Weer ouderenzorg in het nieuws

Moderators: Shanna, Princesj, Dani, ynskek, Mondy, Polly, Hanmar, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 12:22

Echt ellende ja, en ik vraag me ook af of het probleem in de politiek zit. Er is extra geld bijgekomen, maar helaas kan er geen blik verpleegkundigen opengetrokken worden. Er is een enorm personeelstekort.
Ik werk in de geriatrische revalidatie zorg en als mensen niet naar huis meer kunnen is het enorm moeilijk om ze uit te plaatsen. Überhaupt al om een indicatie te krijgen.
Zelf houden kan niet, dan zit in notime je afdeling vol met mensen die geld kosten ipv opleveren, we hebben nu wel wat overbruggingsafdelingen waar mensen tijdelijk kunnen wonen tot er ergens een plek is. Maar dat tijdelijk was eerst een paar weken, toen een paar maanden en nu zijn er mensen die daar niet meer weg gaan of al overleden zijn voor er plek in een huis voor ze is.

Terug naar de verzorgingshuizen wat ik hierboven las kan niet, er is geen personeel. Bij ons zijn er afdelingen dicht omdat er geen personeel is, laat staan als je ook nog personeel voor verzorgingshuizen moet zoeken. Plus dat daar de last ook steeds zwaarder wordt, dus ik denk dat mensen in een verzorgingshuis ook geen ruimte hebben om daar te wonen omdat er te veel mensen met echt urgentie daar moeten worden.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 29-01-20 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

[o]

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 12:23

luxx schreef:
Er zijn culturen waar de familie gewoon de zorg voor hun ouderen op zich nemen, bijvoorbeeld door ze in huis te nemen, hebben wij vroeger ook gedaan... Helemaal geen gek idee om dat meer te promoten vind ik persoonlijk. Stukken goedkoper ook en minder belasting voor de maatschappij

Sja, gewoon gewoon. Weet niet hoe gewoon dit zou moeten zijn. In de meeste gezinnen werken beide mensen en ik zou niet weten hoe je deze zorg dan moet inrichten.

[o]

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 14:36

LadyMadonna schreef:
Vraag me af hoe ze dit in andere landen doen.... in veel landen is het heel gebruikelijk dat je als kinderen later voor je ouders zorgt....

Er zijn maar weinig landen buiten de westerse landen waar mensen zo oud worden als hier. In veel landen gaan mensen gewoon dood als ze een jaar of 70 zijn. Hier leven ze dan nog 30 jaar door. Mantelzorg geven aan je moeder van 100 terwijl je zelf 80 bent is echt niet zo makkelijk. Of de 3e generatie moet alles in huis halen, maar echt; hoe dan :?

[o]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie