Flitspaal die gsm-gebruik kan detecteren

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 09:45

Ik begrijp het argument van veiligheid wel. Aan de andere kant begrijp ik de zorgen ook wel. We leven zo langzamerhand in een maatschappij waar je overal gefilmd wordt. Het gebeurt gewoon veel te veel. We zijn inmiddels op een punt aangeland dat we nog minder privacy hebben als in de DDR.

Bij alles wat je doet worden gegevens verzameld, dat is een zorgwekkende ontwikkeling. Helaas zien weinig mensen dat probleem nog.

Azmay

Re: Flitspaal die gsm-gebruik kan detecteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 09:48

Schandalig dat het nodig is, maar dit soort controles heb ik geen problemen mee.

Ben benieuwd of ze het werkend krijgen allemaal.

Nayomie
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 09:53

Ik zou een gat in de lucht springen. Het wordt te veel gedaan en ik heb van dichtbij mogen zien hoe dat kan aflopen.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 10:01

Ik hoop dat die palen overal komen, graag zelfs, zal mij voor de snelheid zo af en toe nog wel een klein bonnetje opleveren maar voor de rest?? Mijn mobiel staat standaard uit via de app. Helaas al enkele keren in beangstigende situatie van slingerende , wijkende tegemoetkomende chauffeurs gezeten die met iets anders dan opletten bezig waren. Gisteravond bij wegmisbruikers, man heeft geen rijbewijs bij zich, zat op z,n telefoon, geen gordel maar ook een kind los achterin. En dan ook nog het lef hebben om te vragen of er niet een bekeuring af kon, moest bijna 500 euro betalen. Die politieagent zei het treffend, hij vergeet z'n rijbewijs en zijn kind te beveiligen maar de telefoon, nee die vergeten ze niet.Een botsing met 15 km per uur laat je al door de ruit vliegen, dombo's.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 13:31

Ibbel schreef:
Ik kan mij niet goed voorstellen hoe je 100% zeker via een foto, die schuin van voren wordt gemaakt, vanaf enige afstand, kunt zeggen dat iemand met z'n telefoon bezig is. Wat moet je dan op die foto kunnen zien? Iemand die niet naar voren op de weg kijkt? Dan kan hij ook z'n radio net even aan zetten. Of naar z'n passagier kijken tijdens het praten (moet je eens opletten hoeveel mensen dát doen trouwens)

Je moet toch echt handjes óp een telefoonscherm op de foto hebben wil het bewijs zijn, lijkt me...

Je wilt dat ook nog automatisch kunnen screenen, anders kost het veel te veel mankracht. Dus hoe ga je dat technisch in hemelsnaam voor elkaar krijgen?

Of gaan ze dan je apps/emails/posts op FB/gemaakte foto's/andere telefoonacties opvragen want daar hangt een tijdstip aan vast en dat correspondeert dan met het tijdstip van de foto? Dát lijkt me niet te kunnen/mogen ivm privacy, en terecht.

In dit filmpje wat ik al eerder postte is te zien hoe het in zijn werk gaat. Ik vind het wel duidelijk te zien eigenlijk: https://www.rtlnieuws.nl/editienl/video ... ziet-alles

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 17:32

Het is echt wel duidelijk te zien op een foto. Ik heb jaren geleden een boete thuisgestuurd gekregen vanuit Duits land ook met foto. Die was zo duidelijk dat ik.zelfs mijn zoontje.op de achterbank kon zien zitten. Je zag mijn handen duidelijk. Op het stuur en zelfs mijn trouring kon ik herkennen. Dus die foto's.maken echt wel.duidelijk wat je in je handen hebt en of je je gordel om hebt

15-05-2000 rip shauntay (meisje) 03-05-2013
Chameur 01-03-2013. Dondersteen in hart en nieren
Www.stalaristocraat.nl kerstmuts

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 17:35

Als dit systeem waterdicht goed werkt dan ben ik er ook zeer zeker voor! Want hoe gaat zo een apparaat onderscheid kunnen maken of jij handsfree zit te kleppen achter het stuur of dat je ook daadwerkelijk je gsm vast hebt? Mocht dit allemaal wel werken, ik ben er echt voor! Moet gewoon eens afgelopen zijn met dat idiote rijden. Maargoed ze rijden hier op een 60km weg ook ruim 100, lekker sluipweggetje en er wordt door politie 0,0 aan gedaan.....de mens zal er niet door veranderen denk ik...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 17:58

De foto's in het filmpje zijn duidelijk, maar inderdaad, wat als je aan je oor krabt?

Een houder op de voorruit kan bijdragen, ik denk niet dat mensen dan daar massaal op gaan appen. Ik heb dat in ieder geval niet, ik heb soms googlemaps er op staan.

Nobody is perfect, I am nobody. Er is maar 1 waarheid en dat is de mijne. Only believe in your own truth. I am always right. There is no redundancy for stupidity. Goed lezen blijken maar weinigen te beheersen.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 18:38

Witchcraft schreef:
Als dit systeem waterdicht goed werkt dan ben ik er ook zeer zeker voor! Want hoe gaat zo een apparaat onderscheid kunnen maken of jij handsfree zit te kleppen achter het stuur of dat je ook daadwerkelijk je gsm vast hebt? Mocht dit allemaal wel werken, ik ben er echt voor! Moet gewoon eens afgelopen zijn met dat idiote rijden. Maargoed ze rijden hier op een 60km weg ook ruim 100, lekker sluipweggetje en er wordt door politie 0,0 aan gedaan.....de mens zal er niet door veranderen denk ik...

Maar dat heb ik hetzelfde met mensen die 80 rijden op de snelweg. Net zo gevaarlijk :7 Maar dat is offtopic

[VOLG] Welsh topper verwacht in 2019! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1947734

Lina, Caia ,Hayden & Liv <3

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 19:36

alice0cullen schreef:
Voor de telefoon vind ik zeer goed dat dit er komt. Wordt alleen wel een puntje met eventuele verwarring van bijrijder met telefoon.

Maar voor je gordel vind ik echt belachelijk, helemaal achterin vind ik een gordel een eigen keuze. :o

Dat is het niet, een gordel is wettelijk verplicht. En wel hierom.

If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

NenaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 20:26

in duitsland kun je al beboet worden als je geflitst wordt en daarop ook met je telefoon bezig bent. En die foto op de bekeuring lijkt misschien niet duidelijk, maar als de politie langskomt met hun origineel, dan kun je iedere porie tellen :')

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-19 20:44

germie schreef:
De foto's in het filmpje zijn duidelijk, maar inderdaad, wat als je aan je oor krabt?

Een houder op de voorruit kan bijdragen, ik denk niet dat mensen dan daar massaal op gaan appen. Ik heb dat in ieder geval niet, ik heb soms googlemaps er op staan.

Volgens mij is de technologie tegenwoordig echt wel ver genoeg ontwikkeld om het verschil tussen een hand en een gsm te zien. Zoals de gezichtsherkenning die je op bepaalde apparaten al hebt. Een programma voor foto's op mijn computer (al weet ik niet meer welk) kon bijvoorbeeld verschillende gezichten herkennen en ze ordenen per persoon. (Ik vond het bijna eng toen ik dat ontdekte. :') )

Voor Engelse bestuurders (of bijrijders) kan het volgens mij ook makkelijk opgelost worden doordat de camera bijvoorbeeld het stuur kan herkennen, als er daarachter iemand zit met een telefoon in zijn handen weet het genoeg.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 06:22

DezeNaam schreef:
germie schreef:

Volgens mij is de technologie tegenwoordig echt wel ver genoeg ontwikkeld om het verschil tussen een hand en een gsm te zien. Zoals de gezichtsherkenning die je op bepaalde apparaten al hebt. Een programma voor foto's op mijn computer (al weet ik niet meer welk) kon bijvoorbeeld verschillende gezichten herkennen en ze ordenen per persoon. (Ik vond het bijna eng toen ik dat ontdekte. :') )

Voor Engelse bestuurders (of bijrijders) kan het volgens mij ook makkelijk opgelost worden doordat de camera bijvoorbeeld het stuur kan herkennen, als er daarachter iemand zit met een telefoon in zijn handen weet het genoeg.

Engelse bestuurders gaat heel eenvoudig via kenteken.
Dus dat kan gewoon geprogrammeerd worden.
Ik denk dat dit meegenomen wordt in de testen.

Dan kun je ook bumperkleven meenemen. Gaat vast nog komen.
Op de tolweg naar de Lot is er een stuk 3 baans en daar kunnen ze van alle3 banen afstand meten en dan krijg je op een bord: je kenteken en TROP PRES. Dus dat is beetje verder ontwikkelen en je combineert het met een boete ( helaas is dat een stuk snelweg waar elke fransoos elk gaatje dichtdrukt, dus trop pres is niet altijd de schuld van het kenteken wat genoemd wordt. ).
Maar in de basis werkt het gewoon.

Nobody is perfect, I am nobody. Er is maar 1 waarheid en dat is de mijne. Only believe in your own truth. I am always right. There is no redundancy for stupidity. Goed lezen blijken maar weinigen te beheersen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 07:16

Ik las afgelopen week een stukje van de politie. Het is best heftig, geen foto’s ofzo maar wel het verhaal.

Politie Team Verkeer Rotterdam

Als we aankomen bij de aanrijding zien we de GGD in een groepje bij elkaar staan. Dat is meestal geen goed teken. De brandweer staat bij een klein autootje, of wat er van over is. Ik kijk naar de plek waar de airbag uit het stuur hangt en zie je zitten.
Je lange haar hangt als een sluier voor je gezicht. Het kleeft aan je wang en de glassplinters die overal zitten zorgen voor een absurd schouwspel. Het lijken wel diamanten. Een van de brandweermannen geeft me een rijbewijs.
Twee anderen dekken de auto toe met een oranje zeil. De plek is te openbaar om je ter plaatse uit de auto te knippen, dus wordt de auto naar een afgeschermde plek gebracht. Ik kon nog net zien dat je waarschijnlijk lijkt op de vrolijke foto van je rijbewijs, voordat het oranje zeil de zon uit de diamanten wegneemt.
De toedracht van de aanrijding is duidelijk, de doodsoorzaak ook. Omdat je de gordel onder je arm door had kon je bovenlichaam vrijelijk naar voren klappen op het moment dat de airbag je op volle snelheid raakte. Je nek brak als een dorre tak. De takelwagen met het autowrak vertrekt, met de brandweer in zijn kielzog. Inmiddels hebben we andere collega’s naar je ouders gestuurd om te vertellen wat er is gebeurd. We horen dat ze al op weg zijn naar het mortuarium. Daar zijn wij nog lang niet! En jij ook niet trouwens. We rijden naar de plek waar de brandweer haar werk doet. Het uitknippen gaat vrij vlot en twee uur na de aanrijding zijn we eindelijk in het mortuarium.

Er zitten vier mensen in de wachtruimte. Ik schrik even, want één van de personen ken ik. Het blijkt je zusje die wel heel veel op je lijkt. Ik vertel ze dat het nog even gaat duren, omdat ze je “klaar maken”. Ik kan niet vertellen dat er twee dames met je bezig zijn om alle glassplinters uit je gezicht te halen, het bloed uit je haar te wassen en met make-up bezig zijn om de bloeduitstortingen te camoufleren. Je ouders zitten er gelaten bij. Ze wachten nu al ruim twee en een half uur in de ontvangstruimte van het rouwcentrum en zitten nog duidelijk in de ontkenningsfase, hoewel de onzekerheid met de minuut toeneemt.
Tijdens het korte gesprek begrijp ik dat ze je vanmorgen nog gesproken hebben, vandaar dat de realiteit nog niet doordringt. Ik durf ze niet te vertellen dat dit misschien allemaal voorkomen had kunnen worden als je de gordel op de goede manier had gedragen. Dan was je in je stoel blijven zitten, was je nek nog heel geweest en je gezicht nog gaaf... Ik vraag wie van de aanwezigen straks de confrontatie wil doen. We hebben twee mensen nodig die officieel bevestigen dat jij bent wie wij denken dat je bent.

Als de dames met je klaar zijn haal ik je vader en moeder op. Het is ongeveer 15 seconden lopen van de wachtruimte naar het aparte kamertje, waar je achter een kamerscherm bent opgebaard. Ik kijk naar je vader. Bij iedere stap wordt hij een jaar ouder, de 15 seconden lijken voor hem een week te duren. Als ze om het kamerscherm heen kijken barst de bom. Enorme emoties komen los. Ik kijk naar mijn collega en slik een paar keer. De rest van het gezin komt het kamertje binnen. Het verdriet wordt oorverdovend. Terwijl je vader in stukken valt en je moeder zachtjes over je wang aait fluister ik door het gejammer heen tegen mijn collega: “Nou, ik denk wel dat ze het is...”. Onze manier om de emoties van de familie buiten te sluiten. We condoleren je vader, je moeder, je vriend en je zusje. Het komt niet bij ze binnen. Ons werk hier zit er op. Voor je familie begint het nu pas. Als ik ’s avonds naar huis rijd zie ik je gezicht. 24 jaar. Net zo oud als mijn eigen dochter. In de weken erna let ik extra op gordels. Ik zie er legio. Onder de arm door, of dicht geklikt achter de rug om. Geen van de mensen die ik bekeur heeft er begrip voor. “Het snijdt in mijn nek”, hoor ik vaak. Het zal wel. Mijn argument dat je voor minder dan 4 euro een zacht hoesje kan kopen om dat snijden te voorkomen wordt weggehoond. Maar als je het niet voor jezelf doet, doe het dan tenminste voor je zusje........

Ik vind het trouwens niet meer dan normaal dat je je gordels draagt, ook al kom ik uit de tijd dat ze nieteens in de auto zaten. Telefoongebruik in de auto is gewoon dom.

[o]

Sizzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 07:57

Als ze telefoongebruik goed kunnen detecteren: graag!!!!
Hoe vaak niet iemand voor me met wisselend tempo over 1.5 baan of half over de vluchtstrook zwiert.......

In Zwitserland nemen ze bij gebruik van een text functie (sms, app etc) je rijbewijs af. Echter moet dan wel iemand dat net zien natuurlijk.