8nnemiek schreef:Ik hoorde op het nieuws dat scholieren in Nederland ook volgende week donderdag de straat op zullen gaan.
Ja dat hoorde wij ook bij één vandaag zonet. Manlief (75 jaar) en ik (60) jaar zijn al 40 jaar voor het klimaat in de weer. Ik ben zo ontroerd, zo trots op onze jeugd. Manlief en ik sloegen onze handen als een high five tegen elkaar bij dit nieuws. Ik woon in Frankrijk, dus ik ben er niet bij als jullie gaan demonstreren. Maar ik hoop dat jullie ouders, en jullie grootouders ook gaan. Ik hoop dat mijn kleinkinderen ook gaan. Wij (manlief) en ik zijn in ieder geval die dag bij jullie in gedachte en ongelooflijk trots op al die jonge mensen die gaan. Het gaat om jullie toekomst en het wordt tijd dat er nu eindelijk echt goed geluisterd wordt en ook de industrie en grote bedrijven mee gaan doen als het om het klimaat gaat!
Wij hopen dat het een wereldwijde jeugdbeweging gaat worden van jongeren die gaan demonstreren en opkomen voor hun toekomst en zich op allerlei andere manieren gaan organiseren en de politiek onder druk gaan zetten. Go for it it !!