Privacy gevoelige vragen CBR?

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 10:39

Ik vind het terecht dat het CBR je het hemd van het lijf vraagt.

Autorijden wordt beschouwd door sommigen als een soort geboorterecht - en dat is het toch werkelijk niet.

Vóór je zoiets gevaarlijks gaat doen als autorijden, moet je terecht aantonen dat je geen gevaar vormt voor de medemens/ medeweggebruikers/ ieder levend wezen in de nabijheid van auto's.

Daar hoort ook gezond verstand en inzicht bij.
Ik belandde op een bijeenkomst ooit in het idiote gesprek, waarbij persoon 1 meldde 'dat ze nachtblind was en dus door haar man werd opgehaald' (= prima gedrag!)
en persoon 2 haar de vraag stelde 'dat ze zichzelf aan het beperken was en wat of ze er van vond...?'
Toen persoon 1 wat bête keek, heb ik persoon 2 maar toegevoegd dat de beperking de nachtblindheid was, en dat dat volgens mij geen keuze is.
En dat je er bij het verkrijgen van je rijbewijs voor getekend hebt dat je naar lichaam en geest in staat bent om het ding veilig te besturen.

Ik weet net niet of je nachtblindheid moet melden, maar zoals persoon 1 het deed is uitstekend.
Zou je zo stom zijn om te handelen naar persoon 2 ("ik laat mij niet beperken!") en 'savonds in de auto stappen - zouden er brokken van komen en zou er een onderzoek komen, keert de verzekering niet uit. (En terecht.)

Wel ben ik het eens met Serenity, dat 'de boeman in het systeem', van honderden euro's extra kosten plus wachttijden - vraag maar aan mensen boven de 70 - de veiligheid niet echt ten goede komt.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie