Opnieuw zoeken naar Willeke Dost

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 02:38

Coloured schreef:
Zo'n klein stukje zou volgens mij juist een prima aanwijzing kunnen zijn dat er iemand in begraven is.
Ik stel het me zo voor:

Ik graaf een gat en schep de donkere laag die op de zandlaag zit eraf en gooi die op een aparte hoop.
Vervolgens graaf ik in de zandlaag het gat dieper en gooi het zand dat ik daarbij eruit schep ook op een aparte hoop.
Vervolgens gooi ik het lichaam erin en gooi het zand terug. Strijk het mooi glad en gooi vervolgens de zwarte grond er weer overheen.
Na een tijdje zakt de boel door het verteerde lichaam wat in. Bij het graven wat ze nu dus hebben gedaan geeft dat precies het beeld dat ze nu hebben gevonden:
Op een klein stukje een verstoorde grond die maar ietsjes (qua diepte) verstoord blijkt te zijn.

Ik zal wel te simpel denken. ;) :D Maar ik zou verder graven daar.

En nog maar een keer de vraag: hoe bepaal je dat de grond werkelijk onaangeroerd is? Daar ben ik dan wel heel benieuwd naar. Volgens mij doordat ze geen vermenging van grondlagen zien. Of heb ik het mis?

Volgens mij krijg je verschil in volume. Ben het met je eens dat er op de aangewezen plek wel wat dieper gegraven had kunnen worden.

[o]

Rivendell

Re: Opnieuw zoeken naar Willeke Dost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-18 04:43

Iemand moet meer weten. Als je de verhalen moet geloven wat willeke tegen vrienden heeft gezegd over de pleegbroer.
Het is jammer dat de leugendetector in Nederland niet gebruikt wordt.
In het zesde zintuig is deze zaak ook behandeld. Meerdere paragnosten gaven toen ook één bepaalde locatie aan.
Er zijn machines die röntgen film kunnen maken tot diep onder de grond. Archeologen gebruiken die voor dinosauriërs

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 05:29

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 09:53

Als de pleegvader daadwerkelijk een serieuze verdachte was, dan zou daar neem ik aan wel meer onderzoek naar gedaan zijn. Ik kan daar niets over vinden. De pleegbroer en -moeder waren wel een tijd in de picture als verdachten, de boerderij is niet voor niets totaal ondersteboven gehaald door een onderzoeksteam in 2010.

Er wordt net als in andere cold case zaken volop gespeculeerd in deze zaak. Maar speculeren is meestal vooral de eigen fantasie uitleven, zonder gehinderd te worden door ontbrekende bewijslast.

Wat het graven betreft, ik denk persoonlijk dat dieper graven niets had opgeleverd. Er waren te weinig concrete aanwijzingen voor. Dat er zoekhonden aanslaan hoeft nog niet te betekenen dat er dus iets ligt daar. De honden kunnen ook aanslaan op iets anders, een dood beest ofzo. Als dat meisje daadwerkelijk in de nacht dat ze verdwenen is, begraven is op de nu onderzochte plekken, zou ze echt niet op 2m diepte liggen. Zo diep kom je niet zo snel met handmatig graven, en het is moeilijk om de sporen van graafwerk van die omvang weg te werken in het donker, vóór het licht wordt.

Het enige aan deze zaak dat ik opvallend vind, is dat het qua tijd en plaats behoorlijk dicht zit op de zaak van Andrea Luten. Bovendien betrof het daarbij ook een meisje van 15 jaar. Maar daarvoor is inmiddels een dader veroordeeld, en als er reden was om deze ook te verdenken van de verdwijning van Willeke Dost, dan was dat ongetwijfeld nader onderzocht.

Het blijft een raadsel. Hopelijk wordt het ooit opgelost.

Stal Skýjafar, Tölt in Balans Tölt- en Centered Riding lessen op goed getrainde IJslandse paarden
Meer weten over mijn visie op rijden en trainen? Bezoek mijn vernieuwde site http://www.stalskyjafar.nl
Always learning

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 10:14

Zou je na 26 jaar dan nog (steeds) kunnen zien dat er in de grond niet gegraven is? Lijkt mij sterk maar ik heb er geen verstand van hoor.
Ik zou ook dieper graven. Al is het maar voor de zekerheid. Dalijk ligt er echt een lijk, dan vergeef je het jezelf nooit meer als het toch zo blijkt te zijn.

En toen pakte god de beste paarden bij de puntjes van de oren vast en doopte hij ze in gouden verf. En zo werd het fjordenpaard geboren :D

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 10:30

Waarom is ze eigenlijk niet bij familie ondergebracht destijds? Wat een treurig verhaal . Ouders zo jong verloren, bij verschillende plekken ondergebracht en dan uiteindelijk ergens terecht komen waar het (volgens haar beste vriendin) helemaal niet fijn was. En dan zo eindigen....spoorloos verdwenen....arm kind

Myrthe3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 10:36

Ik woon hier 5 km vandaan ongeveer dus ik volg het ook, vind het heel bijzonder dat er niks gevonden is.
Ik hoop dan ook dat ze opnieuw dieper gaan zoeken. Want wat ligt er dan??
Iedereen zegt dat je het moet zien aan de grond als er ooit gegraven is. Maar het is 26 jaar geleden en het is weiland, waarvan ik even uit ga dat er regelmatig zware landbouwmachines over rijden. Dan wordt de grond toch terug gedrukt?

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 10:59

Kan iemand mij uitleggen hoe je na 26 jaar nog kan zien of er gegraven is in een grond of niet? Ben ik wel benieuwd naar!

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 11:05

Vraag ik mij ook af hoor. Als het recent was oke, maar 26 jaar geleden...

En toen pakte god de beste paarden bij de puntjes van de oren vast en doopte hij ze in gouden verf. En zo werd het fjordenpaard geboren :D

Myrthe3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 11:10

Ze zeggen dat dat met vermenging van de grond te maken heeft. Zwart zand tussen het witte bijvoorbeeld. Maar als je het redelijk op volgorde terug legt, vraag ik me ook af of je het nog terug kan zien na 26 jaar. Ik bedoel, er spoelt toch water door?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 11:12

Zulk soort dingen moet je gewoon aan archeologen over laten ;) die zullen toch echt wel weten wat ze doen.

Stal van 't Heideveld
Nuadhu B+10 -> L1+16 -> L2+17 -> M1+12 M2+7 Eindstand..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 11:14

sanso schreef:
Zou je na 26 jaar dan nog (steeds) kunnen zien dat er in de grond niet gegraven is? Lijkt mij sterk maar ik heb er geen verstand van hoor.
Ik zou ook dieper graven. Al is het maar voor de zekerheid. Dalijk ligt er echt een lijk, dan vergeef je het jezelf nooit meer als het toch zo blijkt te zijn.

Ze kunnen ook van miljarden jaren zien hoe het verloop op de aarde geweest is. Dus van die 26 jaar lijkt me dan een eitje als je er verstand van hebt.

[o]

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 11:26

Het doet mij denken aan de zaak van Nicky Verstappen, in die zaak liep het onderzoek op meerdere punten vast omdat er geen verdere aanwijzingen waren gevonden wat naar de dader zou toe leiden.
Wellicht moet men het dieper zoeken in de nabije omgeving om DNA-profielen vast te stellen.Echter wis je maar zo geen sporen uit er blijft bijna altijd wel iets achter, waardoor DNA sporen als nog naar de dader of daders toe leiden.Als er een vermoeden bestond dat Willeke Dost in dat gebied begraven lag dan hadden ze dat hele gebied tot aan de bodem aan toe helemaal uitgekamd en op sporen veiliggesteld.Met een goed Cold Case team op deze zaak, kan men een heel eind op weg geholpen worden om deze zaak op te lossen. Ik hoop voor de pleegouders dat zij na zoveel jaren de antwoorden op hun gestelde vragen kunnen krijgen. Hopelijk wordt de zaak zo spoedig mogelijk opgelost.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 11:47

Ben nav berichten hier ook wat gaan spitten. Uitspraken en filmpjes bekeken van de pleegfamilie. Ik moet toch zeggen dat ik het wel wat apart vind. En een geruststellende houding om verdenkingen in de kiem te smoren zie ik niet bij de pleegmoeder, ze doet wat rare uitspraken vind ik. Oa over haar cel schoonmaken “dat was wel leuk”, en het gevoel dat ze dan geeft en de gezichtsuitdrukking erbij, die rare mix van signalen, die zie je vaker wanneer ze spreekt in dat interview.

En te lezen valt dat stiefvader 22.00 Willeke voor het laatste in huis gezien heeft en moeders pas 23.00 thuis kwam en haar toen opviel dat er geen licht brandde in haar kamer, maar daar niets mee gedaan heeft (en geen welterusten dus?), vervolgens is Willeke de volgende ochtend niet in haar slaapkamer en niet op school maar er is pas die avond een melding gemaakt dat Willeke weg was. Beetje typisch.

Daarnaast die geluiden over een briefje van Willeke over de stiefbroer, en dat ze zwanger zou zijn... zaakje stinkt enorm.

Ik mag hopen dat haar lichaam ooit gevonden gaat worden, en dan wel een doorbraak komt in deze bizarre zaak.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 11:53

Maria, maar voor DNA profielen heb je wel een DNA spoor nodig op een lichaam. Dat lichaam met DNA sporen is er niet, dus je hebt niks aan een DNA onderzoek.

Grond kan je idd eeuwen later nog zien dat we ooit in ‘gerommeld’ is. Zie bijvoorbeeld ook onderzoeken naar grafheuvels en dergelijke.

De link naar Andrea Luten vind ik ook een beetje vreemd? Totaal andere situatie, enige gelijkenis is dat het twee meiden in zelfde omgeving en zelfde periode is.

Ik denk dat de politie echt wel zijn best heeft gedaan, dat als zij melden dat er niets is gevonden en geen aanleiding is voor meer onderzoek, dit er echt niet is. Niet omdat ze niet verder willen zoeken. Al snap ik ook heel goed de frustratie vanuit de omgeving.

Pleegmoeder heb ik ooit eens een aantal keer gezien en gesproken tijdens een cursus die we beiden volgden. Ze kwam op mij wat afstandelijk en afgestompt over. Of dat is omdat ze zo is, of omdat ze door media zo op dak is gezeten of omdat ze meer weer dan ze verteld? Geen idee.

Hannanas: toen ik nog thuis woonde en m’n moeder ‘s avonds thuis kwam, ging ze er vanuit dat ik sliep als licht uit was, maar kwam ze echt niet welterusten zeggen of kijken. Dus daar vind ik niks vreemds aan.

I'm not weird, I'm limited edition :D

Morganlefay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:05

sanso schreef:

Ja,
Als je het weer hebt gevolgd dan weet je dat door de droogte "oude lijnen" weer zichtbaar zijn.
Dus ook waar de grond niet is verstoord.

If you can't beat them, join them.
Pa, je was meer dan goed.

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:21

Cayenne schreef:
Ik volg dit ook al jaren.. Mijn gevoel zegt dat de pleegvader het geheim mee in zijn graf heeft genomen.

Daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben, omdat ze aan vriendinnen heeft verklaard dat de pleegvader bij haar in de douche zat te gluren.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:22

cp112 schreef:
Zulk soort dingen moet je gewoon aan archeologen over laten ;) die zullen toch echt wel weten wat ze doen.

Dat vind ik nu net niet. Ben liever van het zelf ook nadenken/meedenken.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:23

verootjoo schreef:
sanso schreef:

Ze kunnen ook van miljarden jaren zien hoe het verloop op de aarde geweest is. Dus van die 26 jaar lijkt me dan een eitje als je er verstand van hebt.

Precies dat. Laten we nu net met zijn allen gaan denken dat het zo simpel is :') Er waren archeologen bij. Die weten echt wel waar ze het over hebben.

Stal van 't Heideveld
Nuadhu B+10 -> L1+16 -> L2+17 -> M1+12 M2+7 Eindstand..

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:26

Toegegeven, de link naar Andrea Luten is wellicht wat overtrokken. En ik denk ook toeval. Maar ik moest er wel meteen aan denken. Jaar later, dorp vlakbij, ook meisje met fiets, ook 15. Maar daar houdt de vergelijking idd wel op.

Wie weleens met een grondboor een grondprofiel heeft genomen snapt toch wel dat graven een doorbreking geeft van de grondlagen? Zo'n verstoring was niet aangetroffen hier. Ik denk dat er gewoon echt niets ligt op die plekken.

Verder vind ik het gespeculeer over de pleegfamilie een beetje onnodig. Je mag van alles vinden van die pleegmoeder, maar om nou iets te zoeken achter de opmerking dat ze het wel leuk vond om haar cel schoon te maken .. beetje vergezocht.

DNA onderzoek zoals bij Nicky Verstappen heeft pas zin als er een lichaam is. Je kunt niet zomaar zo'n grootschalig, kostbaar en ingrijpend onderzoek opstarten zonder enig concreet spoor.

Stal Skýjafar, Tölt in Balans Tölt- en Centered Riding lessen op goed getrainde IJslandse paarden
Meer weten over mijn visie op rijden en trainen? Bezoek mijn vernieuwde site http://www.stalskyjafar.nl
Always learning

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:29

maria1990 schreef:
Cayenne schreef:
Ik volg dit ook al jaren.. Mijn gevoel zegt dat de pleegvader het geheim mee in zijn graf heeft genomen.

Daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben, omdat ze aan vriendinnen heeft verklaard dat de pleegvader bij haar in de douche zat te gluren.

Peter R de Vries heeft er een hele uitzending over gemaakt en daaruit bleek dat de verhoudingen in het pleeghuis erg vreemd in elkaar zaten.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:30

cp112 schreef:
Precies dat. Laten we nu net met zijn allen gaan denken dat het zo simpel is :') Er waren archeologen bij. Die weten echt wel waar ze het over hebben.

Regelmatig kom je met zelf "simpel" nadenken stukken verder dan klakkeloos aannemen wat allerlei deskundigen over bepaalde zaken te melden hebben.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:34

Misschien is er voor jou een carrière weggelegd bij de recherche Coloured. Je opmerkingen hebben een erg hoog beste stuurlui staan aan wal gehalte.

Always learning

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:41

Sometimes a majority only means that all the fools are on the same side. ;)

Myrthe3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 13:09

Jammer dat mensen die niet alles klakkeloos aannemen zo negatief worden weggezet. Zo ga je iemand nooit vinden. Het is juist belangrijk eens buiten het boekje te denken volgens mij...