Opnieuw zoeken naar Willeke Dost

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 13:18

Myrthe3 schreef:
Jammer dat mensen die niet alles klakkeloos aannemen zo negatief worden weggezet. Zo ga je iemand nooit vinden. Het is juist belangrijk eens buiten het boekje te denken volgens mij...

Maar wie gaat dat betalen? Het kost klauwen met geld om officieel onderzoek te laten doen. Zonder reden om dat onderzoek te doen, kan niet verantwoord worden dat dat onderzoek wordt gedaan.

I'm not weird, I'm limited edition :D

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 13:39

linoleum schreef:
Myrthe3 schreef:
Jammer dat mensen die niet alles klakkeloos aannemen zo negatief worden weggezet. Zo ga je iemand nooit vinden. Het is juist belangrijk eens buiten het boekje te denken volgens mij...

Maar wie gaat dat betalen? Het kost klauwen met geld om officieel onderzoek te laten doen. Zonder reden om dat onderzoek te doen, kan niet verantwoord worden dat dat onderzoek wordt gedaan.

"Wij" oftewel, belasting betalend Nederland.
Thank god vliegt de recherche etc niet zomaar achter iedereen aan die een "voorgevoel" heeft over iets waar ze de ballen verstand van hebben. Zou wat wezen zeg :')

Stal van 't Heideveld
Nuadhu B+10 -> L1+16 -> L2+17 -> M1+12 M2+7 Eindstand..

enjoy86

Re: Opnieuw zoeken naar Willeke Dost

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 13:47

Weet iemand waarom ze destijds bij haar grootouders en daarna bij haar tante uit huis geplaatst is?
Wat een leven heeft ze gehad, het arm kind

Myrthe3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:47

Nee inderdaad, belastinggeld kan beter naar allerlei andere onzin gaan dan naar Willeke of andere onopgeloste zaken. Als je er zelf mee te maken krijgt piep je wel anders, dan wil je iedere mogelijke tip aangrijpen.
Het is geen 'voorgevoel' meer als 3 Signihonden onafhankelijk van elkaar aangeslagen hebben en een grondradar afwijkingen aangeeft.

Ze is destijds in het pleeggezin geplaatst omdat grootouders /tante niet goed waren volgens jeugdzorg. Opa en oma kregen een uitkering en zouden volgens jeugdzorg /kinderbescherming haar financieel niet kunnen onderhouden. Is tot de rechter aan toe uitgespeeld maar opa en oma verloren die rechtszaak.
Laatst bijgewerkt door Myrthe3 op 13-11-18 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:50

Hannanas schreef:
Ben nav berichten hier ook wat gaan spitten. Uitspraken en filmpjes bekeken van de pleegfamilie. Ik moet toch zeggen dat ik het wel wat apart vind. En een geruststellende houding om verdenkingen in de kiem te smoren zie ik niet bij de pleegmoeder, ze doet wat rare uitspraken vind ik. Oa over haar cel schoonmaken “dat was wel leuk”, en het gevoel dat ze dan geeft en de gezichtsuitdrukking erbij, die rare mix van signalen, die zie je vaker wanneer ze spreekt in dat interview.

En te lezen valt dat stiefvader 22.00 Willeke voor het laatste in huis gezien heeft en moeders pas 23.00 thuis kwam en haar toen opviel dat er geen licht brandde in haar kamer, maar daar niets mee gedaan heeft (en geen welterusten dus?), vervolgens is Willeke de volgende ochtend niet in haar slaapkamer en niet op school maar er is pas die avond een melding gemaakt dat Willeke weg was. Beetje typisch.

Daarnaast die geluiden over een briefje van Willeke over de stiefbroer, en dat ze zwanger zou zijn... zaakje stinkt enorm.

Ik mag hopen dat haar lichaam ooit gevonden gaat worden, en dan wel een doorbraak komt in deze bizarre zaak.

De pleegmoeder geeft inderdaad een rare mix van signalen. Er is nog veel meer info over te vinden. Denk dat vooral de pleegbroer meer wist met behulp van de ernaast wonende oom. Pleegvader en pleegmoeder waren de avond ervoor ook niet thuis.

[o]

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:54

Myrthe3 schreef:
Nee inderdaad, belastinggeld kan beter naar allerlei andere onzin gaan dan naar Willeke of andere onopgeloste zaken. Als je er zelf mee te maken krijgt piep je wel anders, dan wil je iedere mogelijke tip aangrijpen.
Het is geen 'voorgevoel' meer als 3 Signihonden onafhankelijk van elkaar aangeslagen hebben en een grondradar afwijkingen aangeeft.

Ze is destijds in het pleeggezin geplaatst omdat grootouders /tante niet goed waren volgens jeugdzorg.

Ja... maar... ze hébben toch gezocht. Dus wat is nou je punt? :? Er is niks gevonden. Ook niet waar die radar afwijkingen zou hebben aangegeven.
Er ís niks.

Ik zei dat het niet zomaar uitgegeven moet worden naar iedereen die roept en denkt het wel te weten.

Het is alsof iedere Law en Order of CSI kijker ineens weet hoe ze detectivje moeten zijn :7

Het blijft een vreemde zaak dit. En ik hoop dat ze Willeke ooit vinden en dat dit afgesloten kan worden.

Stal van 't Heideveld
Nuadhu B+10 -> L1+16 -> L2+17 -> M1+12 M2+7 Eindstand..

Myrthe3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:58

Ze hebben niet op de juiste plek gezocht, kijk maar eens op de Facebook pagina van Jan Huzen of Ab Bruintjes. Als die honden aan slaan en de grondradar afwijkt, moet er toch wat liggen? Ze hadden dat op moeten graven, al was het maar ter geruststelling.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:52

Eens cp112, iedereen lijkt zich tegenwoordig detective te wanen en het beter te weten dan de mensen die daarvoor opgeleid zijn. Gevolg: een hoop onzinnige websites en posts op forums met complottheorieën, richtingloos gespeculeer en eindeloze kritiek op lopende onderzoeken want als er niks gevonden wordt doen die ongetwijfeld iets helemaal fout. Kijk, iemand als Peter R de Vries doet waardevol werk en zo iemand, die zich al jaren op professionele wijze vastbijt in cold cases, kan soms voor een doorbraak zorgen in zaken die al jaren aanslepen. Dat wil niet zeggen dat elke ingeving van het meedenkende publiek maar serieus genomen moet worden.
Soms worden zaken niet opgelost, hoe erg ook. En soms pas na tientallen jaren. Feit is wel dat vermissingzaken als deze veel moeilijker op te lossen zijn dan zaken waarbij er een lichaam is gevonden.

Stal Skýjafar, Tölt in Balans Tölt- en Centered Riding lessen op goed getrainde IJslandse paarden
Meer weten over mijn visie op rijden en trainen? Bezoek mijn vernieuwde site http://www.stalskyjafar.nl
Always learning

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 16:03

cp112 schreef:
Ja... maar... ze hébben toch gezocht. Dus wat is nou je punt? :? Er is niks gevonden. Ook niet waar die radar afwijkingen zou hebben aangegeven.
Er ís niks.

Ze hebben gezocht ja, maar niet op 1.80 diep waar de radar aangaf dat daar iets zou liggen. Daarover kun je niet met zekerheid zeggen dat daar niks ligt. Dat kun je pas als je daadwerkelijk ook zo diep hebt gegraven.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 16:29

imaudy schreef:
Hannanas schreef:
Ben nav berichten hier ook wat gaan spitten. Uitspraken en filmpjes bekeken van de pleegfamilie. Ik moet toch zeggen dat ik het wel wat apart vind. En een geruststellende houding om verdenkingen in de kiem te smoren zie ik niet bij de pleegmoeder, ze doet wat rare uitspraken vind ik. Oa over haar cel schoonmaken “dat was wel leuk”, en het gevoel dat ze dan geeft en de gezichtsuitdrukking erbij, die rare mix van signalen, die zie je vaker wanneer ze spreekt in dat interview.

En te lezen valt dat stiefvader 22.00 Willeke voor het laatste in huis gezien heeft en moeders pas 23.00 thuis kwam en haar toen opviel dat er geen licht brandde in haar kamer, maar daar niets mee gedaan heeft (en geen welterusten dus?), vervolgens is Willeke de volgende ochtend niet in haar slaapkamer en niet op school maar er is pas die avond een melding gemaakt dat Willeke weg was. Beetje typisch.

Daarnaast die geluiden over een briefje van Willeke over de stiefbroer, en dat ze zwanger zou zijn... zaakje stinkt enorm.

Ik mag hopen dat haar lichaam ooit gevonden gaat worden, en dan wel een doorbraak komt in deze bizarre zaak.

De pleegmoeder geeft inderdaad een rare mix van signalen. Er is nog veel meer info over te vinden. Denk dat vooral de pleegbroer meer wist met behulp van de ernaast wonende oom. Pleegvader en pleegmoeder waren de avond ervoor ook niet thuis.

Ik lees juist dat vader wel thuis was en moeders vanaf 23.00

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 17:20

Coloured schreef:
cp112 schreef:
Er ís niks.

Ze hebben gezocht ja, maar niet op 1.80 diep waar de radar aangaf dat daar iets zou liggen. Daarover kun je niet met zekerheid zeggen dat daar niks ligt. Dat kun je pas als je daadwerkelijk ook zo diep hebt gegraven.

Nee hoor, dat kan je ook al zeggen als er uit het graafwerk blijkt dat er geen verstoringen zijn. Het is hartstikke leuk dat jij een mening hebt over hoe er gegraven moet worden. Alleen wil dat niet zeggen dat die mening dan ook gelijk erg zinnig is. De politie laat bij een gegronde aanwijzing echt geen lijken in de grond liggen. Als er geen lijk gevonden is, dan kan je twee dingen doen, accepteren dat daar geen lijk ligt of een complot theorie bedenken over het feit dat de politie niet diep genoeg gegraven heeft. Maar elk weldenkend mens kan wel verzinnen dat de politie echt niet stopt na een stukje graven als de kans groot is dat iets dieper een lijk ligt.

En wat die mensen betreft die allemaal zonder al teveel inhoudelijke kennis van zaken over deze zaak zinloos mensen gaan beschuldigen, ga je diep schamen...

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:56

Nou, er wordt nooit en te nimmer zomaar ergens gegraven zonder dat daar aanwijzingen voor zijn.Op dit moment zijn er geen aanwijzingen gevonden die er toe leiden dat haar lichaam daar begraven ligt maar helemaal zeker weten doe je het nooit.Mensen hebben het recht om hun vermoedens te mogen uitspreken naar elkaar en dat staat los van beschuldigingen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 21:04

Hannanas schreef:
imaudy schreef:

Ik lees juist dat vader wel thuis was en moeders vanaf 23.00

Kan kloppen. Ik had het niet via officiele bron.
Vrees dat deze zaak nooit opgelost wordt.

[o]

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 21:05

ik heb jaren bij de pleegouders kranten bezorgd en ik wist niet eens dat hun de pleegouders waren van dost.
maar naar mijn idee waren het gewoon normale mensen maar als je ineens weet wie het zijn ga je er toch anders naar kijken desalniettemin heb ik dat het ooit opgelost gaat worden.

ONDERSCHRIFTLOOS

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 21:12

Alja schreef:
ik heb jaren bij de pleegouders kranten bezorgd en ik wist niet eens dat hun de pleegouders waren van dost.
maar naar mijn idee waren het gewoon normale mensen maar als je ineens weet wie het zijn ga je er toch anders naar kijken desalniettemin heb ik dat het ooit opgelost gaat worden.

Had je het idee dat ze op hun hoede waren of zag je echt niks vreemds?

[o]

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 21:40

ik zag echt niks vreemds en sprak ze 1 keer in de week
toen me later werd verteld wie het waren kon ik het ook gewoon niet geloven.

ONDERSCHRIFTLOOS

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:18

Ik heb getemd

Stal Skýjafar, Tölt in Balans Tölt- en Centered Riding lessen op goed getrainde IJslandse paarden
Meer weten over mijn visie op rijden en trainen? Bezoek mijn vernieuwde site http://www.stalskyjafar.nl
Always learning

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 07:25

Askja schreef:
Ik heb getemd

Hoezo?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 08:53

Ja waarom inderdaad? Verkeerd topic?

En toen pakte god de beste paarden bij de puntjes van de oren vast en doopte hij ze in gouden verf. En zo werd het fjordenpaard geboren :D

xCODA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:10

maria1990 schreef:
Nou, er wordt nooit en te nimmer zomaar ergens gegraven zonder dat daar aanwijzingen voor zijn.Op dit moment zijn er geen aanwijzingen gevonden die er toe leiden dat haar lichaam daar begraven ligt maar helemaal zeker weten doe je het nooit.Mensen hebben het recht om hun vermoedens te mogen uitspreken naar elkaar en dat staat los van beschuldigingen.

Hier heb je helemaal gelijk in. Maar volgens de mensen die de locatie hebben aangewezen is er op de verkeerde locatie gegraven en klopt de afgraving niet compleet met de coördinaten. Zoals eerder is genoemd is de facebook pagina van Ab Bruintjes echt een verheldering hierover en daar is dus ook goed zichtbaar dat het om de verkeerde plek gaat.

It's not your job to like me, it's mine.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:15

Ik ben het heel erg eens met cp112, Askja en Karl66.

Veel mensen reageren in al hun onwetendheid als kippen zonder koppen. En realiseren zich dat niet. Iedereen moet, niet gehinderd door enige officiële dossierkennis, zijn of haar mening geven. En loopt achter de eerste de beste roeptoeter aan alsof ze hem persoonlijk kennen. Tegelijkertijd moeten politie en justitie automatisch gewantrouwd.

Dat is echt iets anders dan een zaak kritisch volgen.

Soms is een nadeel van sociale media dat het mensen een podium geeft waarmee ze anderen heel makkelijk kunnen ophitsen. Rede en redelijkheid doen er dan niet meer zo toe.

Myrthe3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:35

Afbeelding

Rechtercirkel is waar de signi honden aansloegen en waar doorgewerkte grond te zien is. Of zuigen we dit ook uit onze duim volgens jullie?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:41

Ik vraag me alleen af waarom er geen Signi honden bij het graven waren?
Met mijn boeren verstand zou ik dan toch nog even dieper spitten als de kraan er toch is en de honden duidelijk reageren.
Volgens mij is het gaat nu weer dichtgemaakt.

#trotsoponzeboeren

Myrthe3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:44

Het gat is weer dicht en de kraan weg. De honden mochten er niet bij zijn omdat Signi een particuliere stichting is en het geen politiehonden zijn. Vind het ook jammer dat ze er niet bij mochten :(

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 14:10

tienus63 schreef:
Ik vraag me alleen af waarom er geen Signi honden bij het graven waren?
Met mijn boeren verstand zou ik dan toch nog even dieper spitten als de kraan er toch is en de honden duidelijk reageren.
Volgens mij is het gaat nu weer dichtgemaakt.

je kunt op de foto duidelijk zien dat hier geen verstoring in de lagen is.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max