Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS
Lau schreef:Danielleeee_ schreef:Ik zag dit voorbijkomen op nu.nl. De leeftijden en woonplaats van de slachtoffers.
https://www.nu.nl/binnenland/5881155/sl ... erlen.html
Echt vreselijk...
jeetje die leeftijd ook![]()
echt diep triest dat dit is gebeurd! Ik denk persoonlijk echt als ik de leeftijd zie dat het gaat om een overval die mis gegaan ofz.
Babootje schreef:Hmm iets in de relationele sfeer en een jaloerse echtgenoot?
Of iets gezien dat ze niet hadden mogen zien?
Wat zou hierachter zitten....
Hier in Den Haag (Scheveningse bosjes) is ook een vrouw (56) omgebracht die haar honden uitliet.
tienus63 schreef:Misschien is verdachte wel onder behandeling bij een ggz ergens in Limburg en was hij in het weekend thuis.
Taffje schreef:Volgens mij hebben ze wel alarm geslagen, daarnaast heeft hij zichzelf vrijwillig aangemeld, zat daar niet met een justitiële maatregel dus weet ik niet of ze hem daar uberhaubt hadden kunnen vasthouden als hij weg wilde.
quera schreef:Ook op gesloten afdelingen zitten vrijwillige mensen. En ja dan moet de deur gewoon open gemaakt worden als iemand weg wil.
Sannens schreef:Dat is geen reden om je beroepsgeheim te doorbreken. Als een patiënt in de spreekkamer vertelt dat hij bijvoorbeeld iemand gedood heeft en daar trauma's van heeft waarvoor hij behandeld wilt worden, mag je als arts ook niet naar de politie rennen.
Dus ik snap de keuze van Mondriaan goed. Op het moment dat Thijs weer naar binnenliep, met bloed op zijn kleding, was er een kans dat hij de moorden gepleegd had, maar er was ook een kans dat hij met iemand anders had gevochten. Je weet het immers nooit zeker en al helemaal niet met zwaar psychiatrische patiënten.
Het feit was alleen, dat hij op dat moment weer in de instelling was en dus geen direct gevaar meer vormde voor de maatschappij. Hij was immers opnieuw opgenomen. Hij werd pas een gevaar voor de maatschappij, en er was dus pas een conflict van plichten, op het moment dat hij hem weer peerde.
En conflict van plichten is wel een reden om je beroepsgeheim te doorbreken
bigone schreef:[Hij zat in de kliniek nadat hij de twee mensen had vermoord en dat gegeven was nog miet bekend.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers