Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Moderators: EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Princesj, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

verootjoo

Re: Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 21:03

Bizar dit :=
Hoop dat ze hem gauw kunnen pakken.

[o]

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 21:43

Zijn naam staat ook al overal in de media ;)

[o]

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 07:45

purny schreef:
@Cayenne: Nee ik vind dit niet te voorbarig aangezien vrijwel alle moorden die de laatste tijd worden gepleegd te maken hebben met de labiele gesteldheid van de dader.
Doordat er teveel bezuinigingen op de GGZ zijn ga je dit soort situaties krijgen. Mensen die te lang moeten wachten op hulp komen in dit soort situaties.

Moeten ze wel in beeld zijn bij de ggz.
En helaas kan iedereen in bv een psychose raken en dan ben je ook niet gelijk in beeld.
Beetje raar om gelijk de schuld toe te kennen aan de ggz.

[o]

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 10:56

purny schreef:
Cayenne schreef:

Echt bizar dat je dit niet te voorbarig vind...
Je zegt zelf al BIJNA alle moorden, dus voor je eigen gemak schaar je deze er ook even onder?

Waar zijn je statistieken?

Quote van het AD.nl:
De politie adviseerde om de man niet zelf te benaderen, mede in verband met zijn ‘mogelijk labiele geestelijke gesteldheid’.

Dus het zou mij niet verbazen dat deze man psychisch niet in orde was.

Mogelijk labiel idd... dat lijkt me nogal logisch als je even drie mensen uit het niets omlegt..
Betekent nog niet dat hij daarvoor ook labiel was en bekend was bij ggz...

[o]

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:10

[o]

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 15:39

Welk bewijs ligt er dan? Dat weten we toch helemaal niet?
De politie is altijd heel voorzichtig met namen naar buiten brengen, dus dat ze nu gelijk een foto incl volledige naam naar buite hebben gebracht plus het dringende advies gelijk 112 tw bellen is denk ik wel een teken dat ze het aardig zeker weten.

[o]

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 12:22

Als de politie het je vraagt mag je niet zomaar antwoorden.
Maar als je vermoedt dat een client van je is betrokken bij zoiets ernstigs als een moord is dat wel reden om dat te melden bij de politie, daar heeft het beroepsgeheim niks mee te maken.
Dus ik begrijp niet zo goed dat ze hun vermoedens niet gemeld hebben...

[o]

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 13:46

Sannens schreef:
verootjoo schreef:
Als de politie het je vraagt mag je niet zomaar antwoorden.
Maar als je vermoedt dat een client van je is betrokken bij zoiets ernstigs als een moord is dat wel reden om dat te melden bij de politie, daar heeft het beroepsgeheim niks mee te maken.
Dus ik begrijp niet zo goed dat ze hun vermoedens niet gemeld hebben...

Dat is geen reden om je beroepsgeheim te doorbreken. Als een patiënt in de spreekkamer vertelt dat hij bijvoorbeeld iemand gedood heeft en daar trauma's van heeft waarvoor hij behandeld wilt worden, mag je als arts ook niet naar de politie rennen.

Dat is zeker wel een reden. Als dieven nog niet is veroordeeld voor die moord dan.

[o]

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 14:09

Ik heb dat toch echt zo geleerd in mijn lessen beroepsethiek.
Maar ben geen huisarts.

Maar als ie er al 2 had vermoord, lijkt dat me wel dreigende schade. Straks ging ie er weer op uit om mensen aan te vallen :(

[o]

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 12:17

Nikass schreef:
BlijNijn schreef:
Fijn dat hij bekend heeft. Het lijkt me dat het wegmoffelen van bewijsmateriaal ook niet onbestraft mag blijven? Zowel als dit door zijn ouders gebeurd is als door de kliniek waar hij die nacht verbleef.

Ik vind het echt te bizar voor woorden dat het leven van een crimineel meer waard is in ons land dan dat van een onschuldige burger. Het past echter wel goed bij het pamperen dat we in Nederland goed kunnen. Het is vooral belangrijk dat dat soort mensen weer lekker de maatschappij in kunnen, dat ze dan onderweg wat onschuldige mensen vermoorden nemen we maar op de koop toe.

Natuurlijk is behandeling als in TBS goed, maar onze gevangenisstraffen zijn natuurlijk een schijntje in vergelijking met andere landen. Er zijn landen waar levenslang haar betekenis niet verloren heeft. Misschien moeten we ons wat minder focussen op de illusie dit soort mensen beter te kunnen maken en die tijd besteden aan het beschermen van de onschuldige burgers in ons land.

Je hebt echt geen idee waar je over praat hè? Nederland heeft strengere straffen dan veel andere Europese landen.
In Nederland is levenslang ook daadwerkelijk levenslang.
Misschien je eerst wat meer verdiepen in hoe dingen echt werken in plaats van deze stemming makerij

Nou idd. En moet je eens kijken naar de landen met de meest vreselijke straffen; is de criminaliteit daar lager? In de verste verte niet.... :n

En cursebreaker weer je eigenlijk wel wat ontoerekeningsvatbaar is? :o

[o]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie