Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

bigone

Re: Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:08

Wanneer je met je hond wandelt en er komt zo’n ielig mannetje aan wandelen verwacht je toch niet dat hij je doodsteekt? Vooral niet wanneer je een vlak bij ke huis een ommetje maakt . Mocht hij de moordenaar zijn dan ben ik blij dat we longstay tbs hebben. Hij kan misschien psychotisch zijn zoals ergens werd vermeld en dat is te behandelen met medicatie: Zolang hij het slikt!! Hopen dat de rechters die zich in de toekomst over dit soort zaken moeten buigen de maatschappij in bescherming nemen.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:31

Britta31 schreef:
Hoorde de 2 slachtoffers nu bij elkaar of waren ze vreemde van elkaar?

Gewoon twee mensen die daar individueel wandelden. Vrouw was net 400 meter van haar huis. Mensen waren gewoon de honden aan het uitlaten. Kan maar zo zijn dat de één helemaal niet gemerkt heeft dat de ander werd neergestoken aangezien ze een stuk van elkaar aflagen.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 14:53

Cayenne schreef:
Hij had in ieder geval zelf ook een hond, dus daar heeft het niet aan gelegen.

Hond van zijn ouders, niet van hem.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 21:06

quera schreef:
Babootje schreef:
Ik geloof dat je t punt mist quera...

Ik geloof dat je de wet mist..
Hoe erg ook voor de overleden personen en hun familie. Het mag gewoon niet.

Quera heeft wel degelijk gelijk. Hij zat in de kliniek nadat hij de twee mensen had vermoord en dat gegeven was nog miet bekend. Toen het bekend werd dat twee mensen de dag ervoor waren vermoord hebben de medewerkers na zijn vlucht uit de kliniek direct de politie getipt. Wanneer hij in de kliniek was gebleven hadden ze dat ondanks vermoedens niet direct gedaan omdat hij binnen geen gevaar voor de maatschappij was.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 07:57

Ik kan me de woede en verontwaardiging over de kliniek en onze wet wel voorstellen maar beseffen jullie wel dat het beroepsgeheim er is om ons allemaal te beschermen? Ja het gaat ver, misschien soms te ver, Anne Faber had misschien ook nog geleefd indien alles over de dader gedeeld was met behandelend personeel. Maar wanneer alles over onze medische gegevens op straat komt te liggen word het probleem veel groter( niet om deze moorden te goed te praten, zeker niet) want dan krijgen heel veel mensen geen werk, geen hypotheek , geen verzekeringen, soms geen kans om een normaal leven op te bouwen en heel soms gast het fout door de strenge wet. Dat kun je geen collateral damage noemen en is intriest voor de nabestaanden omdat ze misschien slachtoffer zijn geworden van het beleid dat in principe iedereen moet beschermen.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 09:00

purny schreef:
Thijs kwam binnen lopen met een bebloed shirt... Dat zou voor mij de reden zijn om de politie te bellen en te laten uitzoeken waarom z'n shirt bebloed was.
Ik snap dat hulpverleners moeten zwijgen maar er zijn grenzen. De daders van delicten worden nog teveel beschermd

Dit is wel degelijk opgevallen bij het personeel en ook zij hebben de vraag gekregen waarom ze niet direct iets gemeld hebben. Ze vertelden dat er verschillende redenen voor kunnen zijn, bloedneus, vechtpartij enz. Nadat de drama bekend werd is direct politie ingeschakeld en is er direct gehandeld. En ja na zijn vlucht uit de kliniek had hij nog meer mensen kunnen vermoorden maar dat is niet gebeurd. Ik vind dat er best kritische noten zijn te plaatsen bij de opvang van verwarde personen in het algemeen want dat is slecht op het moment door allerlei bezuinigingen en er zijn voorbeelden genoeg waarbij het misging maar dat is deze kliniek niet aan te rekenen.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 08:54

Ik las wel dat de psycholoog bedenkingen had toen hij met bebloede kleding terugkwam en dan denk ik, zorg dat die bebloede kleding word bewaard. Maar nee, alles is gewassen , door wie geen idee. Kunnen zijn ouders ook gedaan hebben. En nu is er kans dat ze hem niets kunnen maken.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 09:34

En nu nooit meer de maatschappij in aub.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 11:53

Ik snap dat je als ouders je kind wil helpen , echter, wanneer je kond onder het bloed thuiskomt en een psychische aandoening heeft, zelf geen verwondingen?? Tja, dan denk je toch wat verder na, vooral als je als moeder zelf ook nog advocaat bent maar misschien dat ze juist daarom alles heeft gewassen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie