Sinterklaas was toch ooit leuk voor iedereen?

Moderators: ynskek, Mondy, Ladybird, Shanna, Hanmar, Princesj, Dani, Polly

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 15:27

Ik begrijp je. Ik vind het eerlijk gezegd heel erg moeilijk. Om erover te praten maar ook om er iets van te vinden. Ik vind het sneu voor de mensen die het zo ervaren. Ik probeer soms terug te denken wanneer dit begonnen is? Wanneer is er iemand opgestaan die heeft geroepen dat Zwarte Piet ze doet denken aan hun slavernij verleden? Wie heeft dit bedacht? Het was bij mij nooit opgekomen eigenlijk. Ik vind het niet racistisch, ik denk daar niet eens aan. Maar de gevoelens van andere mensen negeren vind ik ook niet goed. Ik vind het moeilijk en vooral heel naar dat een kinderfeest nu eigenlijk verpest is. Door demonstranten en politie eenheden die mensen neerslaan en arresteren. Dat bedenk je toch niet dat dit echt gebeurt? Hoe zijn we hier beland?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 17:05

Het is inderdaad jammer dat de twee kampen in de extremen worden getrokken. Als je pro-zwarte piet bent dan ben je extreem rechts, Pegida of nazi. Ben je anti zwarte piet dan ben je zeker een zwart zielig persoon met een minderwaardigheidscomplex.
Ik vind wel dat er al water bij de wijn is gedaan. We hebben kleurtjespieten, roetveegpieten, glitterpieten, foute pieten en weet ik wat voor pieten. Waarom is het nu nog niet goed? Omdat er ergens nog steeds zwarte pieten zijn? Blijven ze doorgaan tot er nergens meer zwarte pieten zijn? Want ik vermoed dat ze dan nog tig jaar aan het demonstreren zijn. Zou dit stoppen? Of blijft dit nog 20 jaar doorgaan?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 17:16

Maar dit verpest het dan ook wel weer helemaal en gooit alleen maar meer olie op het vuur:
https://nos.nl/l/2310854

Dit maakt de anti pieten alleen maar bozer. En begrijpelijk ook.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 10:41

Puppetje schreef:
Hoe kijken jullie er tegenaan dat "kerst" nu ook een probleem wordt?

Waarom? Omdat de kerstman een blanke man is? Of wat zou de reden kunnen zijn dan?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 21:56

Ik zat laatst te denken. In alles wat we tegenkomen is licht goed en donker fout. Het licht is positief en staat voor het goede. Donker staat voor kwaad en het duister.
God is licht, de duivel donker. Zou daarom de gedachte zijn dat blank goed is en zwart niet?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie