Electra63 schreef:cursebreaker schreef:https://m.limburger.nl/cnt/dmf20190527_ ... gn=seeding
Dit vind ik wel best kwalijk hoor... dat justitie nog geen camerabeelden zou mogen krijgen van Mondriaan? Wtf. In het geval dat deze persoon verdacht wordt van 3 moorden, zou dat toch voor het onderzoek mogelijk moeten zijn dat ze dat kunnen inzien? Jeetje. Dat ze de beelden niet openbaar voor publiek maken ok, maar voor justitie toch wel?
Daar mag de rechter-commissaris nu een uitspraak over doen.
Ik vind dat prima, het beroepsgeheim is een zwaarwegende factor, dat geldt voor medici en advocaten.
OM zou toch al genoeg bewijsstukken moeten hebben.
Dat laatste weet jij helemaal niet.
Er gaat nu echt wel serieus gekeken worden naar de grenzen van het beroepsgeheim. Het kan niet boven alles gaan, de privacy van een (potentiële) dader kàn niet zwaarwegender zijn dan het leven van een onschuldige passant. Dat is gewoon niet te verkopen aan de buitenwereld.
Dit is weer een zaak waarin het belang van een levensgevaarlijke patient/client bij de betrokken professionals kennelijk prevaleert boven bescherming van de maatschappij. Wat is dat, bedrijfsblindheid? Stel dat er nog iemand was vermoord nadat Thijs uit die kliniek was ontsnapt?
Ik hoop dat de rechter besluit dat de kliniek de camerabeelden vrij moet geven voor het onderzoek.
En dat er nieuwe regels komen inzake het beroepsgeheim.