Abortus verboden in Alabama...

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:26

Ik ben tegen abortus om dezelfde reden dat ik vegetarier ben. Omdat ik vind dat alle leven beschermd moet worden.De argumenten van de andere partij ken ik wel hoor.Verkrachtende mannen moeten levenslang opgesloten in een hele strenge gevangenis als het aan mij ligt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 18:04

amado7 schreef:
Al zou ik 100 keer verkracht worden, het kindje in mijn buik is van mij en wil ik hoe dan ook houden. Het prachtige leventje, een bijzonder wondertje, van wie die dan ooit afkomt. Het zit in mijn buik en daar mag je voor gaan zorgen, hoeveel pijnlijke herinneringen daar ook aan zitten, zo n prachtig levend wezentje kan je nooit maar dan ook nooit vermoorden in mijn buik.

Jij bent een echte kindervriend. Een baby kan er niets aan doen hoe hij verwekt is.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 12:19

Suzanne F. schreef:
Ik snap ook niet waarom een mensenleven en foetus zo superieur wordt bevonden. Varkens en koeien worden massaal naar slachthuizen gebracht, biggen en kalfjes ook. Zelfs drachtige dieren al mag dat eigenlijk niet, maar het is maar een koe he? Schapen mogen ritueel de hals worden doorgesneden, nertsen mogen levend gevild maar een nette afbreking van een zwangerschap bij een mens mag niet. Voor mij niet te begrijpen. Mensen en vooral die van het mannelijk geslacht vinden zich superieur aan al het andere leven. Levensgevaarlijk is het.

Maar dit argument geldt niet voor mij want ik ben voor de bescherming van alle leven,zeker ook van dieren!En ik ben ook streng vegetarier.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 12:25

NatasjavE schreef:
Mars schreef:
Al is er geen sprake van verkrachting of zware handicap van de foetus. Als een vrouw zwanger raakt en ze besluit dat ze geen kind in haar leven wil moet ze de optie tot abortus hebben. Heeft werkelijk niemand anders iets van te vinden.

He le maal mee eens.

Wat heeft een ander nu er mee te maken als een vrouw kiest voor abortus?
Niets, noppes, nada.

Waarom een vrouw dwingen om een niet gewenste zwangerschap uit te dragen?

Omdat je vindt dat God leven schenkt en leven neemt?

Donder toch op. Ondertussen wel voor de doodstraf zijn.

Ik ben ook tegen de doodstraf. Wel voor het levenslang opsluiten van gevaarlijke criminelen, zoals verkrachters ja.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 13:38

SVRL schreef:
Ik ben een ongelukje, mijn ouders zijn getrouwd toen mijn moeder ontdekte dat ze zwanger was. Dit huwelijk is geen gelukkig huwelijk, mijn moeder heeft me vaak verweten dat ze, door voor mij te kiezen, een man heeft waar ze niet van houdt. Heb als kind vaak te horen gekregen dat ze voor abortus kun kiezen, maar dit geweigerd heeft. En eerlijk? Had ze maar voor abortus gekozen, dan had ze nu misschien gelukkig geweest ipv verbitterd.

Dat mag ze jou niet verwijten,want daar kun jij niets aan doen.

anjali

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 18:01

Er is toch veel vraag naar adoptiekinderen?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 14:20

Sizzle schreef:
Zoals in China in het (nog niet zo lang) verleden: kind geboren laten worden en dan een dodelijke injectie in de fontanel %)

In China was er een 1-kind politiek.Men mocht maar 1 kind krijgen. van de communistische regering.Als bleek dat een vrouw toch zwanger was dan werd dat kind verplicht geaborteerd, hoe oud het ook al was.

anjali

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 15:39

Er kwam dus ook een mannenoverschot in China. Omdat veel mensen als ze maar 1 kind mochten liever een jongen hadden.Hetzelfde trouwens in India. Mensen wilden daar geen dochter omdat die later duur wordt omdat er een bruidsschat bij moet.Ze lieten\laten dus een scan maken en als het een meisje is wordt het geaborteerd.met als gevolg dat er een enorm mannenoverschot in India is.Bij armere mensen op het platteland was\is het zelfs zo dat een meisje direct nadat het geboren is en dus blijkt dat het geen jongen is,gedood wordt.Al dit soort toestanden, ook het bruidsschatsysteem,zijn verboden door de regering,maar men doet het toch.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 14:08

Linda1997 schreef:
alex66 schreef:
Nu bij pauw npo1 CDA prominent Elco Brinkman die vind dat abortus niet meer moet worden vergoed als de zwangerschap het gevolg is van een avondje stappen.

En hoe denkt hij dat te controleren dan?

Ziektekostenverzekering is er voor ziektes. En zwangerschap is geen ziekte.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 14:49

MarcoBorsato schreef:
Dat was geen antwoord op de vraag Anjali. Bovendien is een ziektekostenverzekering voor het vergoeden van medische behandelingen en alles omtrent een zwangerschap is een medische behandeling.

Maar goed, dat was geen antwoord op de vraag. Lees hem nog eens door.

bedoel je dat de vraag was hoe je wou controleren of een zwangerschap het gevolg is van een avondje stappen? Nee je hebt alleen het woord van de zwangere.Maar als die verkracht zou zijn is dat een misdrijf en hoort ze zich direct bij ziekenhuis en politie te melden.Waarbij dan in elk geval medicijnen tegen soa's gegeven worden. En de dader hoort opgepakt,ook om te voorkomen dat hij nog meer slachtoffers maakt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 08:18

__Sannne schreef:
MarcoBorsato schreef:
Het is alleen zo jammer dat Anjali nooit inhoudelijk terug reageert.

Wel zo makkelijk natuurlijk.

Het heeft gewoon geen zin dat ik nog meer reageer. Ik ben de enige pro-lifer die nog over is in dit topic.En verder erover discussieren leidt alleen maar tot ruzie.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 08:48

Winged schreef:
Dames, er is nog een petitie gaande over anticonceptie in het basispakket: https://actie.degoedezaak.org/petitions ... asispakket

Of het zin heeft, you never know, Maar ondertekenen kan altijd.

Anjali: Ik heb het idee dat je erg conservatief denkt. Pro-life: Prima. Maar hoe zie je het voor je als een kind wordt geboren en het eigenlijk geen eerlijke toekomst heeft? Wie zorgt er dan voor het kind? Als pro-choice-er ben ik daar wel erg benieuwd naar. Het gaat namelijk niet alleen om het krijgen van een kind, het gaat om het iemand een eerlijke kans op een goed leven geven.

Pro-lifers vinden dat met abortus iemand vermoord wordt. Die krijgt dus helemaal geen kans op een goed leven.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 11:04

SinneJ schreef:
enzino schreef:
Er heerst dus blijkbaar een taboe op dit onderwerp mede omdat veel zelf verklaarde feministen denken dat het afdoet aan het promoten van rechten voor vrouwen.

Ja, en er heerst een taboe op feminisme, want we zijn de helft van de tijd zelfverklaard en gewoon moeilijk. Weet je hoe je wordt bekeken in een kamer mannen als je zo'n onderwerp aanhaalt?

"Sorry dat ik de sfeer verpest boys, maar ik voel me niet op mijn gemak bij jullie overdreven opmerkingen over mijn uiterlijk, kunnen we het daar even over hebben?"

Geloof me dat wij als vrouwen heel wat moeten jongleren en balanceren om zowel op te komen voor onszelf als niet weggezet te worden als de bitch en sfeerverpester. Het is een kunst op zich.

Als je een beweging opstart vanuit het idee: we gaan de taboe op mannenmisbruik aanvechten, ga je echt wel heel wat vrouwen in je kamp hebben. Elke beweging kampt met tegenwerking. Dat hoort erbij, anders is het niet vechten, anders was het in de eerste plaats niet zo'n probleem.

Eerlijk gezegd vind ik dat het voornamelijk mede-vrouwen zijn die commentaar hebben op het uiterlijk of de kleding van andere vrouwen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 12:46

Askja schreef:
Tjah hoe het ook zit, in ieder geval hebben wij vrouwen het in deze contreien nog niet zo slecht dat we dat moeten bekopen met een kortere levensduur :D

Verder vind ik de verklaring dat mannen minder goed voor zichzelf zouden zorgen erg kort door de bocht.

Tot nu toe stierven mannen eerder dan vrouwen vanwege hun rookgedrag. Tegenwoordig zijn vrouwen ook gaan roken,waardoor het verschil in levensverwachting nu aan het afnemen is.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 14:08

Shaggy09 schreef:
Meen je dit anjali of loop je te trollen?

Hehe,dit is gewoon zo. Vraag het maar aan een arts,liefst een longarts.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie