Klimaatopwarming, wat doe jij?

Moderators: EvelijnS, Dani, Shanna, benangelique, Ladybird, Hanmar, Polly

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 10:50

Jolien87 schreef:
Ik vind dit altijd zo'n lastige kwestie. Vooral als mensen zeggen: "Jamaar het heeft geen zin als ik eraan denk maar mijn buurman niet". Als iedereen zo denkt dan zal er nooit iets veranderen.

Wij doen de gebruikelijke zaken zoals afval scheiden (plastic, papier, gft en rest), verwarming zoveel mogelijk uit (in ieder geval als we niet thuis zijn), zo min mogelijk tegels in de tuin, ik reis langere afstanden vaker met de trein dan met de auto en korte afstanden doe ik op de fiets, bewuster vlees kiezen en een paar dagen per week eten we vegetarisch, zuinige verlichting in huis en we gaan niet op vliegvakanties.

Ik ben het 100% eens met deze zin. De klimaatopwarming begint bij jezelf en niet bij je buurman, met vingertje wijzen komen we er niet. Voor mijzelf probeer ik zoveel mogelijk het OV te pakken waar mogelijk (of de fiets), rijd ik in een redelijk zuinige auto en trek ik wat warmere kleren aan, zodat de thermostaat omlaag kan. Ook eet ik bewust minder vlees. Daarnaast hebben we hier in huis wat huishoudelijke apparaten vernieuwd voor kleinere en zuinigere apparaten. Elk stapje is er een.

Het enige wat ik jammer vind is dat het OV in Nederland zo ontzettend duur is, ik heb nu nog een paar maanden studenten-ov en daarna kan ik gebruik maken van een kortingskaart, maar het blijft een duur grapje. Een retourtje naar school kost dan 20 euro per keer (incl. korting), terwijl een parkeerabonnement maar 10 euro per maand kost. Het zou fijn zijn als de overheid in samenwerking met de aanbieders van openbaar vervoer tot een oplossing komen om het goedkoper te maken, zodat het voor veel mensen een aantrekkelijker alternatief wordt om de auto te laten staan.

Waldy (v. Wallenstein)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie