Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Moderators: ynskek, Mondy, Ladybird, Shanna, Hanmar, Princesj, Dani, Polly

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Storm

Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-19 11:13

In een afgelegen boerderij aan de Buitenhuizerweg bij Ruinerwold is een onbekende vader met zes kinderen ontdekt, die al jaren in de kelder van de boerderij woonden. Zij zouden wachten op 'het einde der tijden'. De eigenaar van de boerderij, een 58-jarige man, werkte niet mee aan het onderzoek en is opgepakt.

De oudste zoon, een man van 25 jaar, verdween gisteren uit de boerderij en meldde zich bij een kroeg in Ruinerwold. Dat meldt een bron aan RTV Drenthe. De man was compleet verward, waarna de politie is gebeld. Ook burgemeester Roger de Groot van De Wolden is toen gewaarschuwd.

Trap achter de kast
De politie heeft de boerderij doorzocht en ontdekte achter een kast in de woonkamer een trap naar de kelder. Daar 'woonden' de vader en de vijf andere kinderen. De vader bleek enkele jaren geleden een herseninfarct te hebben gehad en lag in bed.

Het gezin, de kinderen zijn tussen de zestien en 25 jaar, had geen contact met de buitenwereld en leefde volledig zelfvoorzienend. Zij hadden een groentetuin en een geit en hielden zich daarmee in leven. De buren kenden het gezin niet. Volgens een buurman woonde er een man alleen en had hij de hele boerderij dichtgetimmerd. Op het erf liepen volgens hem enkele ganzen en een blaffende hond.

Alleen op de wereld
De politie heeft de familie uit huis gehaald en ondergebracht op een recreatiepark, terwijl de woning werd gecontroleerd op onder meer brandveiligheid. De kinderen zouden geen idee hebben dat er ook nog andere mensen op de wereld bestonden. Waar de moeder is, is niet bekend. De mogelijkheid bestaat dat zij 'begraven ligt' op het terrein.

De politie heeft de hele avond gezocht op het terrein en afgelopen nacht was het afgesloten. Politiewoordvoerder Ramona Venema bevestigt dat het gezin is gevonden in de boerderij. Volgens Venema zit de politie nog vol met vragen en doet het verder onderzoek.
Laatst bijgewerkt door Storm op 15-10-19 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

'What if I fall?'
'Oh but my darling, what if you fly?'

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-19 11:15

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/153029 ... der-tijden

Bron.

Niet te geloven dat dit nog kan.
Je gaat toch vragen stellen? Een keer naar boven om te kijken? Ik snap dat je heel erg bang gemaakt kan worden door je ouders, maar als je de tuin ingaat om groente te halen, zie je dan geen vliegtuig? Hoor je geen auto's?
Dat je dan alleen bent, oké, maar met je broers en zussen? Dan ga je toch twijfelen en vragen stellen?

'What if I fall?'

Storm

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-19 13:31

Zullen ze dan ook nooit naar de winkel zijn gegaan? Toiletpapier, wasmiddel, shampoo, iets van maandverband?
Ik ben zo benieuwd naar de rest van dit verhaal.

'What if I fall?'

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-19 13:43

Maar hoe wist hij wat bier was? En bier moet je leren drinken, dan drink je er echt niet in 1 keer 5 op. En had hij geld?

Mensen hebben het nu ook over de verdwijning van Willeke Dost en of dat hiermee te maken heeft. Zou zij de moeder kunnen zijn wordt er gevraagd.

'What if I fall?'

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-19 16:10

'What if I fall?'

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-19 16:40

tamary schreef:
Arabesk schreef:
Bijzonder dat dit in NL gebeurt zeg. Het huis ligt wel afgelegen maar ook weer niet zo afgelegen als je kijkt op google maps of earth. Als je op earth teruggaat naar 2005 zie je nog geen moestuintjes die er nu wel zijn.

En die arme kinderen, die nu wel bevrijd zijn, maar zonder hun vader ineens ergens neergepoot worden en natuurlijk een lading hulpverleners over zich heen krijgen. En straks nog een plekje moeten zien te bemachtigen in de maatschappij, kunnen ze lezen? Kunnen ze schrijven? Wat voor beschadigingen loop je wel niet op van zo'n jeugd .....

Zijn er bokkers die in dit dorp wonen?

Is hier in de buurt, maar dat zegt niks qua er meer over weten.

Lastige nu is dat deze kinderen nu een maatschappij in gegooid worden met mensen die ze vertellen hoe ze moeten zijn, wat ze er van moeten denken en dat ze beschadigd zijn enkel omdat ze niet volgens onze normen en waarden zijn opgegroeid/leefden. Kinderen bang maken van de grote wereld heeft een stukje noodzaak, als in niet met vreemden mee, oppassen met oversteken, etc., maar wat is de grens? Is liever in een kleine familiegroep een simpel leven leiden altijd schadelijk? Als ik zie hoeveel mensen ook hier maar wat graag al het stuk rustig plekje, wat dieren en moestuin zouden willen, hoeveel daarboven is fout? Je komt in een groot grijs gebied terecht en dan is wat is het beste voor deze kinderen echt een moeilijke vraag.

Met sommige dingen ben ik het eens, maar ik kreeg de indruk dat de persoon die hulp geeft gezocht, niet uit vrije wil beneden bleef. Zo ging hij alleen 's nachts weg als zijn vader sliep.

'What if I fall?'

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-19 21:20

secricible schreef:
Huh? Dit gaat niet over speculatie toch maar over hoe kinderen door de leerplichtambtenaar gemist kunnen zijn....

Een stukje daarvoor begon iemand dat het geen familie was maar een soort secte met een dominee aan het hoofd.
Maar geen bron erbij, ik denk dat dit inderdaad onder speculatie valt.

'What if I fall?'

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-19 21:33

Als het vrije wil is wel, maar dat weten we hier dus nog niet zeker.

'What if I fall?'

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-19 08:50

Het is dus nooit aangegeven dat de moeder overleden is. Waar hebben ze haar dan in hemelsnaam gelaten... Die vader zal toch echt wel weten dat dit verboden is en hij echt niet boven de wet staat. Maar goed, uit eigen ervaring weet ik dat er mensen zijn die denken dat regeltjes alleen voor anderen zijn...
Hier gaan echt gekke dingen boven water komen, ik krijg meer en meer een naar voorgevoel van wat er nog boven water gaat komen.

Mijn ex heeft zichzelf ook uitgeschreven om onder justitie en schuldeisers uit te komen. Hij heeft ook in de krant gestaan.
Laatst bijgewerkt door Storm op 19-10-19 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

'What if I fall?'

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-19 18:12

sans6 schreef:
Nou ja, ze zijn met die beroerte ook niet naar een arts gegaan.

Het zou zelfs zo kunnen zijn dat er meer kinderen waren. Dat weten wij dus niet.

'What if I fall?'

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-19 13:35

luxx schreef:
De titel van dit topic 'gezin gevonden dat jarenlang opgesloten zat in kelder' is al niet waar, ze zaten in de woning in een afgesloten ruimte, met ramen blijkbaar, dat vertelde een politie mevrouw bij Pauw, maar iedereen heeft het nog steeds over een kelder

Ik kan het niet meer aanpassen, maar dit is wel hoe het in de media stond vorige week.

'What if I fall?'

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-19 08:35

Nou, ik geloof dat de waarheid ergens in het midden zal liggen. Het blijft niet goed te praten en ik denk dat deze meneer op afstand ook niet precies weet wat er gaande was in dit huis.
Het blijft gewoon vreemd dat die kinderen vrijwillig dit ondergingen, en dat de vader blijkbaar alle regels omtrend de kinderen en zijn overleden vrouw aan de laars lapte om hen 'tegen de staat te beschermen'. In mijn ogen is dit meer je vriend schoonpraten.

'What if I fall?'

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-19 14:29

Weet iemand toevallig hoe de zaken er nu voor staan?

'What if I fall?'

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-19 13:06

Ik lees op nu.nl dat de vader wordt verdacht van seksueel misbruik...

'What if I fall?'

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-19 15:01

Nou, die zullen mettertijd wel in een praatprogramma verschijnen.

'What if I fall?'

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-20 10:29

Wat een beerput...
Bedankt voor het toevoegen van de tekst.

'What if I fall?'

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie