Opnieuw zoeken naar Willeke Dost

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:53

Ik heb me vanmorgen een beetje ingelezen in deze trieste cold case.
Voor zover ik het heb begrepen is er niets gebeurd binnen het pleeggezin maar was het meisje erg ongelukkig omdat ze haar echte ouders zo jong had verloren en deze mensen dat gemis blijkbaar niet echt op konden vangen. Ik heb een interview met de pleegmoeder gezien (archief RTV Drenthe) en zij kwam daarin op mij over als een rustige, intelligente, wat afstandelijke vrouw. Ze is wel een tijd verdachte geweest, samen met haar zoon, maar uiteindelijk is er geen enkel bewijs tegen haar gevonden.
Mijn gut feeling, voor wat het waard is, zegt me dat dit meisje nooit ver gekomen kan zijn, maar dat ze ergens dichtbij het huis verdwenen en wellicht ook om het leven gebracht is. Simpelweg omdat er anders wel ergens sporen gevonden waren, of getuigen haar gezien hadden. Maar ik had niet verwacht dat ze vandaag iets zouden vinden, de aanwijzingen waren te weinig overtuigend.

Stal Skýjafar, Tölt in Balans Tölt- en Centered Riding lessen op goed getrainde IJslandse paarden
Meer weten over mijn visie op rijden en trainen? Bezoek mijn vernieuwde site http://www.stalskyjafar.nl
Always learning

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 09:53

Als de pleegvader daadwerkelijk een serieuze verdachte was, dan zou daar neem ik aan wel meer onderzoek naar gedaan zijn. Ik kan daar niets over vinden. De pleegbroer en -moeder waren wel een tijd in de picture als verdachten, de boerderij is niet voor niets totaal ondersteboven gehaald door een onderzoeksteam in 2010.

Er wordt net als in andere cold case zaken volop gespeculeerd in deze zaak. Maar speculeren is meestal vooral de eigen fantasie uitleven, zonder gehinderd te worden door ontbrekende bewijslast.

Wat het graven betreft, ik denk persoonlijk dat dieper graven niets had opgeleverd. Er waren te weinig concrete aanwijzingen voor. Dat er zoekhonden aanslaan hoeft nog niet te betekenen dat er dus iets ligt daar. De honden kunnen ook aanslaan op iets anders, een dood beest ofzo. Als dat meisje daadwerkelijk in de nacht dat ze verdwenen is, begraven is op de nu onderzochte plekken, zou ze echt niet op 2m diepte liggen. Zo diep kom je niet zo snel met handmatig graven, en het is moeilijk om de sporen van graafwerk van die omvang weg te werken in het donker, vóór het licht wordt.

Het enige aan deze zaak dat ik opvallend vind, is dat het qua tijd en plaats behoorlijk dicht zit op de zaak van Andrea Luten. Bovendien betrof het daarbij ook een meisje van 15 jaar. Maar daarvoor is inmiddels een dader veroordeeld, en als er reden was om deze ook te verdenken van de verdwijning van Willeke Dost, dan was dat ongetwijfeld nader onderzocht.

Het blijft een raadsel. Hopelijk wordt het ooit opgelost.

Stal Skýjafar, Tölt in Balans Tölt- en Centered Riding lessen op goed getrainde IJslandse paarden
Meer weten over mijn visie op rijden en trainen? Bezoek mijn vernieuwde site http://www.stalskyjafar.nl
Always learning

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:26

Toegegeven, de link naar Andrea Luten is wellicht wat overtrokken. En ik denk ook toeval. Maar ik moest er wel meteen aan denken. Jaar later, dorp vlakbij, ook meisje met fiets, ook 15. Maar daar houdt de vergelijking idd wel op.

Wie weleens met een grondboor een grondprofiel heeft genomen snapt toch wel dat graven een doorbreking geeft van de grondlagen? Zo'n verstoring was niet aangetroffen hier. Ik denk dat er gewoon echt niets ligt op die plekken.

Verder vind ik het gespeculeer over de pleegfamilie een beetje onnodig. Je mag van alles vinden van die pleegmoeder, maar om nou iets te zoeken achter de opmerking dat ze het wel leuk vond om haar cel schoon te maken .. beetje vergezocht.

DNA onderzoek zoals bij Nicky Verstappen heeft pas zin als er een lichaam is. Je kunt niet zomaar zo'n grootschalig, kostbaar en ingrijpend onderzoek opstarten zonder enig concreet spoor.

Always learning

Askja

Re: Opnieuw zoeken naar Willeke Dost

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:34

Misschien is er voor jou een carrière weggelegd bij de recherche Coloured. Je opmerkingen hebben een erg hoog beste stuurlui staan aan wal gehalte.

Always learning

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:52

Eens cp112, iedereen lijkt zich tegenwoordig detective te wanen en het beter te weten dan de mensen die daarvoor opgeleid zijn. Gevolg: een hoop onzinnige websites en posts op forums met complottheorieën, richtingloos gespeculeer en eindeloze kritiek op lopende onderzoeken want als er niks gevonden wordt doen die ongetwijfeld iets helemaal fout. Kijk, iemand als Peter R de Vries doet waardevol werk en zo iemand, die zich al jaren op professionele wijze vastbijt in cold cases, kan soms voor een doorbraak zorgen in zaken die al jaren aanslepen. Dat wil niet zeggen dat elke ingeving van het meedenkende publiek maar serieus genomen moet worden.
Soms worden zaken niet opgelost, hoe erg ook. En soms pas na tientallen jaren. Feit is wel dat vermissingzaken als deze veel moeilijker op te lossen zijn dan zaken waarbij er een lichaam is gevonden.

Always learning

Askja

Re: Opnieuw zoeken naar Willeke Dost

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:18

Ik heb getemd

Always learning

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 09:10

Citaat:
Ik ben het wel met jullie eens dat sommige hier ( en op fb ) wel doorslaan in hun beschuldigingen aan bepaalde adressen en theorieën die soms bedacht worden. 
Er zijn grenzen.

Exacte reden waarom ik getemd had.

Always learning

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie