Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Mondy, Sica, Mjetterd, ynskek, Giolli, Dani
Magrathea schreef:De overheid? Je bedoelt 95% van de klimaatwetenschappers.
CalipsoLover schreef:germie schreef:Moet een agent in België niet gewoon 2 talig zijn? Dat dacht ik altijd.
En je had natuurlijk iemand kunnen slaan met dat bord, ik denk dat dat het is. Of mochten anderen het wel houden?
Het protest was volledig geweldloos verlopen, dus zou niet snappen waarom ze zouden denken dat een blond jong meisje opeens mensen zou gaan slaan :’) andere mochten wel gewoon verder...
LadyMadonna schreef:Annemiek, wíj gaan het probleem sowieso niet oplossen hier in het westen, zolang men in bijv Azië geen flauw benul heeft van klimaat en milieu, dus in dat opzicht helpen wel alle beetjes.
Goof schreef:8nnemiek schreef:Maar als iedereen hier en daar een kleine bijdrage levert dan is dat nu eenmaal niet genoeg. We moeten gewoon met z’n allen keihard aan de bak om nog iets te kunnen veranderen, en dat werkt niet als 80% van de wereld roept ‘ik kan niet zonder mijn hobby/vliegreis/vleesjes’.
Tja, en weet je: ik leef maar 1x en ben niet van mijn mezelf weg te cijferen. Ik wil genieten van dit ene leven.
Linda1997 schreef:Oke dus de overheid is blijkbaar mooi geld bij elkaar aan het rapen door het verhogen van prijzen in het kader van 'milieu' terwijl het geld in werkelijkheid helemaal niet gebruikt wordt voor het milieu en de verhoging van de prijzen ook niet bijdraagt aan minder consumptie van producten die slecht zijn voor het milieu. Is dat de logica van de Nederlandse overheid?
enzino schreef:germie schreef:Eerst stukje harde praat:Zonder kinderen mag je best 1-2 keer per jaar vliegen. Als je het ene laat mag je wel een beetje van het andere.
Wie heeft jouw tot hoogste rechter benoemt?
Je hebt de vrijheid het zo voor jezelf goed te praten, maar waarom dan meteen een waardeoordeel klaar hebben voor anderen die wel kinderen en wel vliegen, maar bijvoorbeeld duizend andere dingen beter doen dan jij?
En daar komt bijna elk topic over dit onderwerp snel weer op terecht: "ik doe X en Y, dus ik mag ook een beetje A en B doen". En vervolgens roept de volgende dat die geen A en B wil doen, maar wel extra Y doet, en A en B is slechter dan Y. Iedereen is zijn eigen straatje aan het schoon vegen en hoopt op bevestiging van anderen hoe schoon het wel niet is.
verootjoo schreef:Nee, ik koop geen zooi bij de actionDat is hetzelfde.
En meestal zijn de spullen van Ali/wish en consorten niet exact hetzelfde, maar een exacte replica maar dan veel goedkoper/minder duurzaam/zonder respect voor mens en milieu geproduceerd. Ik wil daar zo min mogelijk aan meewerken.
Gebruikers op dit forum: beert, germie, IMANDRA, nps, Tanja_14, zonnebloem18 en 2 bezoekers