Danny op straat - Interview met een pedoactivist.

Moderators: ynskek, Dani, Mondy, Polly, Ladybird, Shanna, Hanmar, Princesj

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 23:00

ruitje schreef:
chamion schreef:
OMG, dit had ik niet verwacht van de omroep. Ik ga niet eens de voorstukjes kijken want ik wordt er vooral heel erg boos om. Hoe kom je toch op dat soort gevoelens? Hoe is dat in iemands hoofd gaan zitten? En dan vooral dat je de politiek in wilt om het normaal te krijgen. Kijk dat je gay/lesbisch bent of in het verkeerde lichaam bent geboren dat is ondertussen normaal. Niemand die er last van heeft (in tegenstelling tot wat ze vroeger dachten) maar ik mag te hopen dat over 100 jaar dit niet normaal wordt.

Kom op, baby's, peuters, tieners aantrekkelijk vinden? En vinden dat ze dit zelf kunnen bepalen. Want ze kunnen ook aangeven of ze aan ijsje willen? (vind deze uitspraak uit zijn mond trouwens extra eng) dat is toch niet te vergelijken?

Al is het wel interessant om de reden erachter te ontdekken. Dat trekt mij dan wel weer. Hoe is zo iemand bij deze beelden gekomen? Hoe komt het dat hij dit normaal vind? Is er iets mis in de bovenkamer (letterlijk wel te verstaan) en kan het weer "gemaakt" worden? Dat soort dingen.
Maar op tv de persoon zelf met zijn denkbeelden en zijn ideeën? Nee.

Wat mij altijd heeft geboeid: Het is eeuwen lang heel erg normaal geweest. Als je kijkt naar de tijd van de Romeinen bijvoorbeeld was het enorm normaal om met kleine jongens sex te hebben.

Dus de vraag is dan, is er iets mis in iemands bovenkamer in het geval van pedofilie. Of is het iets wat onze maatschappij niet geaccepteerd?

Dat als ik er met afstand naar kijk.

Als ik er achter kom dat iemand ooit aan mijn nichtje zit rijd ik 'm plat met een trekker :+

Machtsmisbruik is van alle tijden, en destijds hadden vrouwen en kinderen ongeveer géén rechten dus konden die kerels ongestraft hun gang gaan.
Er is wel degelijk iets mis in die bovenkamers. Pedofilie is een stoornis is mijn mening.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 13-02-20 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 21:30

ruitje schreef:
Nikass schreef:
Machtsmisbruik is van alle tijden, en destijds hadden vrouwen en kinderen ongeveer géén rechten dus konden die kerels ongestraft hun gang gaan.
Er is wel degelijk iets mis in die bovenkamers. Pedofilie is een stoornis is mijn mening.

Gaat mij er om dat het toen( en overigens nu ook in bepaalde culturen) geaccepteerd word door de maatschappij. En dat er dan dus niet over (machts) misbruik gesproken word, immers iedereen doet het en vind het normaal.

Ik probeer dingen altijd in 'de tijd' te zien, 50 jaar geleden werden hele andere vormen van sexuele voorkeuren ook als een stoornis gezien, dat is nu ook niet meer.

Ik vind dat ( vanaf een afstand) boeiend, wat maakt nou dat bepaalde dingen ergens op de wereld, op een bepaalde tijd, wel of niet geaccepteerd worden.

En dat staat los van wat ik persoonlijk vind van pedofielen, want again: ik pak mn trekker ;)

Het lijkt alleen wel alsof je het over dit onderwerp niet kunt hebben zonder meteen in extremen te schieten. Dat maakt de discussie wel lastig :)

Ja dat is ook lastig. Het maakt natuurlijk een hoop emoties los. Ik kan mij persoonlijk vinden in de DSM waarin pedofilie geklassificeerd wordt als een stoornis. Dat het in bepaalde culturen wordt toegestaan zegt mij niets. Er wordt wel meer toegestaan waar ik niet achter sta.
Een relatie tussen een volwassene en een kind is per definitie ongelijkwaardig. Dat maakt pedofilie te allen tijde verschillend van bijvoorbeeld homoseksualiteit. Ik vind het ook onacceptabel dat die (ook in dit soort topics) soms vergeleken worden. Een geaardheid is totaal iets anders dan een stoornis.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 21:53

_San87_ schreef:
Dani schreef:
Storm, dreigen met een aanslag is op zichzelf al strafbaar, zo'n bericht wat hint op misbruik is walgelijk maar niet tegen de wet volgens mij? Misschien zijn ze nog wel bezig met onderzoek, of is het onderzocht en vonden ze geen bewijs van daadwerkelijk misbruik. Of wie weet bestaat dat hele jongetje niet eens en is 't een verknipt fantasiespelletje.

Morganlefay, misschien kan je iets verder uitleggen hoe je je bericht bedoelt? Ik denk dat het nu ook wat kort-door-de-bocht is geformuleerd maar je bedoelt het waarschijnlijk genuanceerder? :)

Tenminste, je bericht komt nu over alsof je bedoelt dat 'een heleboel' volwassenen (al dan niet met andere seksuele voorkeur) vergelijkbaar zijn met een peuter qua denkniveau, en ik kan me niet voorstellen dat je dat echt denkt? Volwassenen die echt functioneren op het niveau van een tweejarige zullen nauwelijks een seksleven hebben, gok ik, en mensen met een lichte beperking kunnen nog altijd de gevolgen van seks veel beter overzien dan een klein kind. Of zie jij dat anders?

Die hebben inderdaad niet echt een seksleven. Maar niet omdat ze het niet willen.

De man van mijn vriendin werkte met jongvolwassenen (tussen de 14 en 18) met lage tot niet meetbare IQ's (dus lager dan 35). En die meisjes zaten allemaal aan de prikpil.

Maar goed, dat is wel flink offtopic.

Als volwassene seks hebben met iemand die wilsonbekwaam is, is daarom net zo goed strafbaar. Hier ook weer vanwege ongelijkwaardigheid.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 22:24

Inoterry schreef:
Ik heb ooit een documentaire gezien over een pedoseksueel in de US. Hij worstelde al heel lang met zijn pedofiele gevoelens en de angst om de fout in te gaan. Op een gegeven moment ging hij de fout in, en daar had hij op het moment van het interview nog spijt van. Hij was de fout in gegaan in een staat waar pedoseksuelen toen verplicht chemisch gecastreerd werden. Die chemische castratie gaf hem zo'n rust in zijn hoofd dat hij een rechtszaak is aangegaan om voorgoed gecastreerd te mogen worden, hij wilde gewoon echt nooit meer de fout in gaan en kinderen nooit meer als lustobject zien. En je hebt met echt meer zekerheid dan met chemisch. Hij was op het moment van het interview in elk geval een zeer volwaardig lid van de samenleving en getrouwd. En iedereen in zijn buurt wist er ook gewoon van en accepteerde hem omdat hij zo had gestreden om van die gevoelens af te komen. Ik ben sindsdien heel anders tegen pedofielen aan gaan kijken. Sommigen hebben het echt te kwaad met zichzelf en zijn slachtoffer van hun eigen lust.
In mijn ogen worden ze pas echt dader als ze niet de fout van hun gedachtegang in willen zien en het normaal vinden om kinderen te misbruiken. Die engerd die ik op mijn 5de tegen ben gekomen vond het in elk geval doodnormaal. Hij heeft me geen zeer gedaan maar ik vond het wel vies, raar en was bang. Zo'n iemand mogen ze echt de rest van zijn leven opsluiten en af en toe een corrigerend tikje tegen zijn zaakje geven met een honkbalknuppel ~~}>

Maar wat maakt dat iemand toch de fout ingaat?
Want er lopen denk ik veel mensen rond met lustgevoelens voor andere volwassenen, maar niet iedereen geeft daar aan toe.
Er is dus lijkt me van meer sprake dan alleen van lustgevoelens. Ik denk dan aan een gebrekkige impuls controle, beperkt of niet in staat zijn tot empathie, geen ziektebesef, dat soort dingen? En dat maakt het van "hij kan er niks aan doen dat hij deze gevoelens heeft" tot "deze persoon heeft een stoornis en is een gevaar voor de samenleving".
NB: ik vind hem óók dader als hij wel inziet dat hij fout zat.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 22:32

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 22:23

_San87_ schreef:
Volgens dat linkje is over jezelf laten plassen tijdens de seks een stoornis, is SM ook een stoornis en is seks met dieren ook een stoornis.

Nu is een stoornis niks anders dan afwijken van het normale. Dus an sich klopt het, maar dan zou homoseksualiteit ook op die lijst horen. Vroeger was pedofilie heel normaal, en zou dus niet op die lijst staan toentertijd.

Ik vind dat soort lijstjes lastig. Ik denk namelijk ook dat je aangetrokken voelen tot iets of iemand een geaardheid is. We kunnen iig met zekerheid zeggen dat de personen die pedofiel zijn er in beginsel niks aan kunnen doen, want aangeboren.

Je vergeet het (essentiële) stukje over schade aanrichten.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 22:24

Maartje1990 schreef:
Pedoseksualiteit is ook direct ieta anders dan pedofilie. Ik vind dat we pedofiloe niet meer als een stoornis moeten zien/behandelen. Maar behandelen als iets waar die mensen mee moeten leren omgaam zonder dat ze er ooit naar handelen.

Dat geldt voor de meeste stoornissen, dat je ermee kan leren omgaan, maar er niet van kunt genezen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 22:44

Daar hebben we dan een andere mening over Maartje.
Zou jij een pedofiel laten oppassen op je kind? Want het kan geen kwaad?

Overigens niet mijn woorden vreemd uitleggen. Ik geef aan dat je van de meeste stoornissen niet kan genezen. Constatering.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 23:01

Marie-Anne, ik ben wel benieuwd naar al die pedofielen die niet onder hun stoornis lijden en bij wie je dan dus zou kunnen spreken van een geaardheid. Heeft die hoogleraar contact met hun gehad? En waarom dan als ze niet behandeld hoefden te worden?

Verder ben ik in de veronderstelling dat er heel wat niet pedofielen rond lopen die niet aan hun seksuele verlangens kunnen voldoen. Als alleen dat feit het tot een stoornis maakt hebben we heel wat meer behandelaars nodig denk ik?

Ook eens San :j

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 23:46

Misschien ook niet, wel mijn eigen man ;)
Volgens mij zijn de meningen verdeeld over "je spreekt altijd van een geaardheid"
Zo haal ik het niet uit DSM.

Edit: Marie-Anne: daar vroeg ik niet naar. Ik vroeg naar de pedofielen die er wèl mee om kunnen gaan. Want bij die er onder lijden zou je wel spreken van een stoornis, maar bij degene die ermee om kan gaan is het een geaardheid.
Geef mij een voorbeeld van een pedofiel die ermee om kan gaan en er niet onder lijdt?
Degene die voor een behandeling komen ervaren het wel als een probleem lijkt me. Dus op welke manier spreekt de hoogleraar pedofielen die geen enkel probleem hebben met hun geaardheid?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:34

Shaggy09 schreef:
Voor mij is het geen taboe, want ik hoop alleen maar dat diegenen die foute seksuele gevoelens/verlangens hebben zo snel mogelijk geholpen worden.
Maar ik kan wel boos worden als ik hoor hoe sommige mensen erop reageren. Alsof het in hetzelfde rijtje thuis hoort als 'homofilie' en 'transgenders'

Want dat zijn toch echt onvergelijkbare zaken als je het mij vraagt. Al is het alleen al omdat het één illegaal is en het ander niet. (Het handelen ervan, maar ik ga ervan uit dat wanneer jij bepaalde seksuele drang hebt dat je daar naar gaat handelen of je dat nou bewust of onbewust doet)

Voor mij is het ook geen taboe. Lekkere dooddoener als je gewoon een andere mening hebt. In de meeste topics op bokt ben je dan jaloers, maar omdat dat hier een beetje vreemd zou zijn, is het een taboe voor je.
Vreemde redenering.

Ik weet niet of mensen automatisch gaan handelen. Die man in dat zojuist geplaatste stuk niet. Maar als je therapie nodig hebt om je gevoelens onder controle te kunnen houden, dan kun je je afvragen of er niet op zijn minst enigszins sprake is van een probleem.

San: het feit dat je een liefdesrelatie op zou willen bouwen met een kind, zegt toch al genoeg... Waarom zou je dat verkiezen boven een gelijkwaardige relatie? Hoe kan je seksuele gevoelens hebben voor een kind dat nog niet eens in de pubertijd is?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:48

Maar je kunt dat toch moeilijk beschouwen als normaal gedrag? Vooral omdat elke minimale uiting ervan schade toebrengt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:14

Ah dus dan is het een afwijkende geaardheid ofzo? Hoe moet ik het dan zien?
Of kun je dan spreken van een stoornis?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:30

Niet meer?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 14:41

_San87_ schreef:
Nikass schreef:
Niet meer?

Vroeger was pedofilie heel normaal. In bepaalde delen op de wereld nog steeds.

Maar dat is toch subjectief? Ik ben van mening dat pedofilie nooit in onze maatschappij heeft gepast.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 14:55

Ik begrijp dat de term "normaal" wat vertekend. Ik schreef dat ik het niet normaal vind alle je als volwassene verliefd wordt op/seksuele gevoelens hebt voor een kind en daarmee bedoel ik niet alleen maar dat je dan afwijkt van de norm. Dat lijkt me namelijk nogal een inkoppertje.

Ik ben van mening dat er iets in de ontwikkeling van de persoonlijkheid is misgegaan wanneer je deze ongelijke relatie ambieert, wanneer je opgewonden wordt van een kinderlijfje en fantasieën hebt om daar iets mee te doen, waarbij je jezelf blijkbaar kunt wijsmaken dat het kind er dan ook van zal genieten.
Als je dat interview leest met die vrouwelijke pedofiel dan staat daar als eerste dat ze het contact met kinderen zoveel mogelijk vermijdt. Waarom zou je dat doen? Waarom zou je de fout ingaan als je in contact komt met een kind? Is dat alleen al niet wezenlijk anders dan bij een homo of vrouwelijke hetero die prima met mannen om kan gaan zonder zich dan aan ze te vergrijpen?
Daarbij vind ik het heel vreemd om het onrecht dat in vroegere tijden plaatsvond ten aanzien van kinderen of vrouwen af te doen als dat dat toen de norm was en daarmee blijkbaar ok
Je zegt toch ook niet dat de strafkampen van Siberië in die maatschappij pasten omdat dat destijds Stalins norm was?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 21:06

Marie_Anne schreef:
Nikass schreef:
Ik begrijp dat de term "normaal" wat vertekend. Ik schreef dat ik het niet normaal vind alle je als volwassene verliefd wordt op/seksuele gevoelens hebt voor een kind en daarmee bedoel ik niet alleen maar dat je dan afwijkt van de norm. Dat lijkt me namelijk nogal een inkoppertje.

Ik ben van mening dat er iets in de ontwikkeling van de persoonlijkheid is misgegaan wanneer je deze ongelijke relatie ambieert, wanneer je opgewonden wordt van een kinderlijfje en fantasieën hebt om daar iets mee te doen, waarbij je jezelf blijkbaar kunt wijsmaken dat het kind er dan ook van zal genieten.
Als je dat interview leest met die vrouwelijke pedofiel dan staat daar als eerste dat ze het contact met kinderen zoveel mogelijk vermijdt. Waarom zou je dat doen? Waarom zou je de fout ingaan als je in contact komt met een kind? Is dat alleen al niet wezenlijk anders dan bij een homo of vrouwelijke hetero die prima met mannen om kan gaan zonder zich dan aan ze te vergrijpen?

Daarbij vind ik het heel vreemd om het onrecht dat in vroegere tijden plaatsvond ten aanzien van kinderen of vrouwen af te doen als dat dat toen de norm was en daarmee blijkbaar ok
Je zegt toch ook niet dat de strafkampen van Siberië in die maatschappij pasten omdat dat destijds Stalins norm was?

Neurobioloog en hersenonderzoeker Dick Swaab wil meer onderzoek naar pedofilie, als een van de weinige wetenschappers. Hij was volgens mij een van de eersten die het een geaardheid noemde, obv onderzoeken uit het buitenland:
Dick Swaab schreef:
Wat maakt een mens tot pedofiel?
'Onze seksuele oriëntatie wordt deels genetisch bepaald, en deels beïnvloed door omgevingsfactoren in de baarmoeder, zoals roken en drinken tijdens de zwangerschap, stress en medicijnengebruik. Vervolgens is het karakter vastgelegd en kan je hooguit nog enige invloed uitoefenen op het gedrag. Je kunt iets doen aan beheersing van impulsen, de richting van de seksualiteit verander je niet .'

Jouw uitspraak: "waarbij je jezelf blijkbaar kunt wijsmaken dat het kind er dan ook van zal genieten" is een aanname van jou, ik denk dat lang niet alle pedofielen dit zichzelf wijsmaken, de meeste kindermisbruikers daarentegen wel.

Misschien vermijdt ze contact met kinderen omdat ze zich schuldig voelt alleen al als ze naar kinderen kijkt. Zo lees ik het althans. Niet omdat ze bang is dat ze zich aan een kind zou vergrijpen. Ik vind haar een goed voorbeeld van waar je eerder naar vroeg, ze lijdt vooral omdat wat ze is, op geen enkele manier geaccepteerd wordt in onze maatschappij, ook niet als je daar niets mee doet. En ze wil kinderen geen pijn doen, dus wil niets met haar gevoelens doen. Maar dat maakt eigenlijk niets uit, het taboe blijft enorm. Er is alleen maar afkeer en wantrouwen, dat zie je ook terug in de berichten hier, ook in die van jou. Dat snap ik overigens heel goed hoor.

Nou ja er zijn denk ik twee opties als je fantaseert over seks met kinderen:
1 is dat het kind er vrijwillig aan meedoet en/of ervan geniet
2 is dat het kind het niet wil/het vreselijk vindt en dat je het als volwassene afdwingt
Je kunt een discussie gaan voeren over welke fantasie ziekelijker is, maar imo zijn ze allebei gestoord.

Je blijft maar "taboe" aanhalen. Maar het gaat wmb niet om een taboe, ik kan er in alle openheid over praten, ik erken dat het bestaat. Ik vind het alleen niet acceptabel. Dat is iets anders.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 22:02

Cer schreef:
Dat is dan wel mooi.. dan weet je huidige partner iig dat de relatie tijdelijk is... :')

Maar goed, uiteindelijk kan ik er nog steeds niet bij. In mijn belevingswereld kan ik allerlei combinaties bedenken, maar de combinatie betreffende dit topic gewoon echt niet.
Het idee dat iemand een kinderlijfje 'mooi' vind en daar verliefd op wordt en aan wil zitten... Nee, gewoon nee... Ik vind het echt niet vergelijkbaar met vallen op een bepaalde 'groep', 'uiterllijk', 'geslacht' of zoiets..

Ik ook niet hoor ;)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 22:06

Sizzle schreef:
Wat ik erg vreemd vind is dat je als pedofiel blijkbaar niet naar de persoon kijkt maar enkel naar uiterlijk. Dat maakt het voor mij geen geaardheid maar lust. Want als zo‘n kind ouder wordt is het ineens niet meer boeiend. Anderen zetten toch ook niet hun bejaarde partner opzij omdat je daar in eerste instantie niet op zou vallen?

Dit dus inderdaad.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 22:13

Pantykous schreef:
Dat zijn seksueel gestoorde mensen. Net zoals mensen die mishandelt zijn, dat die ook vaak later hun kinderen mishandelen.

En een pedofiel is niet seksueel gestoord?

Ik ben het ook met jou eens Shaggy :j

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 22:30

Ik vind dat hier toch wel iets te vaak gesteld wordt dat mensen die misbruikt zijn later zelf gaan misbruiken en dat mensen die kinderen misbruiken vroeger zelf misbruikt zijn. Dit is absoluut niet altijd het geval en in het geval van mensen die als kind misbruikt zijn vind ik het behoorlijk kwetsend te stellen dat ze daardoor wellicht zelf misbruikers worden.

Pantykous het is allebei een vorm van machtsmisbruik. Je geeft overigens geen antwoord op mijn vraag ;)

Volgens mij kun je ook niet stellen dat iemand die ontucht pleegt en ook zelf misbruikt is ("omdat" vind ik een invulling die je niet zomaar kunt maken) dat niet (ook) uit lust doet. Ik vraag me af hoe je daar bij komt?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 23:10

MarcoBorsato schreef:
Nikass schreef:
Volgens mij kun je ook niet stellen dat iemand die ontucht pleegt en ook zelf misbruikt is ("omdat" vind ik een invulling die je niet zomaar kunt maken) dat niet (ook) uit lust doet. Ik vraag me af hoe je daar bij komt?

Dat stelt ze ook niet, ze legt uit waarom een kindermisbruiker geen pedofiele gevoelens hoeft te hebben.

Dat stelt pantykous in haar bericht boven het mijne wèl, zeer letterlijk zelfs.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 23:57

Okee :? ik kan hier even niet quoten. Ik lees dat jij Pantykous, het volgende schrijft:
"Iemand die zijn kinderen misbruikt (omdat) hijzelf misbruikt is doet dit niet omdat ze daar geil van worden"

Hoe weet jij zo zeker dat er geen lust bij komt kijken?

Ik heb "omdat" even tussen haakjes gezet omdat ik niet weet hoe je dit bedoelt: waarom deze specifieke groep? Hoe zie je dat dan bij mensen die hun kinderen misbruiken waarbij niet de oorzaak is dat ze zelf misbruikt zijn? (hetgeen ze misschien wel zijn)

Wat lees ik verkeerd?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 00:28

Misschien wil ze zelf reageren, want jij geeft geen antwoord op mijn vraag.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 08:10

Ik heb het niet over een pedofiel. Jij stelt dat iemand die kinderen misbruikt, die zelf vroeger misbruikt is, dit niet (ook) doet uit lust.
Ik vraag jou alleen hoe jij dat weet?