Abortus verboden in Alabama...

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

MarcoBorsato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:23

sanso schreef:
Wie ben jij om te beslissen voor anderen? Dat is de grote vraag hier.
Prima dat het jouw mening is, die mag je ook hebben (Viva Hollandia) maar beslissen voor een ander? En het zelfs verbieden? Dat gaat mij niet 1 stap maar 100 stappen te ver

Ik ben het zo met je eens. Ik vind het gewoon een beetje ziek als mensen zo denken. Handel naar je eigen principes maar veroordeel een ander niet.

quera. Voor altijd en langer

Het is de waarheid

MarcoBorsato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:27

blokje schreef:
speedfiets_2 schreef:
Bahbah wat een rare ideeën hier. Dus in plaats van 1 klomp cellen zonder gedachten weghalen moeten we maar meteen 2 of 3 levens verwoesten. En nee een arm of been maakt het voor mij nog geen mens.

Ik vind het altijd prachtig dat mensen zo pro birth volop kunnen fokken. Maar aan adoptie of pleegkinders doen ze dan weer niet. Maar wel vaak tegen homo seksuele zijn die willen adopteren/pleeg kinders opnemen

Wat makkelijk praten hè.
Hoe weet je dat wij niet aan adoptie of pleegzorg doen?

De vraag moet zijn, denk jij dat adoptiekinderen en pleegkinderen het per definitie lekker doen in het leven? Met alle hechtingsproblematiek erbij. Ik vind de dingen die je zegt stuitend maar ook naïef en eigenlijk gewoon wereldvreemd.

Het is de waarheid

MarcoBorsato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:45

Loretta schreef:
weslyjune schreef:
Ik ben inderdaad ook pro choice, niet voor of tegen abortus.
Abortussen zullen altijd blijven bestaan legaal of illegaal. Daar gaan deze regels in Alabama niets aan veranderen. De mate van (levensbedreigende) complicaties is wel direct gerelateerd aan legael/illegale behandeling.

Gelukkig zijn er meer staten in de VS waar vrouwen naartoe kunnen.

Dan moet je wel de middelen hebben om die reis te kunnen maken.

En begrijp me niet verkeerd Blokje, dat je voor of tegen abortus bent laat me koud. Maar ik ben pro choice en dat jij vindt dat je iets moet kunnen verbieden snap ik gewoon niet. Ik snap het gewoon niet.

Het is de waarheid

MarcoBorsato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:29

Dovahkiin schreef:
Selina schreef:
Ik kan heel goed begrijpen dat mensen tegen abortus zijn, maar wat ik echt niet kan begrijpen als mensen het oké vinden om vrouwen hun eigen keus af te nemen. Niemand zou over jouw lijf mogen bepalen.

Can I get an Amen! _/-\o_

Amen!

Het is de waarheid

MarcoBorsato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:57

Marriefloor schreef:
Ik ben het grotendeels eens met J_E en Blokje.

In veel gevallen ben ik tegen abortus. Ik begrijp dat er uitzonderingen zijn. Het lijkt me vreselijk om zwanger te raken na bijvoorbeeld verkrachting. Maar geloven jullie dat alle abortusklinieken vol zitten met zwangere vrouwen n.a.v. verkrachting? Dan zijn er nog veel die opgepakt moeten worden.

Dat veel het zien als vruchtje / object etc dat vind ik pas walgelijk. Het is een baby'tje in wording. En dat het geen gevoel zou hebben? Dan denk ik dat je nog geen kindje in je buik gedragen hebt. Een kindje van 12 weken ligt soms heerlijk te duimen op een echo. Kindje van 16 , 17 weken kan je voelen bewegen in je buik. Dat z'n klein kindje geen gevoel zou hebben?? Dat is goed praten voor jezelf. Heb je wel eens beelden gezien? Een kindje wat veilig in de baarmoeder zit? En ineens weg gehaald wordt? Dat reageert wel degelijk...

Dan moet jij dus nooit ongewenst zwanger raken.

Het gaat niet om voor of tegen zijn. Het gaat om eigen baas in buik. Prima dat jij nooit abortus zou willen maar waarom zou jij dat ook moeten beslissen voor andere vrouwen?

Het is de waarheid

MarcoBorsato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 14:49

J_E schreef:
Citaat:
Sorry, maar geloof je dit echt? Een foetus heeft nog helemaal geen gevoel óf is al dood óf de bevalling wordt gewoon ingeleid en de foetus begint nooit met ademhalen. Ligt een beetje aan welk stadium de foetus is. Denk je echt dat er artsen zijn die een levend (=pijn voelend & bewust) kind uit elkaar trekken? Als een dierenarts een veulen of kalf uit de baarmoeder moet snijden, gaat dat ook echt niet levend hoor :=
De neurologische verbindingen liggen er nog helemaal niet om dingen te voelen. Het is echt gewoon een klompje cellen, weliswaar heel ver weg lijkend op een mens. De definitie van levend is als je op jezelf staand kan leven en dat geld dus duidelijk niet voor een foetus.

Dit zie ik toch echt heel anders. Ik heb interviews gezien van artsen die abortussen deden. Welke gestopt zijn, nadat zij het kindje op een echo hebben bekeken tijdens de zogenaamde ingreep. Daarop was wel degelijk te zien dat er een mondje open ging om te schreeuwen van de pijn. Spartelend. Er zijn meerdere verhalen hierover te vinden.

Dit is propaganda en niet wetenschappelijk.

Het is de waarheid

MarcoBorsato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 18:36

piendumaitre schreef:
Imo is het altijd een brevet van onvermogen als je jezelf als norm en waarheid vindt. Laat iedereen zelf keuzes maken die passen en goed voelen.

Pien for president!!!

Jolandeee, oke. Dat is jouw keus, respecteer ook die van een ander.

Het is de waarheid

MarcoBorsato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 18:51

In een ideale wereld worden alle kindjes gezond geboren. En als de biologische ouders ze dan niet willen of kunnen hebben staan er andere ouders klaar met open armen om die kindjes te ontvangen.

Maar ja, die wereld bestaat niet en het is in Amerika zelfs nog een tandje erger dan hier. Als kinderen daar ongewenst zijn belanden ze gewoon in het systeem. En dat is geen fijn systeem.

secricible schreef:
Volgens mij komt dat niet omdat iemand tegen abortus is maar voor het verbieden van abortus. En daarmee ook voor het inperken van de keuzevrijheid van anderen.

Precies dit. Marriefloor, jij bent baas in eigen buik. Ik ook. En als iemand besluit abortus te ondergaan dan hoeven wij daar niks van te vinden. Klaar.

Het is de waarheid

MarcoBorsato

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:00

Als je getrouwd bent gaat dat automatisch. Maar hoe dat in Amerika is, weet ik niet.

Het is de waarheid

MarcoBorsato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 19:41

Ik denk dat je ook niet moet onderschatten hoeveel impact het heeft om adoptiekind te zijn. Wat het mentaal met je doet om te zijn afgestaan en daarna, als je ontdekt waarom je bent afgestaan.

Het is de waarheid

MarcoBorsato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 19:45

anjali schreef:
Er is toch veel vraag naar adoptiekinderen?

In Amerika niet. In Amerika zitten de kindertehuizen overvol en worden veel kinderen misbruikt en mishandeld. Zijn er een soort veilingen waar mensen hun geadopteerde kinderen proberen te slijten aan een ander.

Het is de waarheid

MarcoBorsato

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 14:57

anjali schreef:
Sizzle schreef:
Zoals in China in het (nog niet zo lang) verleden: kind geboren laten worden en dan een dodelijke injectie in de fontanel %)

In China was er een 1-kind politiek.Men mocht maar 1 kind krijgen. van de communistische regering.Als bleek dat een vrouw toch zwanger was dan werd dat kind verplicht geaborteerd, hoe oud het ook al was.

Ik denk dat iedereen dit wel weet.

Het is de waarheid

MarcoBorsato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:17

Die abortus tot 24 weken is wel medisch, dan moet er iets mis zijn met het kindje. Na 20 weken is de rek er wel uit. Kinderen die geboren worden met 23 weken zijn al levensvatbaar en worden behandeld op de NICU. Als jij ongewenst zwanger bent en je wacht tot 24 weken is er ook wel iets mis met je.

En ook je eigen zo gewenste kind kan zo nu en dan een rotkind zijn :')

Het is de waarheid

MarcoBorsato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 14:16

Dat was geen antwoord op de vraag Anjali. Bovendien is een ziektekostenverzekering voor het vergoeden van medische behandelingen en alles omtrent een zwangerschap is een medische behandeling.

Maar goed, dat was geen antwoord op de vraag. Lees hem nog eens door.

Het is de waarheid

MarcoBorsato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 14:18

Tale, anders krijgt het verhaal een wel heel raar 'staartje'.

Het is de waarheid

MarcoBorsato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 14:53

Ja dat hoort allemaal he?

Jammer dat het niet zo werkt in de praktijk.

Het is de waarheid

MarcoBorsato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 15:00

sanso schreef:
Maar waarom is dit uberhaupt een discussie punt? Zeker op een forum met overwegend vrouwen. Ik probeer het echt te begrijpen maar snap niet hoe je hier (als vrouw) met je volle verstand achter kan staan. Dat je het zelf niet zo doen oke, maar het een ander verbieden?

En als je tegen abortus bent, doe er iets constructiefs mee, gebruik bijvoorbeeld condooms. Maar een ander jouw wil willen opleggen omwille van zoiets als een religie is zo fout.

Het is de waarheid

MarcoBorsato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 15:03

Heerlijk hoe jij mij altijd aanvult <3

Het is de waarheid

MarcoBorsato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 15:37

Ja of ik, 60 dagen opgenomen op de neo.

Het is de waarheid

MarcoBorsato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 15:47

Het is alleen zo jammer dat Anjali nooit inhoudelijk terug reageert.

Het is de waarheid

MarcoBorsato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 15:50

Meer stemgerechtigden.

Het is de waarheid

MarcoBorsato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 08:32

anjali schreef:
Het heeft gewoon geen zin dat ik nog meer reageer. Ik ben de enige pro-lifer die nog over is in dit topic.En verder erover discussieren leidt alleen maar tot ruzie.

Je hebt een mening en die mag er zijn maar als je klinkklare onzin verkondigt dan jaag je mensen tegen je in het harnas.

Het is de waarheid

MarcoBorsato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 21:14

Brock Turner.

Nuff said.

Het is de waarheid

MarcoBorsato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 12:49

anjali schreef:
Askja schreef:
Tjah hoe het ook zit, in ieder geval hebben wij vrouwen het in deze contreien nog niet zo slecht dat we dat moeten bekopen met een kortere levensduur :D

Verder vind ik de verklaring dat mannen minder goed voor zichzelf zouden zorgen erg kort door de bocht.

Tot nu toe stierven mannen eerder dan vrouwen vanwege hun rookgedrag. Tegenwoordig zijn vrouwen ook gaan roken,waardoor het verschil in levensverwachting nu aan het afnemen is.

Vrouwen rookten altijd al.

Het is de waarheid

MarcoBorsato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 22:09

elnienjo schreef:
Ik woon zeer zeker niet in de biblebelt en ken geen zwaar religieuze mensen. Ik ken mensen die beiden werken of stellen waarvan de vrouw bewust een stap terug heeft gedaan om met haar kind(eren) te tutten. Mannen hebben doorgaans andere gespreksonderwerpen tegen mannen of tegen vrouwen die niets met kinderen hebben. Die leven hun leven vaak door met werken en sporten etc. Ik ga er vanuit dat de meesten zeker wel van hun kind(eren) houden, maar het hoeft allemaal niet zoveel uur per dag, zeker niet als je er nog niets mee kan en het alleen maar huilt en poept.

:')

Ik noem dit maar een generatiekloof :')

Het is de waarheid

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie