Abortus verboden in Alabama...

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 21:30

Echt totaal bezopen |o |o |o |o

Als dit slachtoffer veroordeeld wordt schept dat een precedent om alle zwangere vrouwen die op wat voor manier dan ook een miskraam krijgen aan te klagen voor moord op hun ongeboren kind _-:(
U krijgt een miskraam en U rookt? Moord! Auto ongeluk? Moord! Valt van de trap? Moord! Struikelt tijdens het wandelen? Moord!
De vrouwen rechten gaan in de USA niet achteruit onder Trump, ze worden door de plee gespoeld |(

Oeleborg 19-05-1994 13-10-2014 Bedankt voor 20 geweldige jaren, ik mis je mijn held

alex66

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 22:52

Nu bij pauw npo1 CDA prominent Elco Brinkman die vind dat abortus niet meer moet worden vergoed als de zwangerschap het gevolg is van een avondje stappen.

Oeleborg 19-05-1994 13-10-2014 Bedankt voor 20 geweldige jaren, ik mis je mijn held

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:22

Linda1997 schreef:
alex66 schreef:
Nu bij pauw npo1 CDA prominent Elco Brinkman die vind dat abortus niet meer moet worden vergoed als de zwangerschap het gevolg is van een avondje stappen.

En hoe denkt hij dat te controleren dan?

Daar had hij niet echt een antwoord op, Pauw had Pia Dijkstra tegenover hem gezet dus verder dan bla bla moreel verval en daar hoeven nette mensen toch niet voor te betalen kwam hij niet.
Dijkstra was heel duidelijk, abortus is een recht en de vergoeding daarop ook.
Maar ze uitte wel haar zorgen over de veranderende tendens in de maatschappij waardoor de prolife beweging hier ook voet aan de grond dreigt te krijgen, wat zich onder andere uit door protesten bij abortus klinieken.

Persoonlijk vind ik wat er nu gaande is in de VS heel eng, er is namelijk helemaal niet veel voor nodig om dit gedachten goed over te laten waaien naar Europa. De rechten die wij als vrouwen nu hebben kunnen ons ook afgenomen worden als het maatschappelijk klimaat daar rijp voor is.
Niet dat ik bang ben dat ik morgen mijn stemrecht kwijt ben maar ik ga ook niet gezapig op de bank zitten denken dat het allemaal wel goed komt. We hebben rechten ja maar die zullen we moeten verdedigen anders worden ze stukje voor stukje afgepakt.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 10:47

Avalanche81 schreef:
quickie schreef:
Maar wat ik mij afvroeg verder terug gaan op dit topic na aanleiding van een ander topic dat ik las vandaag. Veel mensen roepen hier baas in eigen buik. Maar betekend dat ook dat als het een oepsie is en de vrouw in een relatie zit en de vrouw wil abortus en de man niet dat het oke is om het kind weg te halen? (in de ogen van mensen die roepen de vrouw is baas in eigen buik)

Natuurlijk. Het alternatief is namelijk dat die man beslist over het lichaam van de vrouw, en daarmee haar autonomie en zelfbeschikkingsrecht geschonden wordt. En dat is in strijd met de universele rechten van de mens.
Een mens, man of vrouw moet ten allen tijde het recht hebben te beschikken over zijn of haar eigen lichaam.

Juist, niemand bepaald wat ik of jij met je lichaam doet. Daarom ben ik ook tegen het besnijden van jongens, hun lijf hun keuze en van niemand anders.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie