Representatieve afspiegeling van de samenleving

Moderators: ynskek, Dani, Mondy, Polly, Ladybird, Shanna, Hanmar, Princesj

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 16:24

Prima! Top van Geneve. Lekker progressief in plaats van blijven hangen in het verleden en dingen zo laten omdat ze nu eenmaal altijd zo waren.

Er bestaan al mannelijke en vrouwelijke poppetjes. Zie de wc poppetjes.
De poppetjes op verkeersborden lijken verdacht veel op de mannelijke wc poppetjes.
Ze vertonen in ieder geval geen overeenkomsten met de vrouwelijke wc poppetjes.

Wat is er in godsnaam op tegen ook op verkeersborden mannelijke en vrouwelijke poppetjes te gebruiken net als op toiletten? Waar zijn jullie bang voor? Hoezo waar moet dat heen? Waar doet dat pijn? Waarom lig je er wakker van? Waarom tegen zulke zaken die gelijkheid ten goede komen als je er zelf geen last van hebt?

Geleidelijk invoeren wat mij betreft. De mannelijke hegemonie die overal om ons heen tot norm werd verheven en nog altijd in stand wordt gehouden op een manier die we vaak niets eens doorhebben, mag van mij onderhand eens op de vuilnisbelt.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 16:33

Lalidan schreef:
Ik heb er wel last van, het kost onnodig geld. Als je tzt als borden aan vervanging toe zijn vind dat de afbeelding erop vervangen moet worden, prima. Maar gaan vervangen omdat de symboliek te veel op een man lijkt, echt, dan heb je geld (en tijd) te veel.

Mooi, dan zijn we het dus eens :)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 16:46

Je hoeft het niet met me eens te zijn, Palmera.

Maar je hoeft me ook proberen niet de mond te snoeren, omdat je het niet me eens bent.

Dat is een nare eigenschap.

Misschien de volgende keer iets anders verzinnen dan "hou nou toch op" :)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 16:53

Lalidan schreef:
Boras schreef:

Mooi, dan zijn we het dus eens :)

Dat gaat wel een beetje ver, niet? Van mij hoeft er namelijk helemaal niks vervangen te worden en dat gedoe over mannelijke hegemonie slaat helemaal nergens op in mijn ogen. Ik zie de vooruitgang niet in alles tot in het extreme doorvoeren en zeker niet als dat weer bakken met tijd en geld kost.
Als het zonder dat kan, is het voor mij niet belangrijk genoeg om er tegen te protesteren. Maar de kant die dit soort dunnen op gaan, gaat mij veel en veel te ver. Dus eens? Absoluut niet.

Sorry dat ik je woorden verkeerd heb begrepen.

Je schreef namelijk dit: Als je tzt als borden aan vervanging toe zijn vind dat de afbeelding erop vervangen moet worden, prima. Maar gaan vervangen omdat de symboliek te veel op een man lijkt, echt, dan heb je geld (en tijd) te veel".

En mijn standpunt is prima om dit geleidelijk in te voeren.

Vandaar mijn invulling dat we het eigenlijk uiteindelijk wel eens zijn, door jouw "prima".
Laatst bijgewerkt door Boras op 22-01-20 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 17:05

Waarom een absoluut niet als het door geleidelijke invoering simpel kan worden gerealiseerd?

Dat hardnekkige, hakken in het zand begrijp ik dan weer helemaal niet.

Hop wetgeving aanpassen, ander ontwerpje in computer en printer en op het nog steeds hetzelfde verkeersbord plakken en als borden moeten worden vervangen geleidelijk invoeren.

Wisten jullie dat aluminium verkeersborden een levensduur van maar 12 jaar hebben? Er worden dus heel regelmatig verkeersborden vervangen in Nederland. Over 12 jaar kan de klus geklaard zijn (of moet ik zeggen over 6 jaar want de helft van de borden vervangen is voldoende 8)7 ) En misschien eerder als om een andere reden verkeersborden vervangen gaan worden.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 17:12

Palmera schreef:
Boras: Ik snoer je niet de mond, dat lukt me ook niet. :)

Nee, dat gaat je inderdaad niet lukken als je woorden gebruikt als "hou nou toch op".

Maar naar inhoudelijke argumenten ben ik zeker bereid om te luisteren en eventueel mijn mening te herzien.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 17:17

Askja schreef:
Boras schreef:
Prima! Top van Geneve. Lekker progressief in plaats van blijven hangen in het verleden en dingen zo laten omdat ze nu eenmaal altijd zo waren.

Er bestaan al mannelijke en vrouwelijke poppetjes. Zie de wc poppetjes.
De poppetjes op verkeersborden lijken verdacht veel op de mannelijke wc poppetjes.
Ze vertonen in ieder geval geen overeenkomsten met de vrouwelijke wc poppetjes.

Wat is er in godsnaam op tegen ook op verkeersborden mannelijke en vrouwelijke poppetjes te gebruiken net als op toiletten? Waar zijn jullie bang voor? Hoezo waar moet dat heen? Waar doet dat pijn? Waarom lig je er wakker van? Waarom tegen zulke zaken die gelijkheid ten goede komen als je er zelf geen last van hebt?

Geleidelijk invoeren wat mij betreft. De mannelijke hegemonie die overal om ons heen tot norm werd verheven en nog altijd in stand wordt gehouden op een manier die we vaak niets eens doorhebben, mag van mij onderhand eens op de vuilnisbelt.

Als je zo woke bent voel je je waarschijnlijk al onderdrukt als vrouw als er een man op straat naar je kijkt.

Je kent me niet, waarom vind je het dan toch noodzakelijk om me hier zo neer te zetten?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 17:22

Mensen, ik voel geen enkele weerstand tegen en zie geen enkel bezwaar tegen mannetjes en vrouwtjes poppetjes op verkeersborden als dat geleidelijk wordt ingevoerd, omdat borden nu eenmaal met regelmaat moeten worden vervangen.

Blijkbaar is dat een afwijkend standpunt en een standpunt dat weerstand oproept. En minder aardige reacties bij wat lichtgeraakte medebokkers. Dat vind ik opvallend bij een onbenullig onderwerp als dit. Je kunt je inderdaad maar ergens druk over maken.

Mag ik dat opvallend vinden? Ja, dat mag.

Fijne dag nog :)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 17:33

Niobe schreef:
Boras schreef:
Mensen, ik voel geen enkele weerstand tegen en zie geen enkel bezwaar tegen mannetjes en vrouwtjes poppetjes op verkeersborden als dat geleidelijk wordt ingevoerd, omdat borden nu eenmaal met regelmaat moeten worden vervangen.

Blijkbaar is dat een afwijkend standpunt en een standpunt dat weerstand oproept. En minder aardige reacties bij wat lichtgeraakte medebokkers. Dat vind ik opvallend bij een onbenullig onderwerp als dit. Je kunt je inderdaad maar ergens druk over maken.

Mag ik dat opvallend vinden? Ja, dat mag.

Fijne dag nog :)

Nou, dat valt nogal mee hoor, het is meer de toon waarop je het brengt. Die is nogal bombastisch.

Dat is niet verboden. En ik doe er niemand kwaad mee.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 17:36

Askja schreef:
Boras, mijn opmerking betreft je post en is geen oordeel over jou als persoon.
Dat kun je opmaken uit wat ik eronder schrijf.

Dat is het wel, je schrijft over wat ik zou voelen in een bepaalde situatie. Gevoelens zijn juist heel persoonlijk. Dat is niet aan jou of wie dan ook.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie