Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Babootje

Re: Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 11:53

Hmm iets in de relationele sfeer en een jaloerse echtgenoot?
Of iets gezien dat ze niet hadden mogen zien?
Wat zou hierachter zitten....

Hier in Den Haag (Scheveningse bosjes) is ook een vrouw (56) omgebracht die haar honden uitliet.

Heeft even geduurd, maar toch. Inmiddels is de sinds lang vermiste merrie terug gevonden. Lang leve bokt!
VERMIST!! KLIK HIER VOOR FOTO

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:28

Lau schreef:
Danielleeee_ schreef:
Ik zag dit voorbijkomen op nu.nl. De leeftijden en woonplaats van de slachtoffers.

https://www.nu.nl/binnenland/5881155/sl ... erlen.html

Echt vreselijk... Y;(

jeetje die leeftijd ook ;(
echt diep triest dat dit is gebeurd! Ik denk persoonlijk echt als ik de leeftijd zie dat het gaat om een overval die mis gegaan ofz.

Of op t verkeerde moment op de verkeerde plaats. Getuigen die uit de weg geruimd moeten worden.

Heeft even geduurd, maar toch. Inmiddels is de sinds lang vermiste merrie terug gevonden. Lang leve bokt!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 21:50

Babootje schreef:
Hmm iets in de relationele sfeer en een jaloerse echtgenoot?
Of iets gezien dat ze niet hadden mogen zien?
Wat zou hierachter zitten....

Hier in Den Haag (Scheveningse bosjes) is ook een vrouw (56) omgebracht die haar honden uitliet.

Beide moorden dus gelinkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 21:51

Gewoon een gek dus? Whats happening?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 22:29

In beide gevallen (julie en de moorden brunsummerheide) goed dat de politie snel de beelden van verdachte heeft gedeeld. Dat geeft aan dat de afweging nu eerder ligt bij bescherming van mogelijke nieuwe slachtoffers dan de eventuele dader.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 23:02

Hij woont op de hooikade in den haag. Dat is dennenweg buurtje midden in de stad met luxe winkels en restaurants. Woon je niet als je geen geld hebt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 06:14

tienus63 schreef:
Misschien is verdachte wel onder behandeling bij een ggz ergens in Limburg en was hij in het weekend thuis.

Ik denk dat je gelijk hebt. Ik denk ook dat het gaat om een patiënt die met weekendverlof naar "huis", naar Den Haag ging. Slachtoffer één werd op zaterdag vermoord. Het ‘veelvuldig verblijf in Zuid-Limburg’ zal wel met de behandellocatie te maken hebben. Ben benieuwd of aan het verblijf in het Limburgse een veroordeling vooraf is gegaan of dat Thijs daar verbleef vanwege ‘enkel’ een psychische aandoening. Ik begreep dat er meer aanvallen zijn geweest met messen in het Limburgse op wandelaars hardloopsters of fietsers.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 08:00

Doet me denken aan een soortgelijk geval in mijn kennissenkring, zij het dat de man dan niemand had omgebracht.
De kennis, hoog intelligent, kort na studie te hebben afgerond verhuisde toen naar het zuiden van het land voor werk. Daar hebben ze hem s nachts op straat gevonden, in een psychose, helemaal de weg kwijt.
Later hoorden we wel dat schizofrenie in zijn familie voorkwam. Het is met hem nooit meer goed gekomen. Op t eind heeft hij zichzelf van het leven beroofd omdat hij - ondanks medicatie - gek werd van de geluiden in zijn. hoofd. Enorm triest verhaal

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 08:21

Ik zie eerlijk niet wat het anders zou kunnen zijn dan dit.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 13:29

Ik heb wel begrepen uit het nieuws dat iemand hem daar in de buurt (Brunsummerheide) gezien had.
Mogelijk waren er zorgen om de man in de kliniek waar hij zich had gemeld in combi met deze melding reden om z.sm. beelden vrij te geven. De beelden zijn ook van de bewakingscamera;s van de kliniek.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 09:01

Taffje schreef:
Volgens mij hebben ze wel alarm geslagen, daarnaast heeft hij zichzelf vrijwillig aangemeld, zat daar niet met een justitiële maatregel dus weet ik niet of ze hem daar uberhaubt hadden kunnen vasthouden als hij weg wilde.

Hij zat op een gesloten afdeling. Betekent dat je niet naar buiten kan als je dat zelf wilt.
Dat was dus niet voor niets.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 09:19

Hij had idd gebruik gemaakt van het steekincident - dat volledig los stond van zijn probleem- door op een alarmknop te drukken en de deuren vervolgens voor hem opengingen.
Omdat hij zichzelf gemeld had en dus op een gesloten afdeling is geplaatst, kun je er wel al vanuit gaan dat men op de hoogte was van zijn situatie. Mogelijk was er ook al wel contact met de politie.
Omdat hij in een psychotische toestand verkeerde en gezien de moorden die hij al had begaan was hij dus levensgevaarlijk. Vandaar dat de politie direct na zijn ontsnapping direct beelden met naam en toenaam heeft geplaatst bij het opsporingsbericht. Gelukkig hadden ze m snel weer.

Blijkt wel een man te zijn met al wel langdurige psychische problematiek.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 09:20

quera schreef:
Ook op gesloten afdelingen zitten vrijwillige mensen. En ja dan moet de deur gewoon open gemaakt worden als iemand weg wil.

Dat is niet helemaal waar. Als iemand een gevaar vormt voor zichzelf of voor anderen dan wordt zo iemand op een gesloten afdeling geplaatst en kan hij/zij echt niet zomaar weg ook al zit hij/zij er vrijwillig.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 11:02

Als iemand een gevaar vormt voor zichzelf en anderen dan wordt IBS aangevraagd. Ik denk dat dat bij deze Thijs ook is gebeurd. Bovendien, als hij vrij had mogen gaan had hij ook niet hoeven ontsnappen.
Thijs was al bij deze instelling onder behandeling, waarschijnlijk gewoon extramuraal, maar zij kenden zijn psychische issues al. Als zo iemand zich psychotisch meldt bij zijn behandelaar met een warrig verhaal dat hij mensen heeft omgebracht, wat denk je dat dan gebeurd? Precies opname in een gesloten setting en aanvragen IBS.
Vervolgens ontsnapt hij tijdens een ander incident. Omdat Thijs op dat moment een extreem gevaar vormde (men vermoedde/wist denk ik al wat hij had gedaan) is direct de hulp van de politie ingeroepen.
Met het verspreiden van de informatie over Thijs als verdachte van de moorden lijkt de politie overhaast te werk te zijn gegaan, maar daar was natuurlijk alle reden voor.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 17:42

Ja goed dat ze dat doen. Als dat in mijn omgeving gebeurd zou zijn, zou ik daar ook best meer van willen weten.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 11:44

Beroepsgeheim.. bah! Thijs werd al voor de moorden op de Brunsummerheide levensgevaarlijk geacht.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 18:27

Sannens schreef:
Dat is geen reden om je beroepsgeheim te doorbreken. Als een patiënt in de spreekkamer vertelt dat hij bijvoorbeeld iemand gedood heeft en daar trauma's van heeft waarvoor hij behandeld wilt worden, mag je als arts ook niet naar de politie rennen.

Dus ik snap de keuze van Mondriaan goed. Op het moment dat Thijs weer naar binnenliep, met bloed op zijn kleding, was er een kans dat hij de moorden gepleegd had, maar er was ook een kans dat hij met iemand anders had gevochten. Je weet het immers nooit zeker en al helemaal niet met zwaar psychiatrische patiënten.

Het feit was alleen, dat hij op dat moment weer in de instelling was en dus geen direct gevaar meer vormde voor de maatschappij. Hij was immers opnieuw opgenomen. Hij werd pas een gevaar voor de maatschappij, en er was dus pas een conflict van plichten, op het moment dat hij hem weer peerde.

En conflict van plichten is wel een reden om je beroepsgeheim te doorbreken

O houd toch op! Er was al een conflict van plichten (of hoe je het ook noemen wil) toen ze m op een gesloten afdeling plaatsten. Want waarom zou je dat dan doen? Zet m dan op een open afdeling. Ze wisten heel goed dat hij een risico was. Ik hoop echt dat ze met hun 'vergissing' kunnen leven; eigenlijk nee, ik hoop eigenlijk van niet.
Misschien moet je even je beroep vergeten en denken aan je eigen vader of moeder voor wie zo iemand een risico vormt op het moment dat jij denkt aan je beroepsgeheim

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 20:54

Ik geloof dat je t punt mist quera...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 23:02

bigone schreef:
[Hij zat in de kliniek nadat hij de twee mensen had vermoord en dat gegeven was nog miet bekend.

Hij zat in de kliniek na de eerste moord (in scheveningen) was gepleegd en dat gegeven was wel degelijk bekend. Althans, in ieder geval een sterk vermoeden ervan. Hij was er bekend. En werd op een gesloten afdeling geplaatst. Maar, he.. hij zat er uit vrije wil dus mocht hij weer gaan, ondanks het vermoeden en ondanks dat ze wisten dat hij gevaarlijk was. Maar beroepsgeheim. Het beschermen van de dader weegt zwaarder dan de eventuele slachtoffers die hij zou maken.
Dus kon hij vertrekken. Op weg naar de Brunsummer heide waar hij de volgende 2 moorden pleegde.

Ik vind inderdaad dat de wet aangepast mag worden. Dat artsen zich niet meer mogen verschuilen achter een beroepsgeheim.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:30

Goede zaak.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 17:55

Bloed op kleding en DNA sporen zijn te vinden, ook op kleding die een paar x is gewassen. Ik hoop dat de kleding veilig is gesteld. Dat zou ik ook wel een taak vinden van de instelling als hij daadwerkelijk met bloed op de kleding is binnengekomen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 17:56

"Verdachte ontkent en direct betrokkenen lijken niet erg bereid om te verklaren”, aldus de rechtbank".
Vreselijk toch he...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie