Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS
Menino schreef:Palmera schreef:
Want? Als je een strafblad hebt voor het jatten van een rolletje drop ben je per definitie een gevaar op de weg?
Nuja, om even een andere weg in te slaan over met twee maten meten.
Een VOG is dan weer niet nodig om les te geven volgens het CBR, en dat uit zich dan wel weer in een oververtegenwoordiging van een bepaald type mens dat instructeur wordt.![]()
Mijn eerste instructeur was dan ook meteen een ‘gekkie’ die de hele tijd ongepaste opmerkingen liep te maken terwijl die zijn hand op mijn been legde ‘om te helpen gas geven’ .
Ik naief natuurlijk, als 18 jarig meisje. Tot die begon over massages voor de les, en of die een keer mee zou gaan naar mijn paard zodat ik beter kon ontspannen in de auto![]()
Flirten is niet illegaal, maar damn, dit ging wel meer richting een #metoo’tje dan nodigDaarna kreeg ik wel een nieuwe instructeur, maar was toch ongemakkelijk allemaal.
Wat mij betreft wel een beetje met twee maten meten dus, als je je weg toch al gevonden hebt in eindeloze bureaucratische procedures, Ga dan eerst effe aan de slag met die ransbakken die toch gemiddeld 40 uur in een kleine ruimte zitten met voornamelijk tieners. Want daar gebeuren ook meer dan genoeg incidenten, en dat is ook gewoon niet nodig.
Maargoed, dat is opzich geen argument om niet de veiligheid op de weg te handhaven. Denk alleen niet dat zo’n formuliertje nou het meest efficient is voor leerlingen zelf, maar vooral voor de spekpot.
Want zoals ik eerder zei kan, bij relatief milde aandoeningen, de instructeur volgens mij een 10x betere inschatting maken dan een arts die je dan 10 minuten ziet.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers