Ik lees ook alles, maar ik neem niet alles zomaar aan, nee, ook niet van sites wat jullie 'fake' noemen, maar die soms gewoon kritisch zijn, met juiste informatie, maar dat van die Belgische professor was ook weer onzin, terwijl dat gewoon van een 'goede' nieuwssite kwam, dus je wilt dan ook geen tegengas horen.
Het klimaat verandert, maar daar hoeven wij ons geen zorgen om te maken, dat is heel normaal en puur natuur. Het is nu gewoon koud in Nederland, in het neoceen was het hier tropisch. Dat vergeet men dan even. Daar gaat het mij om. Mijn bronnen kloppen in ieder geval. Maar men wil het soms niet lezen. Maar over het vroeger klimaat hier eentje:
http://www.geologievannederland.nl/tijd ... ken/eoceen
MAar: Ik vind wel dat je beter met plastic kunt omgaan, maar zonder plastics kun je niet en wil je niet. Je moet het dus wel nuanceren. En dan kun je rustig je stukje vlees blijven eten, een beetje dieselen, een vliegreisje maken, enz.
En ja, ik eet komkommer ook met schil.
HIer nog even een bron van de 'juiste en correcte' nieuwssites:
https://www.volkskrant.nl/wetenschap/me ... gle.com%2F
Citaat:
Veel klimatologen wijzen erop dat het klimaat thans warmer wordt en dat het niveau van kooldioxide (CO2) in de atmosfeer óók toeneemt. Dat is juist. Maar het samengaan van deze twee verschijnselen is geen voldoende bewijs voor een oorzakelijk verband. Bovendien is de gemiddelde wereldtemperatuur tussen 1940 en 1975 gedaald, terwijl in dezelfde periode de CO2-concentratie snel toenam.
Citaat:
Deze resultaten – voor het eerst wereldkundig gemaakt op een klimaatconferentie in Stockholm in september vorig jaar – leiden tot de conclusie dat het menselijke aandeel in de opwarming niet significant kán zijn, en dat het grootste deel van de opwarming aan natuurlijke oorzaken moet worden toegeschreven, waarschijnlijk aan kleine variaties in de zonneactiviteit. De huidige opwarming houdt wellicht verband met een natuurlijke cyclus van 1.500 jaar, die is gemeten in ijsboorkernen, oceaansedimenten, stalagmieten – metingen die een periode van bijna een miljoen jaar bestrijken.
De titel van het topic, klimaatopwarming wat doe jij? Heeft dus als antwoord: Niets, want de mens heeft er geen invloed op. Een betere titel zou zijn: milieuproblemen, wat doe jij? En dan antwoord je: kritisch zijn met plasticgebruik, geen kinderen krijgen, geen vlees eten, enz.