Klimaatopwarming, wat doe jij?

Moderators: EvelijnS, Dani, Shanna, benangelique, Ladybird, Hanmar, Polly

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:43

Niet vliegen, zoveel mogelijk op de fiets, alle afval scheiden, hooguit twee a drie keer per week stukje vlees, alleen seizoensfruit en groente uit eigen land. En natuurlijk begrenzers op alle kranen, zonnepanelen, thermosstaat niet te hoog. Mest/tuin/keukenafval composteren. Kleding kopen die ecologisch verantwoord is, geen nieuwe spullen voor het oude versleten of kapot is en dan nog proberen tweedehands te kopen.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 15:14

Ladybird schreef:
Ik blijf het bijzonder vinden dat koeien gezien worden als soyaverslindende beesten worden gezien. Naast het beetje soja dat ze krijgen, krijgen ze ook restafval van producten die een mens consumeert, maar daar hoor je dan weer niemand over...

Over gft scheiden. Ik heb geen tuin. Dus Compostbak heb ik niet. Over de kachel aan. Ik weiger om met 2 truien te gaan zitten. Moet buiten ook nog overleven. En een plaid over heb ik al.

Niet alleen de koeien hier,vooral de grootschalige veehouderij in het buitenland, bvb Brazilie, alleen daar hebben ze al 50 miljoen melkkoeien om te voeren. Het hele ecosysteem word verwoest door de kaalslag in het Amazonegebied en meestal krijgt de mensheid spijt wanneer het te laat is. Wij kunnen rustig een stukje vlees van onze boeren eten, ik haal ook bij een plaatselijk bedrijf die biologisch boert en slacht wanneer er voldoende animo is.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie