Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-19 09:30

arabella2000 schreef:
Ik ben het ook aan het volgen. Ik hoop voor de nabestaande dat de hele zaak snel voorbij is. Daarna zal het echte afsluiten beginnen..... bekennen is gelukkig wel al een stap vooruit

Ja idd. Dit is in ieder geval al een stap in de juiste richting aangezien hij eerst ontkende.
Ook voor de rest van NL is dit nu wel een 'verademing' denk ik want je wilt uiteindelijk graag dat zo'n dader ook bekend zodat je zeker weet dat hij ook uit de maatschappij gehaald gaat worden ipv weten dat hij nog zou kunnen rondlopen.

““You could rattle the stars. You could do anything, if only you dared. And deep down, you know it, too. That’s what scares you most.”

― Sarah J. Maas

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-19 09:38

bigone schreef:
En nu nooit meer de maatschappij in aub.

If only.
Hij zal het wel gaan gooien op 'ontoerekeningsvatbaar' en een mildere straf gaan krijgen.
En dan met TBS ook weer uitstapjes mogen gaan maken en dat is dat.

Maar gezien het feit dat deze zaak nationaal wel goed bekend is geworden, hoop ik dat de rechters wat druk gaan voelen van de maatschappij en hem niet het voordeel van de twijfel gaan geven. Want als het idd is vanwege dat hij 'ziek' is, is het zeker ook voor hem erg om te moeten leven met wat hij heeft gedaan, maar dat is toch gewoon voor de maatschappij niet veilig om iemand waarvan je weet dat hij hiertoe in staat is, terug te laten in de maatschappij. Maar het zal me niks verbazen als hij over een aantal jaar onder toezicht alweer uitstapjes maakt. Is wel heel erg speculeren nu, maar goed.

““You could rattle the stars. You could do anything, if only you dared. And deep down, you know it, too. That’s what scares you most.”

― Sarah J. Maas

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-19 09:44

quera schreef:
Uitstapjes maken?
Zo werkt dat niet in de tbs hoor ;)

Hoe kan het dan dat er zovelen 'kwijt raken' als ze een weekendje verlof hebben?
Ook bij TBS krijgen ze verlof toch... En zal me niks verbazen als hij dat tzt ook gaat krijgen < maar zoals gezegd, ik hoop dat hij een passende straf gaat krijgen. Maar dat is hier in NL nog wel een dingetje :+

― Sarah J. Maas

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-19 10:01

Misschien dat het dan andere klinieken zijn, geen TBS. Maar het komt toch zeer geregeld voor dat mensen niet terug gaan als ze een dag of weekend verlof hebben gehad (en dat het toezicht van het verlof van velen dus helemaal niet zo goed is). En dat zijn vaak mensen wat ook een gevaar voor de maatschappij kunnen zijn. Het is niet vreemd dat mensen nu al bang zijn dat Thijs ook tzt weer vrij gaat komen, misschien veel te vroeg, aangezien deze dingen toch soms zelfs zeer regelmatig gebeurd zijn in het verleden. Nu zal Thijs wel wat meer toezicht gaan krijgen ook ga ik vanuit en niet in aanmerking gaan komen voor verlof, in ieder geval niet de eerste jaren.

Maar goed, we gaan er idd maar gewoon vanuit dat er een goede uitspraak gaat komen en een terechte 'straf'. Voor deze jongen lijkt het me ook vreselijk als je 'heldere' momenten hebt en dan moet leven met de wetenschap dat je 2 mensen vermoord hebt. brr.

― Sarah J. Maas

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-19 10:17

Ja, dat is waar. Wat dat betreft mogen we ook blij zijn dat er TBS is, dat zeker.

Maar wat hier in NL toch wel overheerst onder de burgers is de angst toch dat zo'n persoon gewoon weer vrij komt op een gegeven moment en ik moet zeggen dat ik die angst wel deel. Daarentegen lopen er nu ook psychopaten rond waarvan niet bekend is dat ze niet in orde zijn en een gevaar voor de samenleving kunnen zijn. Zal ook altijd blijven. Maar van mij mag de wetgeving best wat strenger zijn hoor.

― Sarah J. Maas

cursebreaker

Re: Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-19 10:47

Wow Anoeska, dat had ik nog niet eerder gelezen. Echt bizar dit!
Die zoek vragen van hem dan ook zeg, jeetje.
Maar dat van die ouders heb ik ook nog niet eerder gezien.
Hij is toch met die bebloede kleding enz. terug naar de instelling gegaan en niet zijn ouders?

― Sarah J. Maas

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-19 12:01

Nikass schreef:
cursebreaker schreef:
Hij zal het wel gaan gooien op 'ontoerekeningsvatbaar' en een mildere straf gaan krijgen.

En dan met TBS ook weer uitstapjes mogen gaan maken en dat is dat

Verkoop toch geen onzin. Hij heeft zelf helemaal niets te zeggen over zijn toerekeningsvatbaarheid.
En neerbuigend doen over het tbs systeem is ook niet erg nodig. Van de 50.000 verlof momenten gaan er ongeveer drie niet goed. Het systeem is dus behoorlijk goed.

Jeetje, wat een nare ondertoon leg je in jouw reactie zeg terwijl je anderen aanspreekt en dan insinueert dat ze ook geen fijne discussie voeren. Dit is anders een mooi voorbeeld van hoe je zelf ook wel even een andere toon zou kunnen zetten. Misschien dat je mijn reacties veroordelender leest als ik ze neerzet, en dat je vind dat ik neerbuigend overkom (blijven getypte woorden), maar dan kan wel op een meer respectvollere manier gereageerd worden. Zo zet je geen fijne toon neer in de discussies in het topic. Komt in ieder geval behoorlijk aanvallend over, ook al zal dat misschien niet zo bedoeld zijn.

Hij heeft er idd zelf geen invloed op, dat heb ik verkeerd geformuleerd ja. Maar het zou toch niet de eerste keer zijn dat er door advocaten van daders als Thijs, misbruik gemaakt wordt van het gooien op 'ontoerekeningsvatbaarheid' waardoor strafvermindering kan plaatsvinden. Dat gebeurt in elk land wereldwijd, dat de advocaten alles eraan proberen te doen om strafvermindering voor elkaar te krijgen voor hun client en dat ze soms zelfs over lijken gaan om dat te bereiken. Dat is imo geen onzin verkopen.

En dat 49.997 bezoekjes wel goed gaan, betekent dat toch niet dat ik en vele andere burgers zich niet alsnog zorgen mogen maken over de bezoekjes die Wel fout gaan?

En wat jij een goed systeem vind, hoeft een ander niet goed te vinden he ;) Misschien weet ik er inhoudelijk minder vanaf < nouja, weet ik wel zeker, maar dat je een beetje loopt te verkopen dat alles rozengeur en maneschijn is en goed geregeld is komt ook wel erg naïef over. Maar ik ben ook iemand die haar mening kan bijstellen als ze gaandeweg meer leert over de 'andere kant' van een discussie. Maar als er op zo'n manier gereageerd wordt ga ik me verder gewoon erbuiten houden hoor.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 20-08-19 12:23, in het totaal 9 keer bewerkt

― Sarah J. Maas