Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Moderators: ynskek, Mondy, Ladybird, Shanna, Hanmar, Princesj, Dani, Polly

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 12:04

JoT schreef:
Bizar... Dit zou ik al bizar vinden als het bijvoorbeeld in Amerika gebeurde, maar dat land is zo uitgestrekt, daar kun je wel in verdwijnen. Maar in Nederland? Inderdaad, ga je je dan op een gegeven moment geen dingen afvragen? Heeft die vader zijn kinderen dan zo geïndoctrineerd? Zijn alle zes die kids wel van hem? En waar is de moeder dan? En wat voor innerlijke strijd is er bij die zoon aan voorafgegaan voordat hij besloot om de buitenwereld in te trekken? Heeft niemand dat gezin dan ooit gemist? Geen leerplichtambtenaar die zich eens afvroeg of die koters niet naar school moesten?

Heel raar allemaal en heel on-Nederlands. Ik voel een film aankomen :=

Ik vermoed dat de jongsten nooit zijn opgegeven bij de burgelijke stand bij geboorte....anders zou je toch idd zoiets als een leerplichtambtenaar op je stoep krijgen.

Idd een heel bizar verhaal. Kijk dat je misschien nooit verkeer hoorde dat kan nog; genoeg plekken waar je al vrij snel helemaal geen verkeer hoort en dan zit je nog niet eens zo heel ver van de weg af. Zeker in Drenthe zal zo'n plekje vinden absoluut geen probleem zijn, maar idd; ook nooit een vliegtuig gehoord of een helicopter?
En daarnaast ook apart dat die kinderen nooit verder gekeken hebben. Welk kind gaat nu niet op onderzoek uit, de wijde wereld verkennen. Dat is gewoon natuurlijk gedrag. Deze kinderen zijn geheel tegen hun instinct in gegaan blijkbaar.

Maar we kennen nu amper het verhaal....eerst maar wachten op meer details

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 12:07

Relaxed schreef:
Dit verhaal spreekt dan weer tegen dat ze niets weten van de buitenwereld.. Als je 25 bent en 'slechts' 9 jaar in afzondering hebt geleefd, wist je toch wel meer?

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/153035 ... elderleven

o kijk dit wordt al weer heel anders......verhaal is zo een stuk minder onvoorstelbaar geworden.....het blijft verder nog steeds bizar

Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 12:17

dat het verhaal heel wat spectaculairder is gemaakt dan het werkelijk is, is idd ondertussen wel duidelijk ja

en gelukkig maar ook; in elk geval hebben ze allemaal nog wel weet van hun vorige leven, dat maakt het opnieuw aanpassen toch even net wat makkelijker te behappen mentaal dan wanneer ze echt in totale isolatie hadden geleefd hun hele leven lang ( de kinderen bedoel ik dan he). Hoewel bij de jongste dat natuurlijk wel minder het geval zal zijn wat betreft herinneringen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 20:22

Blussem schreef:
Kinderen zaten daar op vrijwillige basis. Was een soort klooster voor jongeren die zich wouden afzonderen van de buitenwereld.

Ja daarom wisten omwonenden van niks...omdat het een klooster was waar jongeren van buiten naar toe gingen.........een fantasietje die wel erg makkelijk onderuit te halen is

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 23:04

herstel; ze bestaan niet allemaal in het bevolkingsregister. Een aantal van de kinderen zijn wel gewoon geregistreerd.
Ik gok zo dat de jongsten degenen zijn die niet in het bevolkingsregister staan, maar zolang dat nog niet verder bekend wordt gemaakt, is dat alleen maar gissen natuurlijk.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 11:36

nou dat fb account lijkt me niet nep.
Als grappenmakers allerlei sm accounts hadden aangemaakt, dan zouden die allemaal nog maar net 3 dagen bestaan.
De andere accounts niet bekeken, maar die fb pagina bestaat toch in elk geval sinds sept: het verhuisbericht van 2010 bvb is in sept 2019 geplaatst.
Dan zouden grappenmakers in sept al hebben geweten dat deze gozer halverwege oktober de kroeg in zou lopen?
Lijkt me dus wel door hem aangemaakt.......maar krijg wel het idee dat het 1 grote hoax is; heel veel dingen op zn fb lijken jaren geleden gepost, maar zijn van sept dit jaar: alsof hij in september het voorbereidende werk gedaan heeft dmv een schimmige fb pagina waar hij 9 jaar op afwezig zou zijn geweest om in oktober naar buiten te komen met een sensationeel verhaal.
Op de foto's waar hij zelf op staat zie ik ook geen onverzorgde jongen die een verwarde indruk maakt,maar gewoon een gozer die duidelijk in het meer alternatieve of linkse wereldje zit.

Dus tja; op zich wel nep, maar niet nep door grappenmakers, maar door hem zelf..........maar wat wel het gevoel van een grote hoax voedt

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 12:40

Die Jozef weet al 9 jaar dat dat gezin daar zit, lijkt me sterk dat hij nu ineens die jongen geholpen zou hebben om zn situatie naar buiten te brengen....dat had veel simpeler gekund door stomweg de politie en gemeente te bellen voor hulp.
Is niet dat Jozef pas sinds een paar maanden van het bestaan van die Jan af weet.

In ieder geval zijn er nu meerdere dingen naar boven gekomen die niet kloppen met het sensationele verhaal van zondag en ben dan ook heel benieuwd wat die andere kinderen gaan verklaren en die Jozef zelf ( en eventueel de vader, maar is niet duidelijk in hoeverre dat infarct een impact heeft gehad op zn communicatiemogelijkheden).
Aan het verhaal van Jan zelf begin ik zo onderhand in ieder geval flink te twijfelen.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 16-10-19 12:50, in het totaal 2 keer bewerkt

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 12:46

precies, is allang door buurtbewoners bevestigt dat die Jozef al jaren iedere dag aan het klussen is op die boerderij.
Eigenaresse van het pand heeft ook bevestigt dat hij dit al jaren huurt.

Is dus niet zo dat Jozef nog maar sinds een paar maanden hier van af weet
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 16-10-19 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 13:36

o een bizar verhaal is het sowieso ja. Dat een aantal kinderen volgens het burger register niet bestaan ( want nooit geregistreerd) valt ook niet te ontkennen. Dat is tenslotte door de burgemeester bevestigd.

Dat dit gezin op zeer bijzondere wijze leefde is wel duidelijk ja.....maar bepaalde aspecten kloppen niet. Het verhaal is om wat voor reden dan ook een stuk spectaculairder gemaakt dan het, vermoed ik, in werkelijkheid is.

Al is mijn mening dat een gezin die ervoor kiest om geheel op zichzelf in een soort vrijstaatje (zelfgemaakte) te leven zonder contact met de buitenwereld al spectaculair genoeg is...wel voor een land als Nederland in elk geval.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 12:02

is dat wel zn insta account? Waar jullie het over hebben, want via zn fb kom je op een account waar maar 1 foto op staat met een tekst en dat is dus ook het account wat beschreven was in 1 van de eerste artikelen.
Bovendien, zou je dan ook niet verwachten dat hij op zn fb en twitter account ook niet eens een foto van die kroegbaas gepost had? Maar die staan allemaal in het teken van natuur en milieu met in het bijzonder zn liefde voor bossen en bomen.

Ik vermoed dat dat account met al die foto's van de kroegbaas door een stel grappenmakers uit het dorp zijn gemaakt.
Ik bedoel; de eerste meme is al gemaakt over het gezin, dus zo vergezocht is het niet dat dat account wel eens gemaakt kan zijn door lolbroeken

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 12:41

Relaxed schreef:
xxCYNNxx schreef:
is dat wel zn insta account? Waar jullie het over hebben, want via zn fb kom je op een account waar maar 1 foto op staat met een tekst en dat is dus ook het account wat beschreven was in 1 van de eerste artikelen.
Bovendien, zou je dan ook niet verwachten dat hij op zn fb en twitter account ook niet eens een foto van die kroegbaas gepost had? Maar die staan allemaal in het teken van natuur en milieu met in het bijzonder zn liefde voor bossen en bomen.

Ik vermoed dat dat account met al die foto's van de kroegbaas door een stel grappenmakers uit het dorp zijn gemaakt.
Ik bedoel; de eerste meme is al gemaakt over het gezin, dus zo vergezocht is het niet dat dat account wel eens gemaakt kan zijn door lolbroeken

Al die foto's? 2 van de kroegbaas toch maar? En de rest van de foto's is grotendeels hetzelfde als die Facebookpagina. Ik vind het iig heel erg vreemd en snap er niks van :')

hahaha nou ja; ik ga af op wat hier gezegd wordt over dat account. Die heb ik namelijk nog niet gezien...ook niet naar gezocht eerlijk gezegd. Alleen die andere, die via zn fb is gelinkt, heb ik gezien en daar staat maar 1 foto op.
Zoals het beschreven werd, klonk het alsof daar aardig wat foto's van de kroegbaas op staan, maar staan dus 2 op?

Heb verder alleen zn fb en zn twitter bekeken en dus het insta account die beschreven werd in 1 van de eerste artikelen over z'n sm gebruik
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 17-10-19 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 10:35

Kijk en daarom noemde ik het eerder een hoax...let wel; ik bedoelde daarmee niet de afzondering en het zelfvoorzienend leven, maar het 'wij zitten al 9 jaar opgesloten in een kelder en wisten niet eens dat de buitenwereld bestond'verzinsel van zoon Jan.
Al op dag 1 waren er teveel aanwijzingen dat een flink aantal claims voor geen meter klopte.
In 1 van de eerste berichten werd er zelfs geclaimd dat ze helemaal geen scholing gehad hadden, wat pijlsnel tussen neus en lippen door veranderd werd in thuisscholing....tja hoe wil je anders verklaren dat je op SM zit en je, voor iemand die zogenaamd nooit scholing heeft gehad, je prima weet uit te drukken in de geschreven taal.....zelfs in zeer basic Engels...

En dat terwijl het verhaal op zich al bizar genoeg was, zeker voor Nederlandse begrippen waar alles gereguleerd is.

Hopelijk mogen deze mensen hun draad gewoon weer oppakken zoals zij dat zelf willen. En mochten ze hun leefwijze in Ruinerwold op willen geven, dat ze dan wel hulp krijgen in zich staande houden in deze maatschappij
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 22-10-19 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 10:54

daar ben ik idd zeer benieuwd naar ja; de verhalen van die andere kinderen.
Want tot nu toe is er eigenlijk maar vrij weinig duidelijk....ja ondertussen vast wel wat duidelijker voor politie....behalve dan dat dit gezin zelfvoorzienend leefde op hun eigen 'eilandje'.

en verzinsel van media? Tja kan zeker, dat de boel flink opgeklopt is ( zal tenslotte niet bepaald uitzonderlijk zijn voor de media), maar het zaadje daarvoor is toch wel degelijk door Jan geplant....en als zijn relaas zo gigantisch anders is, dan had hij ook via een woordvoerder een nadere uitleg/verklaring de wereld in kunnen sturen. Die jongen is immers helemaal niet wereldvreemd, maar weet wel degelijk wat er speelt in de wereld. Had hij zelf helemaal niet voor in beeld hoeven komen, kan gewoon via een woordvoerder.

Ook 1 van de redenen waarom ik graag wat meer van de andere kinderen te horen krijg; om beter in te kunnen schatten hoe opgeklopt dit verhaal nu precies is.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 22-10-19 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 11:37

Karin schreef:
xxCYNNxx schreef:
Had hij zelf helemaal niet voor in beeld hoeven komen, kan gewoon via een woordvoerder.

Precies, 'gewoon via een woordvoerder'. :roll:

Een aandachttrekker dus, die Jan. :j

Ja ho eens even...nu gaan jullie om 1 ding heen he....Ja hij kan het zelf ervaren hebben als zijnde opgesloten, maar het is nog altijd zijn familie. Zijn broers, zussen en vader. Denken jullie nu echt dat je die zomaar door de media gelyncht laat worden door een zwaar opgeklopt verhaal als je zelf het eigenlijk niet al wat opgeklopt had? Zelfs al had je je 9 jaar opgesloten gevoeld?
En dan kom je naar buiten met een verhaal en als je dan zou zien ( want hij zal zelf alle berichten ook gelezen hebben in de verslaggevende media) dat de media jouw verhaal helemaal verdraait ( al dan niet door verkeerde interpretatie ingegeven door eigen referentiekaders) waardoor het allemaal nog erger lijkt dan het al was....denk je dan echt dat zo iemand zich stil houd? Gaat om zn eigen familie he....niet een groep vreemden waar die bij aangesloten was.....nee natuurlijk niet, dan wil je nuance aanbrengen. Nu kan ik me voorstellen met een leven in isolatie dat je dit niet zelf face to face wil of kan doen.......maar gezien de situatie kan deze jongen gewoon terug vallen op een woordvoerder ja...kun je een roll eyes smiley gebruiken, maar wat denk je dan? Dat die jongen moederziel alleen ergens op een hotelkamertje zit? Zonder mentale begeleiding etc? Die heeft gewoon begeleiding en kan dus ook via die begeleiding vragen of iemand voor hem de nuance kan aanbrengen; en hoe noem je zo iemand? Juist, een woordvoerder.

xxCYNNxx

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 12:01

Ik zeg ook nergens dat dat zijn taak is.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 10:11

Dat boek kon ik bij voorbaat al niet serieus nemen; binnen 2 maanden nadat het gezin gevonden was, was het boek al klaar. Nou daar zal gedegen onderzoek zijn gepleegd zeg door de 2 auteurs :+ En voor zover ik begrijp hebben de 2 auteurs niet eens gesproken met de kinderen.
Met de persoonlijke documenten zullen ze de blog wel bedoelen vermoed ik.

Het strafdossier hadden ze niet eens in handen mogen hebben dus kort gezegd zou je kunnen zeggen dat het boek voor een deel is gebaseerd op illegaal verkregen materiaal. Even simpel gezegd uiteraard.

Ik ben benieuwd wat uit het proces gaat komen, aangezien de vader nooit verhoord is en op geen enkele manier kan communiceren.
En ja; ik weet dat er genoeg mensen zijn die dat laatste niet geloven, maar ik vermoed dat het wel degelijk heel dicht bij de waarheid ligt, aangezien zijn blog ook niet langer meer werd bijgehouden sinds hij die hersenbloeding heeft gehad. Terwijl tot aan die beroerte er meerdere malen per week er in geschreven werd, maar ineens van de een op de andere dag stopte. Toch een teken dat de man niet langer meer kon communiceren...iets wat zijn kinderen ook vanaf dag 1 verklaart hebben.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie