Abortus verboden in Alabama...

Moderators: Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird, Princesj, Hanmar, Giolli, Mondy

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:01

Ik dacht begrepen te hebben dat dit er nog lang niet doorheen is en dat deze wetten, niet alleen in Alabama overigens, nog aangevochten gaan worden.
Overigens ben ik absoluut tegen dit soort wetten. Bij miskramen moet je je als vrouw ineens gaan bewijzen dat het geen abortus is en ik heb ook verhalen gehoord dat anticonceptie met deze wetten mogelijk niet meer vergoed wordt en dat sommige vormen mogelijk zelfs verboden gaan worden. En dat ze zelfs bij buitenbaarmoederlijke zwangerschappen abortus niet toe willen staan totdat iemand daadwerkelijk in een levensbedreigende situatie terecht komt.
Hoe krom wil je het allemaal hebben...

Luna - Merel <3

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:34

Foaly schreef:
Anjali, het kromme is dat sinds het aantreden van de gouverneur van Alabama, er wel zeven mensen zijn geëxecuteerd. Dus abortus is moord, maar de doodstraf is OK?

Als je het leven wilt beschermen, wees dan ook consequent. En hélp dat leven dan ook, want zodra die oh zo speciale foetus eenmaal buiten de baarmoeder is beland, staat ie toch echt op zichzelf. Geen zwangerschapsverlof voor de moeder, geen (of kneiterdure) ziektekostenverzekering zodat je al failliet gaat aan een gebroken been, geen enkele vorm van sociale zekerheid... nee. Dat 'pro-life' is vooral 'pro-foetus' en 'anti-woman' :r

@julius_juut, volgens mij wilden ze daar wel naartoe. Doodeng, maar waar :=

Afbeelding

Het zou mij ook niks verbazen dat ze er nog wel iets op verzinnen.. Bij een miskraam moet je al gaan bewijzen dat het geen abortus was dus ik geloof er eerlijk gezegd niet zoveel van dat je "niet strafbaar" bent als vrouw... :=

Luna - Merel <3

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 16:39

Annelien92 schreef:
lizy29 :') dit heb ik dus al eens gedaan, werd me niet in dank afgenomen :)

corine1981 : ik weet niet of de bewindvoerder dit echt niet doet, dit is wat zij tegen mij zeggen.

Maar door deze hele situatie zou ik wel graag zien dat er meer begeleiding komt voor dit soort gezinnen. Dat ze in ieder geval een gesprek o.i.d. krijgen waarin bepaalde dingen nog eens aangekaart worden qua anti conceptie.

Verder denk ik dat het belangrijk is dat op het op scholen e.d. ook onder de aandacht te brengen. Ik had gelukkig een moeder die mij vroeg van alles op de hoogte heeft gesteld, maar op school kreeg ik de eerste "seksuele voorlichting" pas in de 2e van de middelbare school. Terwijl er toen al een aantal klasgenoten al seksueel actief waren.

De MAP is trouwens gewoon verkrijgbaar bij drogist, voor degene die hier niet van op de hoogte zijn. Hij mag officieel alleen niet verkocht worden aan jongeren onder de 16, maar ik gaf hem gewoon mee.

Bovenstaande geldt natuurlijk niet in gevallen van verkrachting e.d.

Het enige nadeel van de MAP is wel dat als je al je eisprong hebt gehad, hij niks meer doet. Hij stelt namelijk alleen je eisprong uit maar doet niks tegen innesteling van een al bevruchte eicel.

Verder ben ik het met bovenstaande eens.
Ik heb ook wel eens een docent gehad (huisarts) die bij een 3e of 4e abortus een stevig gesprek met het betreffende meisje heeft gevoerd om haar daarna door te sturen naar een collega. Maarja, je kan er ook moeilijk constant naast blijven staan..

secricible schreef:
Normaal is het bij een abortuskliniek toch ook zo dat ze met je in gesprek gaan over mogelijke methodes om herhaling te voorkomen... bizar dat dit dan toch kan.

Maar imo zijn dat de excessen en geen reden om vrouwen die er wel noodzaak aan hebben zorg te ontnemen.

Zo'n 95% van de vrouwen komt met anticonceptie de kliniek uit maar van degene die recidiverend zijn gebruikt na verloop van tijd nog maar 30% anticonceptie..

Luna - Merel <3

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 20:29

bigone schreef:
Granoek schreef:
Heeft echt niet altijd met minder hitsig te maken. Rubbers kunnen ook kapot springen, je pil is iets van 99,9% betrouwbaar... kun je nog zo je best doen

Morning-afterpil !!

En die werkt dus niet als je eisprong al is geweest! De MAP voorkomt innesteling namelijk niet...

Luna - Merel <3

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 20:19

MariekeTV schreef:
MarcoBorsato schreef:
In Amerika niet. In Amerika zitten de kindertehuizen overvol en worden veel kinderen misbruikt en mishandeld. Zijn er een soort veilingen waar mensen hun geadopteerde kinderen proberen te slijten aan een ander.

:r :r

Dit, dit kan je toch niet willen voor kinderen.
Dan kunnen ze naar mijn mening toch beter vroegtijdig geaborteerd worden.

Ik was daarnet even aan het Googlen of ik de eerder genoemde docu in het Engels kon vinden. Daarbij kwam ik uit op een website waar je kinderen kan selecteren alsof het je nieuwe huisdier wordt. Geslacht, leeftijd, ras, alles kan je invullen. En wanneer je op profielen van te adopteren kinderen uitkomt is het net alsof je een marktplaats advertentie van een paard aan het lezen bent.. Te zot voor woorden...

Luna - Merel <3

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 20:46

Luna - Merel <3

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie