Danny op straat - Interview met een pedoactivist.

Moderators: ynskek, Dani, Mondy, Polly, Ladybird, Shanna, Hanmar, Princesj

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

MarcoBorsato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 21:50

Ohhh de rillingen.

Als mens zeg ik: Ja, iedereen heeft vrijheid van meningsuiting, hij mag iets vinden en zolang hij er niet naar handelt is er niks aan de hand.

Als moeder zeg ik: Schop 'm dood. En van die ongenuanceerdheid schrik ik zelf maar seks met een tweejarige, misschien wel mijn tweejarige, wtf.

quera. Voor altijd en langer

Het is de waarheid

MarcoBorsato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 22:20

Berdien schreef:
Oh bah oh bah oh bah.

Ik kijk het nu, en ik word er vooral heel erg naar van.

Ik heb het net aangezet, ben nog bij het begin maar oh man.

Het is de waarheid

MarcoBorsato

Re: Danny op straat - Interview met een pedoactivist.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 22:26

Ouders hoeven wel bang te zijn voor hem maar kinderen niet. Oke!

Het is de waarheid

MarcoBorsato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 00:32

Ik geloof dat pedofilie een spectrum is en dat niet iedere pedofiel staatsgevaarlijk is maar de man in dit filmpje staat zo ver van de realiteit af dat ik moeite heb om hem als mens te zien.

Het is de waarheid

MarcoBorsato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:42

Cer schreef:
Toulouze schreef:
Dat is geen vermoeden, het is bevestigd

Later ja...

Maar goed, het gaat iets teveel van het oorspronkelijke onderwerp af..

Die man is op heterdaad betrapt toen hij een meisje aan het misbruiken was. Ik denk dat menig ouder zich niet in had kunnen houden.

Nelson heeft (nog?) niks strafbaars gedaan maar ik snap wel dat mensen z'n bloed willen zien.

Het is de waarheid

MarcoBorsato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:53

Cer schreef:
MarcoBorsato schreef:
Die man is op heterdaad betrapt toen hij een meisje aan het misbruiken was. Ik denk dat menig ouder zich niet in had kunnen houden.
Nelson heeft (nog?) niks strafbaars gedaan maar ik snap wel dat mensen z'n bloed willen zien.

Ik lees in het krantenbericht dat hij de 'daad' op zijn mobiele telefoon had. Dus wat is DE waarheid?

En even hoor, maar in eerste instantie werd in dit topic gezegd : het is niet erg dat hij dood is want hij ZOU een kind misbruikt hebben.
En dát lijkt mij toch echt zeer kwalijk.

Waar ik me over verbaas is dat er mensen zijn die heel luchtig omgaan met valse beschuldigingen?
Want ja Tallie, iemand kan later een hekel krijgen aan jouw mannetje (een ex, een vriendinnetje, een vriendje, een buurman/buurvrouw) en hem van van alles en nog wat beschuldigen. En wat dan? Want al 'zou' hij iets gedaan hebben, is dat al voldoende voor een lijfstraf.

Klinkt het echt zo gek, het voorbeeld dat mensen onwaarheden over elkaar vertellen?

Welk bericht lees jij? Want ik lees in meerdere bronnen dat hij op het veldje z'n ding aan het doen was en betrapt werd.

Valse beschuldigingen zijn verschrikkelijk, mijn partner is door z'n ex van verkrachting beschuldigd en dat was een heftige tijd. Dat zijn gevaarlijke situaties.

Oh ja sidenote, hij was die nacht bij mij dus we konden het weerleggen.
Laatst bijgewerkt door MarcoBorsato op 14-02-20 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Het is de waarheid

MarcoBorsato

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 23:23

Maar jongens, de discussie stoornis of geaardheid is toch irrelevant?

Het is de waarheid

MarcoBorsato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:59

Wat is er apart aan Vice?

Overigens heeft Alberto Stegeman ook ooit eens een vrouwelijke profiel ontmaskerd, zij was een turncoach.

Het is de waarheid

MarcoBorsato

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 23:02

Nikass schreef:
Volgens mij kun je ook niet stellen dat iemand die ontucht pleegt en ook zelf misbruikt is ("omdat" vind ik een invulling die je niet zomaar kunt maken) dat niet (ook) uit lust doet. Ik vraag me af hoe je daar bij komt?

Dat stelt ze ook niet, ze legt uit waarom een kindermisbruiker geen pedofiele gevoelens hoeft te hebben.

Imre schreef:

Mooi.

Het is de waarheid

MarcoBorsato

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 23:06

Citaat:
Dan nu het belangrijkste. Uit onderzoek van onder meer de Nationaal Rapporteur Mensenhandel en Seksueel geweld tegen Kinderen onder verdachten van kindermisbruik blijkt dat tachtig procent van de kindermisbruikers niet-pedofiel is. Met andere woorden: de redenen van die mensen om een kind te misbruiken ligt niet in de stoornis, niet in de aantrekkingskracht voor kinderen. Dat herken ik van de ruim duizend zedenzaken die ik in twintig jaar tijd heb gevolgd.

En dat is voor veel mensen een lastig punt. Als je niet valt op kinderen, waarom ze dan misbruiken? Dat is een vraag die in de rechtbanken in Nederland met enige regelmaat van een antwoord wordt voorzien. En de redenen voor kindermisbruik zijn divers: wraak komt voor (op een ex), misbruik van macht, simpel de gelegenheid, algemene lust, ontremd gedrag, andere stoornissen bij de verdachte, breder patroon van asociaal gedrag, louter aansluiting voelen bij minderjarigen door misbruik in het eigen verleden, eenzaamheid of depressie, grensverleggend seksueel afwijkend gedrag enzovoort enzovoort.

Bron: Chris Klomp

Het is de waarheid

MarcoBorsato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 14:59

Nikass schreef:
Het gaat er niet om dat ik het niet snap, het gaat er om dat ik vind dat je goed moet onderbouwen wat je zegt. En jouw opmerkingen roepen vragen op.
Dat jij het irritant vindt als ik die dan stel, zegt meer over jou dan over mij.

Je stelt nu weer iets (pedofiel is niet seksueel gestoord) zonder enige onderbouwing waarom je dat vindt; is het een mening, is het een feit? Jammer.

Je begrijpt haar niet maar ze is echt heel duidelijk. Ik vind het trouwens ook irritant vinden want iedereen snapt het en je reageert best aanvallend.

Het is de waarheid

MarcoBorsato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 18:01

pmarena schreef:
In eerste instantie vind ik dat zelf altijd heel raar overkomen, dat je een ander iets naars aandoet wat je zelf is aangedaan en waarvan je dus weet hoe naar het is :(:)

Maar ook daar zal best wel weer een zekere logica achter zitten....

In 'Niks aan de hand' interviewt een vrouw haar misbruiker, een oudere neef. Ik denk dat dit een verhelderende film voor je zal zijn.

https://niksaandehand.com/

Het is de waarheid

MarcoBorsato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 18:45

Ja, ik merk dat je met veel vragen zit en ik denk dat je hier je antwoorden kunt vinden.

Het is de waarheid

MarcoBorsato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 23:56

Geen dank, heftig verhaal he? Echt heel bizar. Die documentaire van Louis Theroux die eerder werd aangehaald is ook interessant maar die heb ik afgezet toen
Spoiler:
een vrouw vertelde hoe zij seksueel misbruikt was door haar vader en toen seks initieerde met haar jonge zoontje en dat het uitkwam omdat hij zijn nichtje misbruikte. Afschuwelijke vicieuze cirkel.

Het is de waarheid

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie