Grote studie onderschrijft: BMR veroorzaakt geen autisme

Moderators: EvelijnS, benangelique, Hanmar, Polly, Shanna, khirshanta, Dani

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 21:43

Percy schreef:
Zou het echt satire zijn? Zou kunnen maar de gezondheid vind ik niet iets om zo grappen over te maken.

Het is geen satire. Het is bedoeld om vertrouwen in instituties en overheden te ondermijnen.

tmr001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 00:46

Percy schreef:
Ben toch heel benieuwd naar de antwoorden op de vragen van tmr001.

Ik ook. Heb ze in de vorige vaccinatietopics ook gevraagd, maar heb er nooit echt een antwoord op gekregen. Quera zei ooit in een eerder topic:

quera schreef:
Vaccinatieschade uit zich vaak in astma, exzeem, overprikkeling, ontwikkeling stagneerde of ging achteruit.

Dit is naast supervaag ook extreem breed (vaak, wat is vaak? overprikkeling? ontwikkeling? Van wat dan? Hoe is het gemeten?). Daarnaast denk ik dat de bijwerkingen van infectieziekten heftiger en riscovoller zijn (hersenvliesontsteking, longontsteking, dood - om er maar een paar te noemen). Voor mij is de vraag dus nog steeds niet beantwoord. Nog niet eens een beetje.

mysa schreef:

Goed bezig in Amerika.

@Shadow0 - vrees dat dit klopt. Het word nog geloofd ook nog. Vrije informatie is een groot goed maar kan, zo blijkt maar weer, ook gevaarlijk zijn. Iedereen acht zich tegenwoordig expert omdat ze kunnen googelen...

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:18

Avalanche81 schreef:
Overigens komt Henny's artikel van de site: "Vaccin vrij". Een zeeeer neutrale bron, die nooit de uitspraken van iemand totaal uit zijn verband trekt O:)

Avalanche, helaas moeten we het doen met klokkenluiders zoals Wanttoknow en Vaccinvrij want de rest van de media laat de oren hangen na wat de overheid klakkeloos overneemt van de vaccin industrie.

Maarre als jij daar liever op vertrouwd doe je dat toch lekker. No hard feelings hoor ;)

Echte vrouwen rijden geen winkelwagentje, echte vrouwen rijden DODGE.

verootjoo

Re: Grote studie onderschrijft: BMR veroorzaakt geen autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:22

Klokkenluiders.... laat me niet lachen.
Geloof je echt alles wat op wanttoknow staat?? Het is eerder vermakelijke lectuur voor mensen die van complottheorieën houden.

En nogmaals; wat heeft de overheid voor baat bij een bevolking blijkbaar expres ziek maken? Dat kost toch veel meer aan ziektekosten, uitkeringen etc?
De overheid heeft juist baat bij een goede volksgezondheid :j

[o]

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:28

henny_w schreef:
Avalanche81 schreef:
Overigens komt Henny's artikel van de site: "Vaccin vrij". Een zeeeer neutrale bron, die nooit de uitspraken van iemand totaal uit zijn verband trekt O:)

Avalanche, helaas moeten we het doen met klokkenluiders zoals Wanttoknow en Vaccinvrij want de rest van de media laat de oren hangen na wat de overheid klakkeloos overneemt van de vaccin industrie.

Maarre als jij daar liever op vertrouwd doe je dat toch lekker. No hard feelings hoor ;)

Maar Henny, heel eerlijk, wanneer er geen betrouwbare onderzoeken op betrouwbare sites te vinden zijn, sorry, geeft je dat dan niet te denken??

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:29

verootjoo schreef:
Wat heeft het RIVM eigenlijk voor belang bij ons allemaal verkeerd voorlichten, foute info aanbieden zodat iedereen gaat vaccineren?
Een zieke bevolking heeft de overheid toch niks aan? En RIVM is een rijksinstituut.

Big Farma betaald jaarlijks vele miljoenen aan subsidie/sponsoring aan faculteiten en medische opleidingen in dit land. De vele miljoenen die eerder gewoon door onze overheid betaald werden maar drastisch verminderd zijn door groot schalige bezuinigingen.

Tsja en je snapt toch wel dat Big Farma dat niet voor niets doet en er wel iets voor terug wil. Zoals aankopen van een overheid voor vele miljoenen aan vaccinaties bijvoorbeeld.
Maar dan moet een overheid en dus ook een RIVM wel Big Farma naar de mond praten want anders krijg je een onwillige bevolking waarvan een deel niet meer wil vaccineren. Het meest kwalijke vind ik nog dat diverse vaccin schade patientjes niet genoteerd worden bij het RIVM in de database van bijwerkingen van vaccins. Artsen melden het vaak niet eens bij het RIVM als een kindje heel kort na de vaccinatie overlijd. Dus de nevenschade die wel in die RIVM database staan is maar heel weinig vergeleken bij de werkelijkheid helaas.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:32

verootjoo schreef:
Geloof je echt alles wat op wanttoknow staat?? Het is eerder vermakelijke lectuur voor mensen die van complottheorieën houden.

En nogmaals; wat heeft de overheid voor baat bij een bevolking blijkbaar expres ziek maken? Dat kost toch veel meer aan ziektekosten, uitkeringen etc?

Ik zeg helemaal niet dat ik alles wat op Wanttoknow staat geloof. Ik bekijk bij een artikel wat me interesseert en dat is niet alles, wel eerst naar de bron en zoek die vervolgens op.

En een zieke bevolking is toch koren op de molen van Big Farma. Snap je dat nog niet eens ?
Hoe meer ziektes in een bevolking, hoe meer inkomsten voor medicaties die van Big Farma afgenomen moeten worden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:37

Henny-w, maar als je niet alles op Wanttoknow gelooft, wat maakt dan dat je het toch als belangrijke bron aanhaalt? En wat zoek je op, waar let je op als je de betrouwbaarheid van een artikel probeert te checken?

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:43

Ierpier schreef:
Jij moet leren je bronnen evalueren en je feiten checken. Ik heb even gezocht en ik kan nergens vinden dat de AAPS did daadwerkelijk gezegd heeft. Niet alles klakkeloos geloven wat online staat, en dan zeggen ze dat mensen die vaccineren alles geloven. En omdat je zoveel waarde hecht aan de mening van experts:
https://www.washingtonpost.com/news/to- ... d09b8efea3
350 organisaties die zeggen dat vaccinaties veilig zijn en werken.

Ierpier je hoeft niet zo neerbuigend te doen en me te vertellen wat ik wel of niet moet doen.
Er zijn duizenden pro-vaxxers en duizenden anti-vaxxers tussen de experts.

Ik weet wel dat er diverse experts vóóraf gewaarschuwd hebben toen de Mex. griep zonodig bestreden moest worden als mega epidemie. De waarschuwingen waren dat die vaccins narcoleptie (slaapziekte) konden veroorzaken.
Ondanks dat moest die troep gewoon gespoten worden. Zelfs 2 rondes.
Na de 1e ronde kwamen er al geluiden vanuit Denemarken en Engeland dat er meer kinderen narcoleptie kregen.
Maar Nederland moest gewoon een 2e ronde.

Onlangs stond dit artikel in de Volkskrant:

Binnenlandredactie 20-09-18,

https://www.ad.nl/binnenland/miljoenenschikking-na-vaccin-mexicaanse-griep~a00653a0/

Miljoenenschikking na vaccin Mexicaanse griep

De Nederlandse overheid trekt 5 miljoen euro uit om tot een schikking te komen met mensen die ernstig ziek werden na, en niet noodzakelijkerwijs dóór, een vaccinatie tegen de Mexicaanse griep. Dit blijkt volgens de Volkskrant uit de nieuwe begroting van het ministerie van Volksgezondheid.

Het gaat om een groep van zeven tot elf mensen die als baby of peuter in 2009 het vaccin Pandemrix kregen en daarna narcolepsie ontwikkelden. Bij deze slaapstoornis vallen mensen zonder aanwijsbare reden overdag in slaap. Zweedse wetenschappers vonden in 2011 dat narcolepsie voorkomt bij 4 op de 100.000 kinderen die Pandemrix kregen. Bij kinderen die het middel niet kregen is dit 1 op de 100.000.

Het is uitzonderlijk dat de Nederlandse staat een schikking treft met individuen over mogelijke bijwerkingen van een vaccin. Toenmalig mnister Schippers van Volksgezondheid gaf in 2014 opdracht om tot een schikking te komen, zonder erkenning van aansprakelijkheid.

Ierpier, het feit dat de vaccinindustrie heeft bedongen nóóit aansprakelijk te zijn voor de gevolgen van hun vaccins zou een ieder toch al tot nadenken moeten stemmen ?

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:52

Shadow0 schreef:
Henny-w, maar als je niet alles op Wanttoknow gelooft, wat maakt dan dat je het toch als belangrijke bron aanhaalt? En wat zoek je op, waar let je op als je de betrouwbaarheid van een artikel probeert te checken?

Kan ik jou ook vragen ? Wat maakt het voor jou belangrijk om te zoeken op sites waar vaccins gepromoot worden.

Het is zelfs zo dat ik her en der wel 's wat lees op buitenlandse sites (engels of duitstalig) over het vaccingebeuren en dan kijk of er over datzelfde onderwerp ook op Wanttoknow is geschreven. Is dat zo dan gebruik ik die link om die meestal Nederlands talig is.
Dus ... lees ik vaak Wanttoknow als 2e optie over hetzelfde item. Maar ik begrijp dat de pro-vaxxers daar ook al een probleem mee hebben.

Wat Wanttoknow betreft deze algemene site gaat op vele gebieden/onderwerpen in die me totaal niet interesseren. Maakt niet uit of ik het geloof of niet. De meeste artikelen lees ik niet. Het onderwerp vaccinaties interesseert me en die lees ik.

Ik geloof bijv. ook niet in de werking van homeopathie, wel van fytotherapie. Dus als er een artikel op Wanttoknow staat over homeopathie dan lees ik die niet.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:54

Henny, hier word niet tegen Mexicaanse griep geent, nooit gebeurt ook, dan kun je alle medicatie van de afgelopen decennia er wel bij gaan halen Des hormoon enzo. Dan vind je altijd wel iets. En in het algemeen, het lijkt me verschrikkelijk om zo argwanend in het leven te staan dat mensen er van alles bij gaan halen om maar te onderschrijven waarom ze zo argwanend zijn, heb je toch geen leven meer. Dan kun je als persoon met je gezin beter met een tas vol biologische zaadjes en een hok vol kippen en een koe op een ongerept en onbewoond eiland gaan zitten waar de wereld en milieu geen invloed op je hebben. Geen indoctrinatie van de overheid, geen gemene gezondheidszorg, geen school die je kinderen met allerlei onwaarheden vergiftigd, in hemelsnaam, waar stopt dit.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 12:10

bigone schreef:
Henny, hier word niet tegen Mexicaanse griep geent, nooit gebeurt ook, dan kun je alle medicatie van de afgelopen decennia er wel bij gaan halen Des hormoon enzo. Dan vind je altijd wel iets.

Maar in Nederland is er wel tegen de Mexicaanse griep gevaccineerd toch?

Interessante casus! Maar je geeft zelf ook al aan: dit is de eerste keer dat zoiets gebeurd. Groot nieuws. Of komt dat doordat vaccinatieschade vaak niet erkend wordt en niet omdat het daarnaast minder voorkomt?

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 12:11

Karl66 schreef:
Door niet vaccineren te promoten ben je mede verantwoordelijk voor het verlagen van de vaccinatiegraad. Een te lage vaccinatiegraad veroorzaakt doden. Dus door niet vaccineren te promoten maakt je jezelf daar mede verantwoordelijk voor. Als je actief gaat promoten dat alcoholgebruik geen invloed op je gedrag heeft en dat je dus rustig kan gaan autorijden met drank op, dan ben je ook medeschuldig aan de alcoholdoden die in het verkeer vallen. In allebei de gevallen gaat het om het actief promoten van gedrag dat de kans op doden vergroot.

Jij bent werkelijk appels met peren aan het vergelijken.

Er zijn al genoeg onderzoeken gedaan dat een lage vaccinatiegraad geen doden veroorzaakt. Maar jij wauwelt Big Farma na.
Vele doden door ziektes zijn een gevolg van ondervoeding, vies drinkwater en slechte sanitaire hygiene.
Daar is ook al lang bewijs van. Een bevolking die door bovenstaande niet gezond is is ook bevattelijker voor ziektes.

Jij probeert me nu een schuldgevoel aan te praten dat ik verantwoordelijk ben voor doden door niet te vaccineren. Ga je lekker?
Enne .... ik moet de 1e nog tegenkomen die actief promoot dat alcoholgebruik geen invloed heeft op je gedrag. Zelfs de overheid weet het en heeft allerlei regels ingesteld dat jongeren geen alcohol meer mogen drinken. Sterker nog zelfs de multinationals die hun drank fabriceren en dat promoten waarschuwen wel in reclames met een " maar drink met mate"

Dus ik snap werkelijk niet waarom je me nu probeert te koppelen aan alcoholdoden door aan te geven dat door actief alcohol te promoten ook doden vallen. Dat laatste gegeven is toch helemaal niet aan de orde.
Of heb ik ergens over alcohol promoten geschreven zonder dat ik het niet meer weet ?

Door dit soort onzin teksten en vooral stompzinnige beschuldigen heb ik besloten me terug te trekken uit dit topic.
Het kost me veel te veel tijd om inhoudelijk in te gaan op alle berichten aan mij gericht.

Ik heb 4 paarden bij de deur staan waar ik vele malen liever mijn tijd en energie in steek.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 12:32

henny_w schreef:
Kan ik jou ook vragen ?

Ik vind het wel opvallend hoeveel een simpele vraag ('hoe beoordeel je dat een bepaalde bron betrouwbaar is') zo ontzettend veel ontwijking oproept.

Citaat:
Het is zelfs zo dat ik her en der wel 's wat lees op buitenlandse sites (engels of duitstalig) over het vaccingebeuren en dan kijk of er over datzelfde onderwerp ook op Wanttoknow is geschreven. Is dat zo dan gebruik ik die link om die meestal Nederlands talig is.
Dus ... lees ik vaak Wanttoknow als 2e optie over hetzelfde item.

Op zich snap ik dat je eerder een link naar een Nederlandstalige site plaatst dan naar een anderstalige bron. Maar het is nog niet echt de vraag hoe je de betrouwbaarheid inschat. Betekent dit dat als iets 2 keer of vaker ergens op internet genoemd wordt, het volgens jou genoeg betrouwbaarheid heeft? Hoe beoordeel je de betrouwbaarheid van de bronnen in andere talen?

Citaat:
Wat maakt het voor jou belangrijk om te zoeken op sites waar vaccins gepromoot worden.

Ik vraag me vooral af waar je de aanname op baseert dat ik dat zou doen. Ik heb bijvoorbeeld in dit topic precies 1 link geplaatst, en dat gaat niet om een link naar inhoudelijke info over vaccins zelf, maar dat er gericht betaalde campagne gevoerd is via Facebook richting jonge moeders om ze te weerhouden de inentingen toe te staan. En het was een link naar een zakelijke nieuwssite, niet echt een te rekenen onder 'sites waar vaccins gepromoot worden.'
Oftewel, waar doel je precies op?

Citaat:
Wat Wanttoknow betreft deze algemene site gaat op vele gebieden/onderwerpen in die me totaal niet interesseren. Maakt niet uit of ik het geloof of niet. De meeste artikelen lees ik niet. Het onderwerp vaccinaties interesseert me en die lees ik.

Maar het maakt jou dus niet uit of de andere artikelen die erop staan andere conspiracies zijn? Je vindt niet dat dat een site onbetrouwbaarder maakt?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-19 12:34

henny_w schreef:
Karl66 schreef:
Door niet vaccineren te promoten ben je mede verantwoordelijk voor het verlagen van de vaccinatiegraad. Een te lage vaccinatiegraad veroorzaakt doden. Dus door niet vaccineren te promoten maakt je jezelf daar mede verantwoordelijk voor. Als je actief gaat promoten dat alcoholgebruik geen invloed op je gedrag heeft en dat je dus rustig kan gaan autorijden met drank op, dan ben je ook medeschuldig aan de alcoholdoden die in het verkeer vallen. In allebei de gevallen gaat het om het actief promoten van gedrag dat de kans op doden vergroot.

Jij bent werkelijk appels met peren aan het vergelijken.

Er zijn al genoeg onderzoeken gedaan dat een lage vaccinatiegraad geen doden veroorzaakt. Maar jij wauwelt Big Farma na.
Vele doden door ziektes zijn een gevolg van ondervoeding, vies drinkwater en slechte sanitaire hygiene.
Daar is ook al lang bewijs van. Een bevolking die door bovenstaande niet gezond is is ook bevattelijker voor ziektes.

Jij probeert me nu een schuldgevoel aan te praten dat ik verantwoordelijk ben voor doden door niet te vaccineren. Ga je lekker?
Enne .... ik moet de 1e nog tegenkomen die actief promoot dat alcoholgebruik geen invloed heeft op je gedrag. Zelfs de overheid weet het en heeft allerlei regels ingesteld dat jongeren geen alcohol meer mogen drinken. Sterker nog zelfs de multinationals die hun drank fabriceren en dat promoten waarschuwen wel in reclames met een " maar drink met mate"

Dus ik snap werkelijk niet waarom je me nu probeert te koppelen aan alcoholdoden door aan te geven dat door actief alcohol te promoten ook doden vallen. Dat laatste gegeven is toch helemaal niet aan de orde.
Of heb ik ergens over alcohol promoten geschreven zonder dat ik het niet meer weet ?

Door dit soort onzin teksten en vooral stompzinnige beschuldigen heb ik besloten me terug te trekken uit dit topic.
Het kost me veel te veel tijd om inhoudelijk in te gaan op alle berichten aan mij gericht.

Ik heb 4 paarden bij de deur staan waar ik vele malen liever mijn tijd en energie in steek.

Die paarden hebben hun enting waarschijnlijk wel gehad...

http://www.hplt.nl Curing with the power of light!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 12:38

henny_w schreef:
verootjoo schreef:

Ik zeg helemaal niet dat ik alles wat op Wanttoknow staat geloof. Ik bekijk bij een artikel wat me interesseert en dat is niet alles, wel eerst naar de bron en zoek die vervolgens op.

En een zieke bevolking is toch koren op de molen van Big Farma. Snap je dat nog niet eens ?
Hoe meer ziektes in een bevolking, hoe meer inkomsten voor medicaties die van Big Farma afgenomen moeten worden.

Dus ‘big pharma’ maakt ons eerst allemaal ziek door vaccinaties te promoten. En gaat daarna medicatie ontwikkelen om die vaccinatieschade te behandelen?

En artsen die overlijdens vlak na een vaccinatie niet melden, lopen echt een groot risico. Tuurlijk melden ze elk niet-natuurlijk overlijden wel := Weet je hoe een groot probleem je hebt als je dat niet doet en het komt uit :?

[o]

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 12:47

bigone schreef:
Henny, hier word niet tegen Mexicaanse griep geent, nooit gebeurt ook, dan kun je alle medicatie van de afgelopen decennia er wel bij gaan halen Des hormoon enzo. Dan vind je altijd wel iets. En in het algemeen, het lijkt me verschrikkelijk om zo argwanend in het leven te staan dat mensen er van alles bij gaan halen om maar te onderschrijven waarom ze zo argwanend zijn, heb je toch geen leven meer. Dan kun je als persoon met je gezin beter met een tas vol biologische zaadjes en een hok vol kippen en een koe op een ongerept en onbewoond eiland gaan zitten waar de wereld en milieu geen invloed op je hebben. Geen indoctrinatie van de overheid, geen gemene gezondheidszorg, geen school die je kinderen met allerlei onwaarheden vergiftigd, in hemelsnaam, waar stopt dit.

Ach Bigone, nou kom ik er weer af als argwanend? Om dit soort belachelijk makerij zoals hierboven stop ik dus nu ECHT in dit topic. Met als laatste nog wat artikelen over de Ned. vaccins tegen de Mex. griep.

Weet jij niet meer van de hype van de 2 rondes vaccins tegen het Mex. griepvirus in Nederland met o.a. Pandemrix? 34 miljoen vaccins zijn toen door onze overheid aangekocht.
Ze zijn begonnen met jonge kinderen vaccineren en later moesten zelfs volwassenen gevaccineerd worden. Minister Ab Klink was daar toen zo druk mee. Big Farma heeft daar alleen in Nederland al 600 miljoen aan verdiend. Die 600 miljoen stond eerder ook in artikelen van de gewone kranten maar het is me teveel werk om dat allemaal nog op te gaan zoeken.
De hetze is in elk geval aangezwengeld door Ab Osterhaus (viroloog/dierenarts) die altijd ontkent heeft banden te hebben met Big Farma maar al snel dik door de mand viel als leugenaar op dat gebied.

Diezelfde Ab Osterhaus is trouwens onlangs ook weer in het nieuws geweest. Zere betrouwbaar mannetje ahum.

https://www.ad.nl/binnenland/nederlands ... ~a90d016b/

Nederlandse academici publiceren in neptijdschriften
Binnenlandredactie 08-08-18,
Update. Honderden Nederlandse academici hebben de laatste jaren wetenschappelijke artikelen gepubliceerd in bekende neptijdschriften. Zulke rooftijdschriften publiceren tegen forse betaling ingezonden artikelen, zonder enige kwaliteitsbeoordeling. De auteurs betalen honderden dollars voor publicatie.
...
De Volkskrant kreeg exclusief inzage in de uitgebreide databank van ICIJ. Volgens het dagblad staan in de databank van het ICIJ-collectief, die de periode van 2012 tot 2018 bestrijkt, ongeveer driehonderd artikelen van zeker 750 Nederlandse wetenschappers die bij Omics publiceerden. Onder hen zijn ook bekende wetenschappers, zoals farmaceut Jaap Goudsmit en viroloog Ab Osterhaus, vaak als laatste auteur in artikelen van medewerkers of promovendi.

Maar ik dwaal af,
hieronder over vaccins tegen de Mex. griep in Nederland.
Zie het verhaal van de RIVM site.

https://www.rivm.nl/nieuws/mexicaanse-g ... e-kinderen
Mexicaanse griepvaccinatie voor jonge kinderen
Publicatiedatum 10-11-2009 |

En ja, oepsss ... ook Wanttoknow schreef er over.
https://www.wanttoknow.nl/gezondheid/de ... -in-actie/
De griepvaccinatie: een paniekindustrie in actie!
Door GuidoJ. 2 oktober 2010

Je kunt het leergeld noemen, die € 600 miljoen die CDA-dissident Ab Klink heeft besteed aan de aanschaf van vaccins tegen het levensbedreigende Mexicaanse-griepvirus..
...

En toen menig burger de 2e vaccinatie niet meer wilde omdat bijv. België en Polen in de media verkondigde dat zij niet mee deden aan deze vaccingekte zat Ab Klink ineens met een overschot aan duurbetaalde vaccins.

Minister koopt 34 miljoen vaccins
En probeert er later weer 19 miljoen te slijten…!

Dus Bigone, ik weet inmiddels door bovenstaand bericht wat voor lage dunk je van me hebt, maar droom lekker verder met je schofferende vooroordelen over mij.

Ik kap nu definitief met dit topic.
Ik geniet dagelijks van mijn 2 nooit gevaccineerde paarden en 2 paarden die sinds 2004 geen vaccin meer hebben gehad. Idem honden en katten worden hier al jaren niet meer gevaccineerd en zijn allen kerngezond.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 12:56

verootjoo schreef:
En artsen die overlijdens vlak na een vaccinatie niet melden, lopen echt een groot risico. Tuurlijk melden ze elk niet-natuurlijk overlijden wel := Weet je hoe een groot probleem je hebt als je dat niet doet en het komt uit :?

Hou me ten goede: dat verhaal van een bewuste opzet rondom vaccinaties vind ik dus onzin! Maar dit is ook weer niet zomaar waar: het Lareb heeft jaren terug bewust een rechtstreeks meldpunt opgezet voor patienten omdat artsen soms te makkelijk denken 'dit ken ik niet, dus het kan geen bijwerking zijn' en aan de andere kant is het niet bekend omdat niemand het meldt.

Dat is over het algemeen geen kwade opzet, wel iets dat makkelijk kan gebeuren waardoor informatie soms langer dan nodig onbekend blijft. (En dat los je trouwens niet op met 'artsen hebben een groot probleem als het uitkomt' - wat in Nederland ook helemaal niet zo is, gelukkig - maar door een open houding te bevorderen waarin niet alles gebeurt vanuit angst, maar juist vanuit openheid en betrokkenheid.)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 12:59

ik denk dat verootjoo vooral doelt op artsen die bewust een niet-natuurlijk overlijden niet melden en dus de boel flessen.
Maar idd, ook daar is weer een grijs gebied.

Kom maar op met die kerstmuts op mijn hoofd!

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 13:02

Ik heb van niemand een lage dunk, die mexico er in gegooid om te kijken wie er de moeite nam om te zoeken en wie het voor zoete koek slikte. Fijn Henny dat je dit weerlegt, wanneer je dat ook met al die andere onderzoeken zou doen dan was deze hele discussie niet nodig. Maar eens worden doen mensen in deze materie het echt nooit, wanneer ouders zich maar heel goed bewust zijn van alle verschrikkelijke nepnieuwssites. En ergens zei je dat al die doden in verre landen puur te wijten was aan levensomstandigheden, dat is wel een hele zware conclusie en indirect zeg je daarmee dat hier niemand dood zal gaan aan niet enten want we zijn zo schoon, hygienisch en wel doorvoed. En daarmee begeef je je echt op glad ijs.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 13:05

secricible schreef:
ik denk dat verootjoo vooral doelt op artsen die bewust een niet-natuurlijk overlijden niet melden en dus de boel flessen.
Maar idd, ook daar is weer een grijs gebied.

Dat ja. Als er iemand overlijdt, en een arts moet komen schouwen en er is iets aan vooraf gegaan ben je als arts verplicht dit te melden en dan komt er zo’n gemeentelijke lijkschouwer.
Die kan dan alsnog natuurlijk of niet-natuurlijk overlijden aangeven.

Maar een niet-natuurlijk overlijden in de doofpot stoppen is hartstikke strafbaar :=
Shadow0 schreef:
verootjoo schreef:

Dat is over het algemeen geen kwade opzet, wel iets dat makkelijk kan gebeuren waardoor informatie soms langer dan nodig onbekend blijft. (En dat los je trouwens niet op met 'artsen hebben een groot probleem als het uitkomt' - wat in Nederland ook helemaal niet zo is, gelukkig - maar door een open houding te bevorderen waarin niet alles gebeurt vanuit angst, maar juist vanuit openheid en betrokkenheid.)

Ik heb het dus niet over andere ‘vage’ klachten na vaccinatie, al is mijn ervaring dat die wel degelijk serieus genomen en onderzocht worden, maar specifiek over overlijden. Er zitten heel wat regeltjes aan om iemand ‘natuurlijk overleden’ te verklaren.

[o]

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 14:34

Henny, ik vind het wel grappig dat jij beweert de waarheid van de info op wantoknow te checken. Ik heb toch al twee keer in dit topic een door jouw geplaatst bericht van wantoknow gecheckt en het verhaal bleek toch anders te liggen dan ze daar beweren. Maar dat zijn dan weer reacties waar jij overheen leest, omdat dat blijkbaar wel zo gemakkelijk is.

tmr001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 14:49

henny_w schreef:

Oh wauw, alle aluhoedjes internetgekkieheid op een stokje - met alle respect. Een zieke beroepsbevolking is misschien koren op de molen van de Big Farma, maar niet op die van de overheid die de vaccins inkoopt. Om m terug te kaatsen - snap je dat nog niet eens? Een zieke beroepsbevolking betekent minder belastingen, meer uitkeringen en meer mensen die thuisblijven om voor hun zieke kroost te zorgen. Als er iets is wat de overheid niet wil is het dat wel - mensen moeten zoveel mogelijk werken en belastinggeld verdienen.

De vaccinatieinkoop in Nederland gaat via een Europese aanbesteding waar behoorlijk strenge regels voor gelden en welke vaccinaties er wel of niet in het programma komen wordt in geadviseerd door de Gezondheidsraad: een 'onafhankelijk wetenschappelijk adviesorgaan voor regering en parlement'. De Big Farma zelf heeft hier geen hol mee te maken. Check your facts.

Yep, de Big Farma, medici en universiteiten werken samen. Ik werk, niet op medische gronden overigens, regelmatig bij een (non-profit) bedrijf wat projectmanagement doet op medische consortia - samenwerkingsverbanden van bijvoorbeeld medicijnfabrikanten, universiteiten en bedrijven. Die werken vooral samen omdat het ontzettend inefficient, dom en duur is is om allemaal individueel het wiel uit te gaan vinden en kennisdeling op het gebied van onderzoek noodzakelijk is.

Mizora

Woonplaats: Doordeweeks: Wageningen, in het weekend: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 23:28

Ik ben op het moment eigenlijk niet bereikbaar via pb vanwege dat ik het extreem druk heb, helaas.

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 23:32