Abortus verboden in Alabama...

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 18:35

Citaat:
Sorry hoor, maar flikker toch een eind op met je achterlijke denkbeelden. Bah. Gevalletje wereldvreemd.

Je leert mensen pas echt kennen als je een persoon tegenover ze zet die een andere mening heeft dan hen.
Je bent er een mooi voorbeeld van resistance. ;)

Wat iemand al zei: terug naar de middeleeuwen waarin je niet zelf de beslissing mag maken over je lichaam..schandalig wat er gebeurt in Amerika!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 18:53

moonfish13 schreef:
Effe serieus, maar waarom zetten we hier extremisten als Anjali niet allemaal op foei?
Echt te ziek voor woorden vind ik haar gedachtegangen over het algemeen.
Die reactie over de vraag naar adoptiekinderen is gewoon ziek, dat getuigd van werkelijk 0.0 gevoel, en doet me walgen van het geloof.
Anjali, je bent echt geen positieve reclame voor godsdiensten.

Blokje vraag ik me van af waarom je überhaupt je mening moet willen verkondigen over homo’s en abortus etcetera.

Overigens vind ik het geloof maar eng, jeetje wat komen daar kromme gedachtes uit voort, laatst ook die docu over homogenezing. Gewoon freaky te noemen.

Voor mezelf heb ik trouwens een duidelijk standpunt over abortus.
Als ik het niet vroegtijdig weet, en het is geen verkrachting moet ik het na een voor mezelf gestelde termijn uitzingen en dan zie ik wel.
Dan sluit ik adoptie niet uit, maar een late abortus komt er dus niet uit principe.
Stel dat ik zelf dan echt het niet zie zitten hoop ik dat ik een kinderloos stel heel gelukkig mag maken, en dan zou ik ze dan énorm gunnen.
Dan zou ik eventueel ergens toch een rol spelen in het leven van het kind ook zeker geen punt vinden, zoals ik er nu in sta.
Het zien van het geluk van de ouders zou mij dan denk ik erg blij maken en ik hoop dat het kind dan opgroeit zonder adoptiegerelateerde problemen.

In mijn omgeving heb ik trouwens een adoptiekind, een nederlands meisje.
Er is vermoedelijk alcohol tijdens de zwangerschap in het spel geweest.
De moeder is zeer, zeer goed in opvoeden en ze geven haar een geweldige basis, maar ze weten niet wat er mis is, maar ze heeft ernstige gedragsproblemen.
Meisje is nu 7, ze is vreselijk lief echt waar, maar ze verteld mama dat ze stemmetjes in haar hoofd heeft die zeggen dat ze iedereen dood moet maken.
Echt nu ik dit typ, denk ik echt stom mens had verd*mme de pil geslikt.
Dit zo onwijs lieve meisje gaat naar verwachting een ernstige persoonlijkheidsstoornis ontwikkelen door haar slechte start, en nu is ze nog zó jong.
Nee ik kan niet tegen abortus zijn met dit verhaal in mijn hoofd, met die oogjes voor me ziend, wetende dat dit meisje onnodig een inmens zwaar leven heeft.
Het is gewoon gruwelijk zwaar waar deze ouders mee moeten dealen, haar adoptiemoeder gaat er aan onderdoor van het verdriet wat ze heeft.

Ik kan net zo slecht tegen mensen als Anjali als tegen mensen als jij.
Want als we allemaal mensen op de foeilijst gaan zetten, bestaat het probleem niet meer?

Mensen mogen zeggen wat ze vinden, of het nu jou mening is of niet en of het jou nu zint of niet.
Niemand hoeft hier zijn mening voor zich te houden omdat jij daar wat van te zeggen hebt.
Danku!

(En ja ik vindt sommige reacties persoonlijk ook zeer ernstig en zeer kortzichtig, maar juist in dit soort discussie leer je weer en besef je dat openlijk over alles kunnen praten zo ontzettend belangrijk is. Ook als we het allemaal niet met elkaar eens zijn)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 08:34

Een baby van 36 weken nog willen aborteren. :oo
En ondertussen wel afgeven op het geloof.
Het geloof is zojuist een lieverdje gebleken. :))

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 19:43

Ik denk eerder dat mensen een transparante overheid willen.

Dus niet een overheid die gevraagd wordt opening van zaken te geven over de criminaliteit onder asielzoekers (wat je daar ook van vindt persoonlijk) en dan een lijstje maakt met
-diefstal fiets
-mishandeling
-winkeldiefstal
En andere relatief kleine feiten.

En dan onder het kopje 'overig' de zware zaken als moord/doodslag en verkrachting wegstopt.

Om vervolgens ook nog als een krant daar achter komt zegt: ja, dat heeft de politie zo gedaan.
Terwijl al snel bleek dat dit niet het geval kon zijn.

En dan komt het sorry, dit was echt niet de bedoeling hoor.

Nou het spijt me zeer, maar ik geloof voor nog geen 0.00001% dat het een foutje was.

En wat de oorzaak ook mag zijn en wat voor legitime redenen je kunt bedenken. Dit soort zaken moet je als overheid zien te voorkomen.

En dit is maar een voorbeeld wat ik pak omdat het zeer recent is.
Maar er zijn nog tientallen van dit soort grapjes te benoemen.
Dat geeft mij niet het gevoel een overheid te hebben die ik kan vertrouwen, maar een overheid die graag zijn eigen waarheid verzint en daar de boel voor belazert als het nodig is.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 20:59

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie