Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

SplashIsLief

Re: Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 12:41

Vreselijke situatie :\
Zo'n mooie plek met zoveel (nare) geschiedenis, bah.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 10:54

Is iemand die andere mensen vermoord niet sowieso labiel? (Al dan niet tijdelijk)

Wel heel fijn dat hij is opgepakt :j Hopelijk krijgen de nabestaanden de antwoorden die ze willen hebben.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 13:34

future_vet schreef:
ik vraag mij zo af hoe het met de ouders van deze jongeman is.. het zal je kind maar wezen...

Eens! Ongeacht of hij het gedaan heeft of niet lijkt me dit een vreselijke situatie om als ouders in te zitten.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 12:13

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 12:44

Nee dat klopt niet helemaal cursebreaker. Het bericht uit jouw linkje is wel duidelijk :j Kort samengevat betekent het dat de rechtbank binnen 14 dagen moet beslissen of de termijn met 90 dagen wordt verlengd.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 12:37

https://www.rechtspraak.nl/Organisatie- ... voegd.aspx
De rechter-commissaris is van oordeel dat in het onderzoek naar de gewelddadige dood van 3 mensen het beroep op het verschoningsrecht door de zorginstelling dient te wijken voor het belang van de waarheidsvinding. Dit omdat de benodigde informatie op geen andere manier te achterhalen is en de afweging daarbij tussen de betrokken belangen en de zeer beperkte inbreuk die mogelijk zou kunnen worden gemaakt.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 09:29

‘Fijn’ dat hij heeft bekend. Ben benieuwd wanneer de inhoudelijke behandeling plaats zal vinden :j

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 15:44

BlijNijn schreef:
Fijn dat hij bekend heeft. Het lijkt me dat het wegmoffelen van bewijsmateriaal ook niet onbestraft mag blijven? Zowel als dit door zijn ouders gebeurd is als door de kliniek waar hij die nacht verbleef.

Ik vind het echt te bizar voor woorden dat het leven van een crimineel meer waard is in ons land dan dat van een onschuldige burger. Het past echter wel goed bij het pamperen dat we in Nederland goed kunnen. Het is vooral belangrijk dat dat soort mensen weer lekker de maatschappij in kunnen, dat ze dan onderweg wat onschuldige mensen vermoorden nemen we maar op de koop toe.

Natuurlijk is behandeling als in TBS goed, maar onze gevangenisstraffen zijn natuurlijk een schijntje in vergelijking met andere landen. Er zijn landen waar levenslang haar betekenis niet verloren heeft. Misschien moeten we ons wat minder focussen op de illusie dit soort mensen beter te kunnen maken en die tijd besteden aan het beschermen van de onschuldige burgers in ons land.

Dat is zeker strafbaar :j alleen is dat niet
Van toepassing op o.a. ouders, kinderen en broers/zussen van de verdachte (zie 189
Sr lid 3).

Ik denk dat het niet reeel is om te denken dat we alle ‘gekken’ kunnen opsluiten. Simpelweg omdat daar te weinig ruimte, geld en tijd voor is. Daarnaast kan iedereen door interne of externe factoren veranderen in een ‘gek die andere mensen iets aan doet’. Dat betekent niet dat deze mensen beschermen belangrijker zijn dan onschuldige burgers.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie