Howick en Lili worden het land uit gezet

Moderators: EvelijnS, benangelique, Hanmar, Polly, Shanna, khirshanta, Dani

Myrthe3

Re: Howick en Lili worden het land uit gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 11:08

Ik wou net zeggen, dat is helemaal vaag. Afghanistan is helemaal niet veilig, dus uitzetting daar heen snap ik niet.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 11:18

bigone schreef:
Christen unie en het CDA hebben hun menselijk gezicht verkwanselt voor een plekje op het pluche. Ik hoop dat ze nu de poot stijf houden. Laat het kabinet maar vallen wanneer er niets verandert. Ik heb me doodgeërgerd aan onze teflon premier rutte , vrolijke plaatjes de wereld inschieten terwijl Lily en howick vermist werden .

Inderdaad, ze moeten nu toch echt eens hun poot stijf gaan houden. Rutte krijgt overal zijn zin in. Maar als het nu zelfs zover gaat om mensen naar Afghanistan te sturen dan heb je echt iedere vorm van menselijkheid verloren. Afghanistan is gewoon regelrechte moord. Daar voeren vershillende partijen nog steeds een bloedirige strijd.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 11:42

gohya schreef:
.

én de Farma industrie die kunnen vragen wat ze willen voor medicijnen.Dát is de reden waarom de Zorg zo duur is geworden.Vooral de Fraude en de Farma staat nr. 1.

Dit is ook niet waar. :)

Ja medicijnen zijn soms heel erg duur. Bijvoorbeeld bij sommige zeer zeldzame aandoeningen en bepaalde kankermedicatie. (en ja die zijn soms buitenproportioneel hoog)

Maar van het totale bedrag wat aan de zorg wordt uitgegeven zijn medicijnen zo'n 8 procent. Dat gaat nog steeds om heel erg veel geld. Maar het zijn niet de grootste boosdoeners.

En farma bedrijven kunnen ook niet zomaar vragen wat ze willen. Medicijnen worden ingedeeld in clusters en daar wordt door de overheid een maximale vergoeding aan gehangen.
Je mag wel meer vragen voor je medicijn maar dan moet de patient zelf bijbetalen.(en dat proberen de meeste bedrijven te voorkomen)

De grootste veroorzakers van de hoge kosten in de zorg zijn helaas de loonkosten(met name in de langdurige zorg) Daar kan je ook niet in snijden want mensen hebben recht op een eerlijk salaris.

Fijn dat Howick en Lili mogen blijven.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 11:44

Nu nog even de titel van het topic veranderen in ‘Howick en Liliy mogen blijven’ :+

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 12:10

gohya schreef:
Maar dit gedoe met die kinderen heeft niks met de Zorgkosten te maken toch.Het gaat erom dat men denkt dat asielzoekers de schuld zijn van de dure Zorgpremie en dát is niet waar.

Nee dat klopt. Het gaat ook niet om de zorgkosten, maar om de kosten van onze zorgstaat. Kosten die werkend Nederland moet betalen. Met een flink deel van die kosten wordt gefraudeerd.
Zodra je een systeem gebruikt voor iets waar het niet voor is bedoeld, fraudeer je in feite.
Dat geldt ook voor de moeder van H&L. Die loog en bedroog door het hele proces heen, al dan niet geholpen door de asielactivisten. Maar die wordt nu voor dat gedrag beloond.
Het gedrag van deze asielactivisten (of zeg maar rustig terroristen) wordt ook steeds extremer. https://www.trouw.nl/home/het-nieuwe-ha ... ~abca8e9a/
En ja, onder die druk zwicht men wel eens, maar kun je dat iemand kwalijk nemen?

Verder wordt flink verdient aan vluchtelingen. Zo is al langer bekend dat een gesubsidieerde organisatie als Vluchtelingenwerk Nederland (welke in 2013 al meer dan 5 miljoen euro subsidie binnenharkte) dik verdient aan taallessen door vrijwilligers die hun 'klanten' met gesubsidieerd geld betalen. Ik begreep dat ze jaarlijks 8 ton winst draaiden alleen al op de taallessen (en we weten van Arjen Lubach nog wel hoe hoogstaand die zijn). Bestuurders in deze organisatie zaten toen al boven de Balkenende norm.

Onderstaand een onderzoek over het asielbeleid van 2014-2016 waar inmiddels meer dan 1 miljard (let wel out of pocket kosten, kosten waar geen inkomsten tegenover staan) alleen al voor het COA (de kosten IND en DT&V niet meegenomen). Een klein beetje wordt teruggehaald van 'vermogende' asielszoekers (137.000 gemiddeld per jaar)
https://www.rekenkamer.nl/publicaties/r ... elinstroom
E.e.a naast de aan organisaties zoals Vluchtelingenwerk verstrekte subsidies (die in 2013 meer dan € 5 miljoen ontving, wat overigens niet blijkt uit de eigen jaarrekening wat ik weer merkwaardig vind)
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 4-2340.pdf
Uit het rapport blijkt dat juist de asielzoekers uit veilige landen een enorm knelpunt vormen. Langere procedures door Dublinafspraken, etc etc.

De kosten voor 1 asielzoeker belopen gemiddeld van 28000 tot 44000 afhankelijk van onderwijs per jaar gedurende de asielprocedure. Op het moment dat asielzoekers een verblijfsvergunning hebben (of die nu tijdelijk is of permanent) komt hij/zij in aanmerking voor een bijstandsuitkering.
Uit de statistieken blijkt dat 40% van de asielzoekers in de bijstand daar permanent zal blijven.
De instroom zorgt ook voor extra uitgaven in het onderwijs, jeugdhulpverlening, etc etc.

Met andere woorden. Is dit beleid naar de toekomst toe houdbaar?
Het is natuurlijk voor Howick en Lily fijn dat ze kunnen blijven nu, maar besluiten als deze hollen het systeem verder uit en zorgt ook voor minder draagvlak voor dit systeem in de toekomst.
Vooral omdat mensen nu op andere vlakken geconfronteerd worden met bezuinigingen (zoals in de zorg) die tot echte schrijnende gevallen leiden in Nederland zelf. Denk aan de verhoging van de pensioenleeftijd die er nu al voor zorgt dat ouderen die hun leven lang hebben gewerkt, werkloos worden, geen kans meer hebben op een baan en nu dan ook langer in de bijstand terecht komen.
Terwijl überhaupt niet kan worden aangetoond dat een verhuizing voor Lily en Howick tot een schrijnende situatie zou hebben geleid. Ik blijf het een lastig onderwerp vinden.

Heeft even geduurd, maar toch. Inmiddels is de sinds lang vermiste merrie terug gevonden. Lang leve bokt!
VERMIST!! KLIK HIER VOOR FOTO

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 12:28

De advocaat wil moeders naar Nederland halen. Zijn ze nou echt zo slap in dit land dat men dit toelaat? Slecht gedrag gaat idd beloond worden nu.
Eigenlijk vind ik dat moeders helmaal niet meer voor deze kinderen kan en mag zorgen. Ze heeft ze zo misbruikt en gemanipuleerd met haar dreiging tot zelfmoord

Kerstmuts
F10+2
Onderlinge B+3 [o]
Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen.

Resistance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 12:55

Afbeelding

De speld strikes again.

http://www.sodrahalla.nl Apartementen in een Zweeds landhuis!

[o]

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 12:59

Resistance schreef:
[ [url=m/airPy0.jpg]Afbeelding[/url] ]

De speld strikes again.

Dit vind ik nou onrechtvaardig !

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 13:06

Babootje schreef:
Met andere woorden. Is dit beleid naar de toekomst toe houdbaar?
Het is natuurlijk voor Howick en Lily fijn dat ze kunnen blijven nu, maar besluiten als deze hollen het systeem verder uit

De discussie zou eigenlijk over de toekomst moeten gaan inplaats van over Howick, Lilli en hun moeder. Maar over het feit hoe dit in de toekomst is te voorkomen. Daarnaast is een subsidie van 5 miljoen aan een organisatie als vluchtelingenwerk ook iets waar over gesproken zou moeten worden in de politiek.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 13:07

purny schreef:
De advocaat wil moeders naar Nederland halen. Zijn ze nou echt zo slap in dit land dat men dit toelaat? Slecht gedrag gaat idd beloond worden nu.
Eigenlijk vind ik dat moeders helmaal niet meer voor deze kinderen kan en mag zorgen. Ze heeft ze zo misbruikt en gemanipuleerd met haar dreiging tot zelfmoord

Onze regering is slap, juist door slechte regelgeving. Misbruik? Manipulatie ? Zelfmoord ? Ze heeft als een leeuwin voor een beter leven voor haar kinderen gevochten , moet dat beloond worden, zeker niet. Echter ze heeft met de wet in de hand alle mogelijkheden benut en ik kan haar dat absoluut niet kwalijk nemen. Mensen moeten eens stoppen met hun frustratie botvieren op deze mensen. En ik gun ze een fijne toekomst in Nederland . Ons land zeg ik bewust niet want er wonen zoveel Nederlanders zonder enig mededogen dat ik niet meer wil spreken van ONS land.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 13:14

Ik ga dit topic verlaten. Moeder heeft geen recht op een verblijfsvergunning vanwege maar manipulerende gedrag.
Het is teveel ja tegen nee.

Kerstmuts
F10+2
Onderlinge B+3 [o]
Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 13:21

Iderdaad Bigone. Mensen verharden, velen lijken in dit soort discussies vooral geleid te worden door angst en woede. Maar de boosheid is selectief, en altijd gericht op dezelfde groep mensen. Ik vind het een verontrustende ontwikkeling.

Stal Skýjafar, Tölt in Balans Tölt- en Centered Riding lessen op goed getrainde IJslandse paarden
Meer weten over mijn visie op rijden en trainen? Bezoek mijn vernieuwde site http://www.stalskyjafar.nl
Always learning

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 13:54

Hahahaha....we worden geleid door angst en woede?? Schei toch uit.
Intussen begint bijna heel Europa ( behalve de landen die GEEN asielzoekers toe laten) op z'n achterste benen te staan in de grote steden vanwege het feit men zich niet meer veilig voelt en er steeds meer criminaliteit, moord en doodslag plaats vind. Lees over Parijs waar weer even 7 mensen zijn gestoken, Amsterdam centraal waar 2 toeristen zijn gestoken, Duitsers die voor hun poten gespuugd worden in hun eigen stad ja en niet door land genoten he...Brussel waar de koffers uit de touringcars gestolen worden en er beveiliging bij moet....
En dan mag je niet zeggen dat de maat vol is? Dat de maatschappij verhard? Nu moet NL weer helpen met de vluchtelingen van Venezuela. Namelijk schandalig dat ze zich daar op de Caribische eilanden niet mee bemoeien willen! Moet je alle ellende maar op je hals nemen? Flikker toch op met dat nobele geleuter.

Dag lieve Mini... 18-04-18

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 13:57

Askja schreef:
Iderdaad Bigone. Mensen verharden, velen lijken in dit soort discussies vooral geleid te worden door angst en woede. Maar de boosheid is selectief, en altijd gericht op dezelfde groep mensen. Ik vind het een verontrustende ontwikkeling.

Dat lees ik hier toch niet echt zo. Maar het lijkt erop dat de andere kant van het verhaal niet mag worden verteld. Dat klopt toch ook niet?

Heeft even geduurd, maar toch. Inmiddels is de sinds lang vermiste merrie terug gevonden. Lang leve bokt!

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 16:46

Ik flikker niet op popstra maar ik probeer nog steeds onderscheid te maken tussen de galbakken die toegelaten worden en een gewoon gezinnetje die hier graag een toekomst op willen bouwen en hier al 5,8,10 jaar meedraaien op school en in de maatschappij . Ik was ook diegen die zei niet meer koud of warm te worden van de zoveelste verzopen eritreeers . Maar probeer dat gevoel niet door te trekken op bovenstaande gevallen . En ja, de maatschappij verhard en zeer zeker logisch met al die ongeleide projjectielen die overal in Europa al jaren rondlopen maar zij heten geen Lilly of Howick .

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 17:51

Ach ja als iemand met wie je het niet eens bent, 'moet opflikkeren met dat nobele geleuter', dan houdt het wel een beetje op. En steeds maar erop hameren dat 'de andere kant van het verhaal niet verteld mag worden'. Wie zegt dat? En waar blijkt dat uit? Die andere kant wordt hier voortdurend belicht. Niemand die je de mond snoert.

Bigone, ik kan me opnieuw helemaal vinden in je laatste post.

Stal Skýjafar, Tölt in Balans Tölt- en Centered Riding lessen op goed getrainde IJslandse paarden
Meer weten over mijn visie op rijden en trainen? Bezoek mijn vernieuwde site http://www.stalskyjafar.nl
Always learning

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 18:17

Askja schreef:
Ach ja als iemand met wie je het niet eens bent, 'moet opflikkeren met dat nobele geleuter', dan houdt het wel een beetje op. En steeds maar erop hameren dat 'de andere kant van het verhaal niet verteld mag worden'. Wie zegt dat? En waar blijkt dat uit? Die andere kant wordt hier voortdurend belicht. Niemand die je de mond snoert.

Askja, zijn we het op dit gebied met elkaar eens!!

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:00

enjoymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:06

Voor de kinderen is het sneu, maar ma heeft dat op haar geweten. Ze hadden gewoon terug gemoeten.
Er zijn namelijk veel meer kinderen zoals deze.
Hoger beroep moet niet uitgemolken mogen worden. Daar zit het probleem.
Binnen 3 maanden moet er gekeken worden of ze recht hebben om te blijven.
Zo niet in 1 asielzoekerscentrum samen opvangen en van daaruit dezelfde week nog op het vliegtuig terug.
Dan zijn er geen kinderen die hier de taal geleerd hebben en hier vriendjes hebben gemaakt.

Maar Nederland doet graag moeilijk en dan krijg je schrijnende gevallen zoals dit hier.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 20:26

Askja schreef:

Ik ook..... en de posts van Pien en Loretta vind Ik ook fijn om te lezen.
Er is zoveel negativiteit op Social Media, dat je het bijna nog allemaal gaat geloven ;)

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 07:42

Ik kan me die negativiteit wel voorstellen en dat komt niet voort uit angst. Tenminste bij mij niet.
Bij mij overheerst onrechtvaardigheid. Ik vind het onrechtvaardig dat deze kinderen wel mogen blijven omdat hun moeder 10 jaar lang heeft gelogen en gemanipuleerd. En op het allerlaatste moment zwicht de overheid voor nog meer gedreig en gemanipuleer van de moeder. Dát is wat mij eigenlijk negatief maakt in deze zaak. Er zijn nog 400 kinderen die het land uit gezet worden naar landen waar het veel minder veilig is dan in Armenië.
Dat het beleid niet deugd en dat deze dame in de gelegenheid is geweest om 10 jaar lang de zaak te rekken, is een tweede.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 08:54

Ik vind dat het kabinet nu maar zo flink moet zijn om de andere 400 kinderen (en hun familie) die in een vergelijkbare situatie zitten ook te Latem blijven. En met terugwerkende kracht de kinderen die recentelijk ook zijn uitgezet en de media niet hebben gehaald terug te halen (als ze dat nog willen). .
Je kunt het niet maken om dat niet te doen. Dat is willekeur.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:02

Precies Babootje, en wat zijn nu 400 kinderen met hun ouders? Want dat maakt mij zo boos in deze kwestie. De mensen met de grootste mond krijgen hun zin, maar al die Howick en Lili's die geen media campagne zijn gestart, die geen moeder hebben die manipuleert en dreigt moeten wel het land uit. Het kinderpardon werd niet versoepelt, werd er op het nieuws aangegeven. En dat kan je dus niet maken!! Iedereen moet gelijk behandeld worden. Maar de overheid heeft een hoop uit te leggen en veel advocaten zullen nu een beroep gaan doen op het gelijkheidsbeginsel. Maar voorkom al die rechtszaken, wees flink en laat die andere 400 kinderen ook blijven. Ik ben ook heel benieuwd wat er uit de debatten gaat komen.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:20

Die discussie is volop gaande nu. Het is voornamelijk de VVD die als regeringspartij hierin haar poot stijf houdt en geen kinderpardon wil. Harbers is inzake Howick en Lili vooral onder druk gezet door coalitiepartij CU, Rutte wilde er niet aan.

Het zou wel zo rechtvaardig zijn om de overige groep van 400 kinderen ook te laten blijven. En hun ouders. Diegenen die nu niet in de media komen, maar in een vergelijkbare situatie zitten.

En dan tegelijkertijd eens echt werk maken van een grondige herziening van de gehele huidige asielprocedure, zodat dit soort schrijnende situaties voortaan zo veel mogelijk voorkomen kan worden.

Dit soort gezinnen met in Nederland opgegroeide kinderen hebben per saldo een veel grotere motivatie en dus ook veel meer kans om te integreren en een bijdrage te leveren aan de Nederlandse maatschappij dan andere groepen asielzoekers.

Als er dus tegelijkertijd maar streng genoeg gescreend wordt op achtergrond en intentie van asielzoekers, en er bij wangedrag van asielzoekers ook vaker en sneller consequenties verbonden worden, in de zin van tijdelijke verblijfsvergunningen intrekken, moet voor zo'n kinderpardon toch voldoende draagvlak zijn.

Want het trieste van dit soort verhalen is dat de Howicks en Lili's en hun ouders nu door velen steeds weer op één hoop worden gegooid met diegenen die wel degelijk misbruik maken van de mogelijkheid in NL (en andere Europese landen) asiel aan te vragen.
Laatst bijgewerkt door Askja op 11-09-18 09:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Always learning

enzino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:33

Helemaal eens, het is die onrechtvaardigheid die me stoort. Degene die misbruik maken van alle regels en mogelijkheden krijgen een beloning en wie netjes de regels volgt mag vertrekken.

Niks angst of woede.

Laat de mensen die het het hardst nodig hebben blijven en degene die liegen en manipuleren vertrekken!