Abortus verboden in Alabama...

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 18:54

MarcoBorsato schreef:
Die abortus tot 24 weken is wel medisch, dan moet er iets mis zijn met het kindje. Na 20 weken is de rek er wel uit. Kinderen die geboren worden met 23 weken zijn al levensvatbaar en worden behandeld op de NICU. Als jij ongewenst zwanger bent en je wacht tot 24 weken is er ook wel iets mis met je.

Er zijn documentaires van vrouwen die niet merkten dat ze zwanger waren voor ze opeens gingen bevallen. Als je de pil slikt kun je onttrekkingsbloedingen blijven krijgen ook al heb je een ongelukje.
En waar ligt de grens als de medische wetenschap zover vordert dat je zo'n foetus met 3 nmaanden al buiten de baarmoeder in leven kan houden? Als het ongewenst is moet de vrouw het laatste woord kunnen houden als zij echt niet willen. En uiteraard moet steriliseren van zowel mannen als vrouwen een stuk makkelijker worden op jongere leeftijd.

elnienjo

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 08:14

Het lijkt idd wel 'n soort sharia. Bizar. En ontzettend triest voor alle vrouwen daar. Waarschijnlijk nauwelijks toegang tot anticonceptie of sterilisatie en zelfs bij verkrachting geen optie er vanaf te geraken. En dan nog gestraft worden als je neergeschoten bent terwijl de dader vrijuit gaat? Idioterie!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 15:08

anjali schreef:
Ziektekostenverzekering is er voor ziektes. En zwangerschap is geen ziekte.

Dus vrouwen die gewenst zwanger zijn moeten voortaan ook hun echo's en bevalling en alles wat er verder bij komt kijken zelf betalen omdat het geen ziekte is?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 15:45

Vanuit de positie van de verzekeringen is abortus/sterilisatie/anticonceptie vergoeden veel voordeliger dan het complete zwangerschapscircus. Laat staan mensen die vruchtbaarheidsbehandelingen nodig hebben, geen kind kunnen krijgen is natuurlijk ook geen ziekte.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 15:48

sanso schreef:
Blijft er nog maar weinig over ineens.

Maar ik snap inderdaad ook niet waarom de overheid niet zorgt voor gratis anticonceptie ipv gratis abortussen (en bevallingen??)

De overheid wil dat we nieuwe belastingbetalers fokken natuurlijk.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 08:21

anjali schreef:
Het heeft gewoon geen zin dat ik nog meer reageer. Ik ben de enige pro-lifer die nog over is in dit topic.En verder erover discussieren leidt alleen maar tot ruzie.

Het staat jou natuurlijk vrij om géén abortus te laten doen, pro-abortus mensen dwingen niemand, zij willen enkel de vrijheid het bij henzelf te kunnen laten doen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 09:19

anjali schreef:
Pro-lifers vinden dat met abortus iemand vermoord wordt. Die krijgt dus helemaal geen kans op een goed leven.

De wereld is al veel te overbevolkt. Als dan ook nog eens kinderen geboren moeten worden bij mensen die ze niet eens willen. Ik zeg eerder dat een kind het leven bespaard is gebleven. Het leven is geen rozegeur en maneschijn. Zelfs degenen die bij liefdevolle ouders opgroeien en niets te kort komen zullen te maken krijgen met pijn en verdriet.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 12:02

sanne83 schreef:
Je kan ook gewoon besluiten als transman om helemaal niet te opereren en gewoon je baarmoeder te houden. Is best wel ingrijpend namelijk om die eruit te halen. Misschien is je (eigen) kind-wens wel zo groot, dat je die dan wel wilt dragen in je eigen baarmoeder. Ik begrijp de noodzaak van al die hokjes niet zo goed, laat mensen gewoon zelf kiezen waar ze gelukkig van worden.

Als vrouw heb ik al een gloeiende hekel aan die baarmoeder gehad (gelukkig laten verwijderen!), laat staan als iemand zich man voelt. Als iemand zich om laat bouwen is wel seks mogelijk maar geen zelfgemaakt kind voor zover ik wel 'ns bij een docu heb gezien.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 13:43

Mars schreef:
Prolifers bekommeren zich alleen om baby’s die nog in de baarmoeder zitten. Zodra datzelfde kind na de bevalling hulp nodig heeft, psychisch niet in orde blijkt of homo/bi/trans/etc zijn ze nergens meer te bekennen.

Ja precies, als dat kind homo durft te zijn wordt het door diezelfde pro-lifer die de abortus verhinderde verketterd.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 12:12

Mijn Amerikaanse kindvrije vriendinnen hebben zelf ook wapens. Da's daar redelijk standaard om in huis te hebben.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 18:49

Shaggy09 schreef:
Ik vind het verdrietig dat abortus wordt verboden in de US. Wat dat betreft zie ik Trump maar wat al te graag vertrekken.

Het ligt nochthans niet aan Trump. Als zijn grootste groep kiezers pro-abortus was, zou hij dat aanmoedigen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 19:01

Shaggy09 schreef:
Dat betwijfel ik, ik ken Trump als een pro-lifer.

Het is in de eerste plaats een zakenman, hij zal kiezen voor waar hijzelf het meest profijt van kan hebben.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 10:45

Volgens mij zit dat leeftijdsverschil grotendeels in de hormonen. Testosteron zorgt voor hoog prestatieniveau op korte termijn, dat zal ook z'n weerslag hebben in de houdbaarheid van het mannelijk lichaam.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 17:06

Jes schreef:
Qua verschillen /ongelijkheid ik zou het fijn vinden als mannen langer vaderschapsverlof krijgen.

Daar kunnen ze gewoon vakantiedagen voor opsparen of onbetaald verlof voor opnemen. Bij de vrouw gaat het om herstel van het lichaam dat ze verlof heeft, bij de man is het overbodig. Althans niet op kosten van de maatschappij.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 17:20

SinneJ schreef:
Gelukkig is het niet zo zwart-wit. Het dwingt mannen in de rol van broodwinner omdat ze net iets minder een relatie opbouwen met de kinderen en de kans krijgen het huishouden op zich te nemen. Je versterkt dus eigenlijk datgene wat wij als vrouwen niet willen. Er zijn bijvoorbeeld plaatsen waar je als koppel het verlof naar keuze kan inzetten tot op zekere hoogte (er is natuurlijk een minimum dat beide moeten opnemen).

Het feit dat mannen snel weer aan het werk zijn zorgt er ook voor dat vrouwen minder snel aangenomen worden dan mannen omdat zij meer afwezig zullen zijn bij een zwangerschap. Als je dat gelijk maakt voor beiden, is dat nadeel ook weer weggenomen!

Het moment dat de man weer gaat werken na enkele weken en de vrouw plots alleen de dag moet doorbrengen met de baby die elke 3u moet eten is trouwens niet te onderschatten zwaar. De man is snachts ook minder behulpzaam, want de stakker is heel de dag aan het werk geweest en heeft slaap nodig. De vrouw zit er snel door, want overdag bijslapen is onmogelijk als de baby een moeilijke dag heeft.

Uiteraard geeft dat economisch gezien uitdagingen, maar ik wil maar even benadrukken dat het ook hier niet vrouw VS man is.

Daarbij is het ook als man niet fijn zo snel je kleintje te moeten missen overdag.

Vrouwen zijn doorgaans uit zichzelf meer geneigd om te minderen met werk omdat ze graag bij hun wurm zijn. Mannen storten zich nog harder op hun carriere omdat ze 1 uur getut met zo'n baby per dag meer dan genoeg vinden. Bij vrouwen die hun carriere even belangrijk vinden als de man is iets als een au-pair vaak wel financieel haalbaar.
Vind dat kinderen nemen een persoonlijke keuze is die je zelf moet bekostigen. Ook de tijd die je er in wil steken. Je krijgt ook geen gratis verlof omdat je voor je paard/hond wil kunnen zorgen tenslotte.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 17:32

Resistance schreef:
1 uur getut met zo'n baby? :+ Mag hopen dat jij geen kinderen krijgt. Wat zullen die problemen ontwikkelen door een afwezige vader.

Ik ben bewust kindvrij en ook al de leeftijd om te werpen ruimschoots voorbij :D

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 17:45

SinneJ schreef:
Ik wil ook geen kinderen, maar ik vind het toch belangrijk. Het hoort bij onze maatschappij en ik ga volgend jaar, als ik op zoek ga naar werk, nog steeds minder kans hebben op een specifieke job als de man met exact dezelfde capaciteiten. En economisch gezien snap ik dat dat bedrijf zo denkt (en wettelijk gezien mag het niet, maar het gebeurt), maar daar leg ik me niet zomaar bij neer.

Daarnaast wil ik dat mijn zussen en vriendinnen die wel een kinderwens hebben, dezelfde kansen hebben als mannen. EN niet te vergeten: ik heb hun partners ook erg graag en ik gun die mannen de tijd met hun toekomstige kinderen.

We zijn biologisch verschillend en uiteraard zullen er altijd meer vrouwelijke kleuterleidsters zijn dan mannelijke en zullen er minder vrouwen zwaar fysiek werk doen, maar zolang mensen niet het gevoel hebben dat ze wel kunnen kiezen voor al die dingen (en dat financieel mogelijk is), is er nog steeds iets niet juist in mijn ogen.

Ik heb niet het gevoel dat een vrouw moet kiezen anno nu. Als je wil (én capaciteiten hebt) kun je als vrouw ook hoog opklimmen in een carriere en juist door twee goede salarissen veel meer opties hebben tot nanny's e.d. Maar veel vrouwen verkiezen toch meer tijd thuis te zijn bij hun kind, uit vrije wil/hormonaal bepaald. En mannen kiezen daar vaak niet voor. En onzin dat je 24/7 om je kind heen moet draaien voor een goede band. Mijn vader werkte fulltime en mijn moeder was huisvrouw, maar ik was toch vooral een vaderskindje. Zolang de uren die je samen hebt maar qualitytime zijn.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 19:02

Shaggy09 schreef:
Mag ik vragen hoe je aan deze onzin komt?

De praktijk die ik om me heen heb gezien.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 19:56

Ik woon zeer zeker niet in de biblebelt en ken geen zwaar religieuze mensen. Ik ken mensen die beiden werken of stellen waarvan de vrouw bewust een stap terug heeft gedaan om met haar kind(eren) te tutten. Mannen hebben doorgaans andere gespreksonderwerpen tegen mannen of tegen vrouwen die niets met kinderen hebben. Die leven hun leven vaak door met werken en sporten etc. Ik ga er vanuit dat de meesten zeker wel van hun kind(eren) houden, maar het hoeft allemaal niet zoveel uur per dag, zeker niet als je er nog niets mee kan en het alleen maar huilt en poept.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 22:12

quickie schreef:
In dit topic zie ik vaak dat mensen hard roepen dat mannen er ook voor hun kinderen zijn. Toch blijkt nog steeds dat veel mannen dat echt niet in zich hebben bij de eerste. Zelfs dr phil durfde dit toe te geven dat hij bij de eerste dacht wtf moet ik er mee. Pas bij de tweede realiseerde hij zich dat hij er bij moest zijn omdat ze zo snel opgroeien. Dan heb je het over iemand die veel geleerd heeft op dat gebied.

Maar wat ik mij afvroeg verder terug gaan op dit topic na aanleiding van een ander topic dat ik las vandaag. Veel mensen roepen hier baas in eigen buik. Maar betekend dat ook dat als het een oepsie is en de vrouw in een relatie zit en de vrouw wil abortus en de man niet dat het oke is om het kind weg te halen? (in de ogen van mensen die roepen de vrouw is baas in eigen buik)

Ja natuurlijk mag de vrouw het weg laten halen tegen de zin van de man in. Ze mag het ook houden tegen de zin van de man in en hem met 21 jaar alimentatie opzadelen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie