Abortus verboden in Alabama...

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:22

Urbiezira schreef:
Het voorstel is geloof ik inderdaad zo dat als je in een andere staat een abortus laat doen, dat je dan ook strafbaar bent voor infanticide. Eigenlijk zijn alle facetten van het niet krijgen van een kind (mogelijk) strafbaar. Zo moet je dan inderdaad ook bewijzen dat als je een miskraam had, het niet stiekem toch een abortus was.

Ziek.

Je gaat dan gewoon krijgen dat vrouwen en meisjes hun zwangerschap verzwijgen en gewoon een dag/midweektripje maken naar een andere staat om daar een abortus te laten doen. Als mensen niet weten dat je zwanger bent, kunnen ze je ook niet aangeven als je terug komt van een abortus.
Is tenslotte niet dat je weken of zelfs maanden weg moet, gewoon net doen alsof je een gezellig uitje gaat maken. Alleen is dit natuurlijk alleen haalbaar voor vrouwen met genoeg financiele middelen.
Dat is dus nog enigszins te omzeilen op die manier...een wat niet weet wat niet deert principe zeg maar.....
.mentaal zal het uiteraard een veel grotere impact hebben op vrouwen die die procedure moeten volgen. Immers moet je toneel spelen, maar in geval van zwangerschap door verkrachting, moet je dus ook dat gaan verzwijgen..althans; dat is waarschijnlijk wel zo veilig dan, want er hoeft er maar 1 te twijfelen en je hebt waarschijnlijk zo een verplicht medisch onderzoek op je dak.

Je fabriceert, als wetgevende macht, een angst en zwijgcultuur voor vrouwen. Dieptriest en idd tig stappen terug in de rechten van de vrouw.

@ blokje; jij hebt echt totaal geen idee wat voor impact dat heeft op een kind en de rest van diens leven als die ongewenst geboren wordt en ongewild blijft vooral ook.
Helaas heb ik dat 'genoegen' wel mogen ervaren...en geloof me; dat wens zelfs ik mijn ergste vijanden niet toe...en die wens ik wat toe, maar dat wens ik niemand toe.

En nee, niet elke vrouw die zo een kind heeft gekregen zal dr kind behandelen als ongewenst en ongewild, maar elk kind die die ervaring wel krijgt is er 1 teveel.

Daarnaast vraag ik me af hoe de wereld eruit had gezien als er geen abortus bestond; hoe megagroot was dan de menselijke diersoort wel niet geweest? Ik denk dat er nog maar weinig plaats was geweest voor andere levende wezens.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 17-05-19 11:57, in het totaal 2 keer bewerkt

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 22:11

Drifter schreef:
zonnebloem18 schreef:
Het lijkt me dan ook weer niet gepast om hier grapjes over te maken. Laten we anderen wel respecteren ongeacht welke mening ze hebben.

In principe heb je gelijk, mijn excuses als ik hier te ver ga.

Aan de andere kant is de wet waar de OP over gaat geboren uit disrespect. Het is namelijk behoorlijk respectloos om vanuit aleen vanuit 1 mening en wereldvisie te denken en daar wetten naar te maken, terwijl door die wetten enorm veel moeders (en kinderen) gaan lijden.

Dat wordt gemakshalve door de conservatieven genegeerd. Uiteindelijk als je kijkt naar de richting de US in gaat is de vraag: Moet je altijd tolerant zijn tov intolerantie? Moet je fundamentele respectloosheid wel met respect behandelen?

Ik ben een beetje erg bang dat als we allemaal te lief en aardig willen zijn we hetzelfde probleem hier gaan zien. Dat mensen met dit soort visies voor de wereld de macht gaan krijgen omdat "respectfully, i disagree" ze niet heel veel doet.

nee, dat moet je juist niet, want dan zal uiteindelijk tolerantie ten onder gaan aan intolerantie, dus nope je moet juist niet tolerant zijn tegenover intolerantie.....niet als je je land tolerant wil houden.

om de vraag te beantwoorden of ongeboren baby's direct naar de hemel gaan want elk kind is onschuldig....dat ligt er maar net aan welk geloof.
Als ik me goed herinner van de katholieke kerk ( ben alleen op papier katholiek, in de praktijk overtuigt atheist) wordt ieder kind geboren in zonde...iets met Eva en de appel en de zondeval ten gevolge van het eten van die appel. Dus ook een ongedoopte baby die overlijd komt in het vagevuur terecht ( dus niet direct straight to hell) en niet de hemel...

Maar een praktiserende gelovige mag me direct corrigeren als ik het mis onthouden heb, zoals ik al zei; ben atheist zo goed als mijn hele leven.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 18-05-19 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 19:10

maar is een mening nog wel echt een mening als je het liefst ziet dat onze regering dezelfde weg inslaat als Alabama? En dus mensen wil verplichten een zwangerschap uit te dragen.

Voor mij ook 1 van de redenen om nooit op een partij te stemmen die geloof en politiek samenvoegen, zeker een partij als SGP.

Kijk; tegen abortus zijn, dikke prima...maar er zo op tegen zijn dat je andere mensen wil verplichten om het kind te baren gaat toch echt te ver. Want dan zeg je eigenlijk dat die andere mensen geen mening mogen hebben en al helemaal geen eigen keuze.
En er zijn hier toch een aantal bokkers geweest die aangegeven hebben dat ze het liefst zouden zien dat zo'n verbod hier ook komt. En dan zeg je dus gewoon; jij mag geen mening hebben.......maar wel hypocriet over eigen mening beginnen als ze oliebol en tegengas over zich heen krijgen....ja hallo, wat wil je nu? Dat mensen een eigen mening en daarnaast een eigen keuze mogen hebben of dat mensen zich maar te hebben onderwerpen aan de grillen van een minderheid, omdat die zo nodig meer macht willen.

Het is 1 van de 2...beide kan niet, want in het laatste geval doet de mening van anderen er niet toe

xxCYNNxx

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 08:53

Als je vindt dat al het leven (dus ook dierenwereld) beschermd moet worden, dan ben je juist voor abortus...althans; dat zou je dan moeten zijn. Want dan erken je ook dat de mens veel te groot in aantal is geworden ten koste van ander leven op deze planeet. En om dat leven te beschermen zal de mens juist kleiner moeten worden in aantal.
Dat bereik je niet door vrouwen te verbieden een zwangerschap af te breken. Dan zal juist de mensheid alleen maar nog sneller groeien dan het al doet.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 22:26

alex66 schreef:
Echt totaal bezopen |o |o |o |o

Als dit slachtoffer veroordeeld wordt schept dat een precedent om alle zwangere vrouwen die op wat voor manier dan ook een miskraam krijgen aan te klagen voor moord op hun ongeboren kind _-:(
U krijgt een miskraam en U rookt? Moord! Auto ongeluk? Moord! Valt van de trap? Moord! Struikelt tijdens het wandelen? Moord!
De vrouwen rechten gaan in de USA niet achteruit onder Trump, ze worden door de plee gespoeld |(

Wat dacht je van een partner die zn zwangere vrouw slaat. Is het dan straks; ja mevrouwtje, had u braaf moeten doen wat u man wilde, dan was u nu niet verantwoordelijk voor de dood van uw kind...

Tevens kan ik mij ook niet onttrekken aan de volgende gedachte ( aangezien het om Alabama gaat); zou een rechter hetzelfde hebben geoordeeld als het slachtoffer een blanke vrouw was ipv een Afro- Amerikaanse?
Alabama is nu eenmaal een staat waar nog heel veel racisme voorkomt. En onder Trump helemaal weer kan floreren. Net als vrouwenrechten.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie