op provinciaal niveau hebben ze nog niets bereikt, wel de grootste maar regeren, ho maar.

bigone

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:50

Je kunt er van alles achter zoeken maar Baudet wil maar een ding, een boreale samenleving dus moeten er zoveel mogelijk witte kindjes geboren worden en hoe bereik je dat? Juist , ma thuis, verbod op abortus en fokken als konijnen.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:14

Prrrr schreef:
oomens schreef:
Je kunt het in het belachelijke trekken, met vergelijkingen met 'broedmachines' en 'op marktplaats zetten', maar het haalt het punt dat, wanneer we niet kunnen zorgen dat ze ergens anders veel minder kinderen produceren en er zelf niet wat meer gaan maken, dat we dan langzaam maar zeker getalsmatig steeds minder te vertellen krijgen, niet echt onderuit.

Wie is "we"? Blonde blauwogige Nederlanders? Doe ik als niet-blauwogige vierdegeneratie wel arische afkomst-Nederlander mee in de berekening? En de twaalfde generatie niet-blauwogige halfbloedjes van mijn vriendin? Vriendin in kwestie is intussen wel moslim geworden, maar aan kind nummer vijf toe. Hoe zit het met mijn zeggenschap? En die van die vijf in Nederland geboren en getogen kindertjes?

Angst voor de ander is gebaseerd op onbekendheid, en dat is wat hij cultiveert. Minder dan honderd jaar geleden is Adolf Hitler op diezelfde basis groot geworden. Ik geloof dat ik dat volgens de spelregels van een goede discussie niet hardop mag zeggen, maar als mensen dat niet meer zien, dan moet die regel wat mij betreft overboord.

Een mens is een mens. Een mens is niet zijn afkomst. En met al die mensen samen moet je een maatschappij bouwen. Als politicus kan je niet zeggen dat een bevolkingsgroep op basis van geslacht of afkomst minder meetelt - je moet het met al die mensen doen.

Hebben we een demografisch probleem? Ja, we vergrijzen. Dat is de enige kleur die in die discussie meespeelt.

AMEN!!!!

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:16

Iemand die de boreale wereld verkiest boven een samenleving waar meerdere kleuren leven is gewoon een bloedlink figuur.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 14:47

Anjali, van uit je geloof kan ik je redenering volgen, van uit menselijkheid niet. Mensen bvb laten creperen ondanks dat ze zelf graag hun leven willen beeindigen en er gelukkig die mogelijkheid is schuiven gelovigen te vaak terzijde. En dus zeg jij, je moet maar gewoon creperen want god heeft actieve levensbeëindiging, net als zelfmoord en abortus niet op de agenda staan. Je kunt het leven respecteren en het ook leefbaar houden zonder fel tegenstander van dit soort zaken te zijn. Een meisje van veertien word verkracht, raakt zwanger, kan nergens heen en gooit zich voor de trein, dat zijn zaken die gebeuren wanneer jijzelf en je omgeving onder zwaar gelovige invloed bent. Moet je niet willen imo.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 15:04

Anjali, vraag : wijs jij ook medische ingrepen, bloedtransfusies ed af??

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 15:37

anjali schreef:
bigone schreef:
Anjali, vraag : wijs jij ook medische ingrepen, bloedtransfusies ed af??

Nee.die zijn er toch om het leven juist te redden.Ik ben geen Jehovah's Getuige ,die wijzen bloedtransfusies af, maar dat heeft een specifieke reden,die ik wel begrijp.Maar daar ben ikzelf geen lid van.

Dus wanneer het leven van een vrouw in gevaar is door een zwangerschap mag er in jouw ogen wel geaborteerd worden?

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 16:10

Taffje, dat valt onder passieve euthanasie en word algemeen toegepast. Wanneer je tenminste niet in een zeer christelijke omgeving zit. Dan word zelfs het toedienen van pijnstilling al gezien als moord.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 17:56

Ga gewoon allemaal op Volt stemmen!!

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 18:19

Sunnda schreef:
bigone schreef:
Ga gewoon allemaal op Volt stemmen!!

Nee bedankt! We hebben meer dan genoeg europa. :+

Juist, zij willen kortere en duidelijkere lijnen en geen gekonkel en allerlei andere spelletjes. En ik was en ben eigenlijk nog altijd tegen het Europees parlement, vind het een geldverslindend gedrocht. Grote schande dat een Timmermans 30.000 per maand binnenharkt . Maar ik besef duvels goed dat er geen nexit komt , nou dan maar minder groot, overzichtelijker en duidelijker over wat daar allemaal bekonkeld word.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 22:42

Electra63 schreef:
Ik vind zijn lichaamstaal erg gemaakt. Hij kijkt een beetje peinzend en wrijft eens over zijn kin/baard.
Het lijkt wel of ik naar een acteur zit te kijken. :+

Hij is gewoon heel bang om een bok te schieten dus denkt drie keer na voor hij wat zegt, slimme gast maar geen landsleider.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 23:09

Baudet is een slim figuur en hij krijgt wat mij betreft te veel applaus. Het zal me niet verbazen dat er morgen Europees gezien nog wel eens een groot rechts blok op kan staan . En wanneer dat gebeurt in ons land is het niet zo’n probleem want zoveel zetels hebben we niet maar in combinatie met Frankrijk Duitsland hebben ze samen wel wat in de melk te brokkelen. Wel goed van Rutte dat hij Baudet liet zeggen voor een nexit te zijn. Hoop dat veel mensen de Engelse ellende in hun achterhoofd houden in het stemhokje.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 08:30

Dat Baudet goed ligt bij veel vrouwen snap ik wel , het is geen lillekerd zei mijn heel oude buurvrouw vorige week. Mensje is 95 maar ze zei ook dat wanneer het haar zoon was hij de mond maar eens met zeep moest spoelen want die onzin had ze als jong meisje ook al eens gehoord.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 08:33

Baudet heeft maar een moment gehad waar hij echt een beetje van slag was. Toen hij Rutte vroeg wanneer hij voor het laatst gehuild had. Duidelijk geëmotioneerde Mark die over zijn overleden familie vertelde en Baudet was even van de kaart.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 12:38

Kinke schreef:
nee, gaat me niet om de stemmers, maar om bijvoorbeeld Esther Ouwehand die juist dweept met deze inbrekers.

Inderdaad, PvdD is mij veel te extreem, ook GL met betrekking tot het milieu , ze willen heel veel maar het gaat over de ruggen van de gewone mens.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 20:29

En de pvda het grootst, toch wel verrassend.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 20:51

En toch lijken ze in de exitpoll van niets naar 11 procent te gaan. Vind ik nog veel. Maar de officiële uitslag zondag afwachten en ook hoeveel mensen er gestemd hebben , dan kunnen we vergelijken hoeveel FvD. Stemmers er inmiddels weer afgehaakt zijn.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 21:06

Als ik het goed heb berekend dan zijn er 13 miljoen stemmers met een opkomst van 40 % is 5,2 miljoen. Dus ruim 500.000 stemmen voor de FvD met 11 %.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:57

oomens schreef:
Resistance schreef:
Op zich was D66 kritisch tegenover europa. Niet voor eruit, maar wel goede vragen stellen.

Waren die niet juist voor een verdere federalisering en een innigere samenwerking?

Inderdaad , als het aan D’66 had gelegen waren we straks geen eigen regering meer nodig ( sarcasme) GL ook.
Ik denk dat mensen hebben gekozen voor realisme. Ik zie de EU op dit moment als een gedrocht,het moet kleiner , duidelijker, stoppen met die monsterlijke en geldverslindende verhuizing elke maand en alleen over hoofdzaken gaan. Leger, veiligheid, gezamenlijke aanpak van criminaliteit , immigratie enz en niet twee jaar vergaderen over hoe krom een banaan mag zijn. Ze maken zich veel te druk over kleine zaken die in landen zelf prima te regelen zijn en er moet meer zeggenschap voor kleine landen komen zoals Nederland . Frankrijk en Duitsland zijn de grote jongens met te veel macht , pulsvisserij , veel beter voor het milieu maar Frankrijk wil niet dus gebeurt het niet, belachelijk.