Abortus verboden in Alabama...

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:56

Urbiezira schreef:
Het voorstel is geloof ik inderdaad zo dat als je in een andere staat een abortus laat doen, dat je dan ook strafbaar bent voor infanticide. Eigenlijk zijn alle facetten van het niet krijgen van een kind (mogelijk) strafbaar. Zo moet je dan inderdaad ook bewijzen dat als je een miskraam had, het niet stiekem toch een abortus was.

Ziek.

Plus zou het zomaar kunnen dat de kosten van de ingreep niet gedekt worden als je een medische ingreep in een andere staat laat uitvoeren zonder dat daar noodzaak toe was.

Achterlijk idee van de meest achtergebleven Staat (met Mississippi a close 2nd) van de VS. -:(-

NOT AFRAID NOT AFRAID NOT AFRAID

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:02

Boompje1985 schreef:
Urbiezira schreef:
Het voorstel is geloof ik inderdaad zo dat als je in een andere staat een abortus laat doen, dat je dan ook strafbaar bent voor infanticide. Eigenlijk zijn alle facetten van het niet krijgen van een kind (mogelijk) strafbaar. Zo moet je dan inderdaad ook bewijzen dat als je een miskraam had, het niet stiekem toch een abortus was.

Ziek.

Maar hoe wil je gaan bewijzen dat je wel miskraam hebt gehad? Of stel ik nou een hele domme vraag?

Het proces filmen tot je bij een arts bent?! Ja niet dat het in zo'n situatie bij je op komt en ook niet dat ik het ook maar bij benadering een goed idee vindt maar ik ben vaak genoeg in de VS geweest om te weten dat ALS Justitie in de VS op hol slaat ze dan ook ECHT op hol slaan. Dan overkomt je een miskraam en heb je Justitie met een beetje pech ook nog maanden/jaren achter je aan hangen.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 17-05-19 11:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:54

dromertje2 schreef:
Ieder heeft recht op eigen mening.
Ik deel blokje haar mening niet, maar ik vind het ronduit stuidend op welke manier er door sommige op wordt gereageerd. Maar dat zie ik wel vaker dat men eigenlijk hetzelfde doet dan wat men aanklaagt bij de andere.

Steeds vaker en steeds extremer. Ook op Bokt helaas. Nuancering wordt bestraft.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:58

Snadrem schreef:
Winged schreef:
Als ik deze quotes zo zie... Damn... https://www.instagram.com/p/BxiX8HbhPHy ... _copy_link

What

The

F.....

Om je helemaal gerust te stellen: meneer Rick Santorum was een Republikeinse presidentskandidaat in 2012 en 2016. Die ene keer dat je je realiseert dat er nog ergere dingen zijn dan Trump..... _O-

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:24

J_E schreef:
Ik word juist blij van een nieuwsbericht als deze en verdrietig van de reacties erop.

Fijn dat je me walgelijk vindt Ianthe ;)

Hebben jullie er wel eens bij stil gestaan hoe een kindje weggehaald wordt? Het wordt levend en wel, in stukken gescheurd. Ledemaat voor ledemaat uit elkaar gereten totdat het dood is. <KNIP>

Op het risico af dat dit heel luguber wordt, maar diezelfde beschrijving geldt ook voor de laatste seconden in het leven van die zwangere tiener of dat zwangere verkrachtingsslachtoffer in Alabama die in wanhoop op de spoorbaan gaat staan omdat abortus geen optie meer is......

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:47

robert45 schreef:
@resistance, uiteraard besloten door een groep mannen. Is niet helemaal juist
https://www.ad.nl/buitenland/abortus-ba ... ~ac5e5c13/
De gouverneur is een vrouw die fel tegenstander is van abortus.

Quote uit het artikel: Televisie-evangelist Pat Robertson liet weten deze wet ‘extreem’ en ‘te vergaand’ te vinden. Als Pat Robertson je plannen extreem en te vergaand vindt dan weet je echt dat je te ver bent gegaan.

Voor wie niet (meer) weet wie Pat Robertson is:

Op 22 augustus 2005 riep Robertson in zijn televisieprogramma op tot het vermoorden van de Venezolaanse president Hugo Chávez. Hij zei dat Venezuela onder Chávez een voedingsbodem zou worden voor communistische infiltratie en voor moslimextremisme voor het ganse Amerikaanse continent. Chávez vroeg hierop een onderzoek door de Amerikaanse justitie. Robertson ontkende later dat hij gesproken had over moord, maar eerder over andere manieren om Chávez onschadelijk te maken, zoals ontvoering, maar dit komt niet overeen met de videoband.

Na de aardbeving in Haïti, op 12 januari 2010, zorgde Robertson opnieuw voor grote ophef. Hij meldde dat de ramp te maken had met een pact dat de grondleggers van Haïti met de duivel hadden gesloten. Dit volksverhaal circuleerde al langer. Zijn uitspraken zijn erg controversieel. Zo heeft hij gezegd een voorstander te zijn van de opheffing van de scheiding tussen kerk en staat, beweerde hij dat het aanvaarden van homoseksualiteit kan leiden tot orkanen en aardbevingen, en dat een atoombom op het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken geen slechte zaak zou zijn.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:32

Avalanche81 schreef:
cjb schreef:
Een verbod op abortus vind ik overdreven.
Op medische gronden, na verkrachting of door ander soortig geweld kan ik me voorstellen dat we abortus toe moeten staan.
Of de vrouw altijd degene is die de beslissing kan nemen vraag ik me ook af. Er is immers in de meeste gevallen ook een vader.
Wat nu als er geen medische indicatie is. De vrouw het kind niet wil. Maar de vader dit juist wel heel graag wil.
Wie mag/kan dan bepalen of abortus plaats moet/kan vinden.

De vrouw. Het is haar lijf, en niemand anders heeft over haar lijf te beslissen. Tot het kind geboren is, is er geen kind, er is een zwangere vrouw. Die autonomie over haar eigen lichaam. Als die vader dat kind zo graag wil, moet hij seks hebben met een vrouw die dat ook wil.

(Ook) als man volstrekt mee eens. +:)+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:43

Zertab schreef:
DEZE mannen voelen zich blijkbaar nog altijd superieur boven een vrouw, gezien de dit zomaar even beslissen. Dat is pas gevaarlijk.

Ik heb je opmerking namens mijn niet-gestoorde gendergenoten even iets genuanceerd als je het goed vindt.

Cowboy55

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 15:57

Hmm.....ik hoorde vandaag Lynyrd Skynyrd’s Sweet Home Alabama. Heeft toch iets van zijn charme verloren nu......

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 06:53

moonfish13 schreef:
Mag je vinden, maar ik kots werkelijk van iemand die vind dat iemand die verkracht is ook nog verplicht een kind van zo’n hufter baren moet.
Dat vind ik zeer, zeer extremistisch.
Als het geloof daar achter staat, is er echt niks maar dan ook niks meer aan waar ik nou van kan zeggen dat ik het ook mooie kanten vind hebben. :n
En inderdaad, gooi zulke gekken maar op een zwarte lijst.
Als ze er geen aandacht voor krijgen stopt het hopelijk vanzelf. :evaw:

<KNIP>

_O- Ik hoop voor je dat je niet echt geloofd dat het zo werkt.....anders ga je nog vaak teleurgesteld worden in je leven.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:44

oomens schreef:
Waarom zou je het geen rotkind mogen noemen? Het is in dit geval overduidelijk ongewenst, parasiteert op degene die het moet dragen, veroorzaakt leed (bevalling, geluids- en stankoverlast, slaaptekort, etc.), gaat niet vanzelf weg, bezorgt de moeder een strafblad als ze er toch vanaf probeert te komen en kost waarschijnlijk nog geld ook. Dat het daar allemaal zelf niets aan kan doen, dat verzacht daar weinig aan. Rotweer kan ook niets aan zichzelf doen en kan toch echt rotweer zijn.

Dit is het betere stand up comedy spul! _O- +:)+

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie