Klimaatopwarming, wat doe jij?

Moderators: EvelijnS, Dani, Shanna, benangelique, Hanmar, Polly

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 10:32

De Nederlandse bevolking krimpt al met de huidige geboortecijfers.
Verder komt Europa nog lang niet in een ijstijd terecht, want het grootste deel van Antarctica koelt nog steeds af. Ik zou graag mijn voeding volledig willen omzetten naar zeewier, maar helaas is dat met de huidige Nederlandse middelen niet mogelijk nog. En ondertussen ons kostbare drinkwater maar verspillen aan alle groenten op land, terwijl je op zee en geen nutriƫnten hoeft toe te voegen en geen water en er is daar genoeg ruimte. Wij scheiden wel ons afval. Verder wil ik heel graag minderen met vlees, maar daar begin ik mee als ik uit huis ga. Plastic minderen moet eigenlijk ook.

Alex en Jorie, ondeugend, klein en "altijd" grappig <3 en overladen met [o]

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 10:41

@ikke dat is ook nog een bijkomstig voordeel aan zeewier, je kunt er ook biogas van maken. Alhoewel dat nog wel in de kinderschoenen staat. Net als bioplastic van zeewier, maar dat laatste kan gewoon met een Nederlandse soort zeewier want die produceert echt heel veel slijm.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 13:29

@Ikke ik baseer mijn kennis op de kennis van het NIOZ hier in Nederland, ik geloof ook best dat ze in Aziƫ veel verder zijn met het gebruik van zeewier. Algen zijn lastig te houden, qua dat zijn geen vaste plaats hebben en dus moeilijker in een aquaculture zijn te houden en de groei anders is. Dit is heel goed voor het leren van mijn examen op vrijdag over dit onderwerp.

@Ailill, maar als je maar 1 kind hebt, dan heb je uiteindelijk een halvering van het aantal mensen, immers je verandert 2 mensen in 1. Ik ga dan ook voor 1 kind en niet meer als ik al zwanger raak of het moet toevallig een tweeling zijn. Wat dat betreft mag van mij religie ook wel afgeschaft worden, want streng religieuzen hebben nog steeds gezinnen met +5 kinderen. En het veroorzaakt oorlogen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie