Danny op straat - Interview met een pedoactivist.

Moderators: ynskek, Dani, Mondy, Polly, Ladybird, Shanna, Hanmar, Princesj

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Pantykous

Re: Danny op straat - Interview met een pedoactivist.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 13:03

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:14

Ik denk dat pedofielen ook gewoon impulsbeheersing hebben. Echter, als wij de getrouwde buurman niet bespringen doen we dat ook omdat we weten dat we nog 1000en andere opties hebben om te seksen en de liefde te vinden. Een pedofiel heeft dat niet, en snakt toch ook gewoon net als wij allemaal naar liefde en genegenheid. Omdat in hun hoofd de kinderen op gelijk niveau staat als een partner voor ons, kan ik me zo voorstellen dat ze er voor kiezen om kinderen helemaal uit de weg te gaan. Nooit iets mogen en kunnen kan tot grote frustraties leiden.

Althans, dat stel ik me zo voor als ik me in zo iemand inbeeld.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 08:24

Sizzle schreef:
Voor seksen hoef je in principe niet verliefd te zijn.
Verder zijn er zat mensen die nooit een fijne relatie krijgen, dat is niet uniek of zo.
Ik ken ook wel iemand die wat graag een gezinnetje zou willen maar nog nooit iemand gevonden. Thats life.
Ik snap ook echt niet waarom priesters zo nodig kleine kinderen moeten pakken ipv een hitsige non (die zijn er vast ook).

Dat snap ik :j maar voor ons zijn er wel overal kansen in principe en voor pedofielen niet. Gewoon nooit. Maar misschien gaat pedofilie wel gepaard met gestoorde impuls beheersing, geen idee.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 09:25

Ik snap wat jullie zeggen hoor, probeer me alleen te verplaatsen. Als pedofiel leef je wel in een gevangenis. De rest van ons kan ook nog seks kopen als we zouden willen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 09:55

Ja, mensen die een sekswerker kiezen voelen zich vaak op een bepaalde manier aangetrokken tot die persoon. Raar vergelijk ook, ik ben hetero dus als ik zoiets zou doen dan zoek ik niet een vrouw op om me te bevredigen maar een man die me aantrekkelijk lijkt. Dat is toch niet gek dat pedofielen dat ook willen?

Ja natuurlijk niet goed dat ze dat met een kind willen, maar dat is nou eenmaal hoe hun hoofd in elkaar steekt.

Daarmee praat ik niet goed dat ze zich vergrijpen aan een kind, dat is niet goed te praten.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:04

Dat komt omdat vrouwen -over het algemeen- beter zijn in het bevredigen van vrouwen dan mannen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:34

Ik begrijp het ook niet Cer. Liefde maakt blind misschien?

Of ze zijn gewoon bang voor zichzelf, omdat ze ook niet weten wat er gebeurd, gezien ze dat nooit kunnen uittesten.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 11:12

_San87_ schreef:
Cer schreef:
Maar je weet toch dat het niet kán? Gewoon..

Maar inderdaad, er zijn meer mensen die zichzelf niet in de hand kunnen houden, veel meer mensen op veel meer verschillende gebieden. Dat is een gemis in ontwikkeling inderdaad..
Wat dat betreft zijn mensen hele rare wezens..

En nogmaals, hoe kom je erbij om kinderen uberhaupt al aantrekkelijk te vinden.. Ik denk dat o.a. die eigenschap al heel lang geleden had moeten uitsterven... -O-

Ja, daarom is vermijden makkelijker. Als jij nooit hebt kunnen ervaren waar je grenzen liggen en dat ook niet wil/kunt testen (legaal), dan moet je de verleiding uit de weg gaan.

En hoe kom je erbij, dat impliceert een keuze. En dat is het niet he. Je kiest niet voor wie of wat je valt.

Juist. _/-\o_

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 12:50

Shaggy09 schreef:
Maar het stukje verliefd worden, daar heb ik dus mijn vraagtekens bij.
Als je verliefd wordt wordt je dat op een persoon, toch? En niet op een leeftijd.
En van wat ik begreep van betreffende pedo-activist vond hij het al niet meer 'leuk'
als de kinderen ouder zijn dan een jaar of 14?

Dan praat je niet over verliefdheid toch? Dan is het toch puur lust/seksuele gevoelens.

Hoezo? Ik word ook niet verliefd op mannen van 60+ of 20-

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 13:11

Cer schreef:
Derhalve denk ik ook niet dat er therapie bestaat, en is het maar de vraag of het voor de maatschappij 'moet kunnen' dat zo iemand een platform krijgt...

Ik denk niet dat deze man een platform had moeten krijgen. Deze man moet opgesloten worden.

Ik denk wel dat het goed is om te erkennen dat dit bestaat, en dat mensen die zo zijn en er niet naar handelen ook een plaats hebben in de maatschappij. Dat maakt het ook makkelijker voor ze om hulp te zoeken bijvoorbeeld.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 21:21

Dat zijn seksueel gestoorde mensen. Net zoals mensen die mishandelt zijn, dat die ook vaak later hun kinderen mishandelen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 22:21

Nikass schreef:
Pantykous schreef:
Dat zijn seksueel gestoorde mensen. Net zoals mensen die mishandelt zijn, dat die ook vaak later hun kinderen mishandelen.

En een pedofiel is niet seksueel gestoord?

Ik ben het ook met jou eens Shaggy :j

Ik weet niet hoe ik het verschil uit moet leggen. Iemand die zijn kinderen misbruikt omdat hij/zij zelf is misbruikt doet dat niet omdat ze op die kinderen verliefd zijn/daar geil van worden, laat ik het zo zeggen. Een pedofiel wordt wel verliefd op kinderen en handelt ook uit lust, dat is het verschil.

Dat beide absoluut niet goed is en schadelijk voor een kind spreekt voor zich. Ik heb dat zelf ook ervaren dus je hoeft niet bang te zijn dat ik recht banketstaaf wat krom is.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 23:42

Nikass schreef:
Dat stelt pantykous in haar bericht boven het mijne wèl, zeer letterlijk zelfs.

Nee hoor, dat stel ik niet, ook niet zeer letterlijk.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 08:02

Wat er staat is dat pedofielen handelen uit verliefdheid en oprechte lust, zoals jij en ik die ook voelen. Het voorbeeld wat ik aanhaalde over iemand die misbruikt is en daarom ook zelf gaat misbruiken is precies dat: een voorbeeld.

Zoals Marco Borsato ook aangeeft, er zijn heel veel redenen waarom mensen kinderen misbruiken terwijl dat geen pedofielen zijn.

Ik snap niet zo goed wat je er niet aan snapt? Een pedofiel heeft gewoon andere motivaties.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 09:17

Ik vind je heel irritant eigenlijk, maar ik ga er toch op in. Nee, die is niet seksueel gestoord.

En inderdaad, iemand die misbruikt omdat hij zelf is misbruikt doet dat doorgaans niet uit lust. Er zijn wel mensen die uit lust kinderen misbruiken, terwijl ze geen pedofiel zijn. Wat ik aanhaalde was een voorbeeld, zo zijn er nog legio zoals MB deelde. Waarom jij dat niet snapt en de rest wel weet ik ook niet.

Ik ben overigens zelf misbruikt als kind dus maak je maar niet zo druk over dat ik kwetsend zou zijn voor die groep.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 10:03

Nikass schreef:
. En jouw opmerkingen roepen vragen op.

Je stelt nu weer iets (pedofiel is niet seksueel gestoord) zonder enige onderbouwing waarom je dat vindt; is het een mening, is het een feit? Jammer.

Alleen vragen bij jou. En ik vind het niet erg dat je doorvraagt hoor, alleen de manier waarop irriteert me. Dat kan inderdaad heel goed aan mij liggen, dat ontken ik ook niet.

Ik dacht dat het stuk ‘een pedofiel is niet seksueel gestoord’ een aantal pagina’s terug al besproken en gecovered was. Vandaar dat ik daar niet verder op in ben gegaan.

_San87_ schreef:
Dani schreef:
Is dit niet vooral een verschil in hoe je 'lust' interpreteert? Of je het ziet als 'aantrekkingskracht' of ook als lust naar wraak/macht/controle/ontprikkeling/ (dmv seks), lust die voortkomt uit ontremd zijn/asociaal zijn etc.

Ja, wellicht is het eerst verstandig te identificeren welke lust we bedoelen. Ik ging eigenlijk uit van seksuele lust.

Das idd een goeie, ik ga ook uit van seksuele lust.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 16:59

Ik hoef geen ja en amen van je hoor :') Dat is geen discussie. Maar als jij als enige met vragen zit, zelfs als het meerdere keren op verschillende manieren aan je word uitgelegd zegt dat meer over jou dan over een ander denk ik. Volgens mij wordt er wel inhoudelijk en totaal niet vervelend op je gereageerd.

OT:
Idd San, ik ging er dus ook in mijn stuk van uit dat bij misbruik er (meestal) geen sprake is van seksuele lust als het om niet pedofielen gaat. Eigenlijk dus precies wat je zegt. Wel handig om dat goed te definiëren.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie