Bomenkap voor 5G

Moderators: EvelijnS, benangelique, Hanmar, Polly, Shanna, khirshanta, Dani

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 11:41

Als je stroom afneemt, is niks 100% groen.
In de elektriciteitskast, waar ook de aansluiting van je buren inzit, heb je zowel grijze als groene stroom.
Dus wat eruit komt en naar je huis gaat, is ook grijs om het zo maar even te noemen.

pmarena

Re: Bomenkap voor 5G

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 11:53

Ja maar de stroom van je zonnepanelen gebruik je ook niet 1 op 1 natuurlijk...dat lever je ook gewoon het net op en je apparaten halen weer stroom van het net. Tenzij je echt zelf met accu's gaat werken maar dat doen nog maar héél weinig mensen denk ik.

PAARDVRIENDELIJKE ZADELS EN RUITERSPORTARTIKELEN ONLINE SHOP met veel info www.barefoot-webshop.nl
Barefoot Nederland - alle nieuwtjes op FACEBOOK.
KASSA-koopjes: Slowfeeder hooinetten 20mm te koop *\o/* Klik hier

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 11:57

Precies ja. Die accu's zijn veels te duur en staan nog lang niet op punt wat betreft opslagcapaciteit.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 12:03

Ik kijk er echt naar uit dat dat wat bereikbaarder wordt, lijkt me heerlijk gewoon echt eigen stroom hebben, ik hou er wel van om zelfvoorzienend te zijn / minder afhankelijk :j

Ik ben trouwens wat 5G betreft, eigenlijk wel benieuwd wat er nu waar is van de toch wel hele pittige beweringen die je hier en daar hoort. Ik heb me er niet in verdiept en hoor dus alleen wat losse flodders hier en daar, als dat het echt wel even een tikkie heftiger is dan de eerste 4 G's zeg maar.... O.a. dat "ze" hiermee flink meer kunnen dat zich tegen je kan keren, en verhalen over militaire toepassingen enzo?

Het lastige in dit soort kwesties is ook altijd: als je zelf niet exact weet hoe het werkt, wie kan je dan vertrouwen in het vertellen van het juiste verhaal. Er zijn altijd alle gradaties van extreme paniekzaaiers tot extreme figuren die alles smuikend lacherig wegwimpelen.

"De wetenschap" en onderzoekers binnen hetzelfde veld staan vaak lijnrecht tegenover elkaar en kunnen gekocht worden, allerlei organisaties willen graag het publiek op een bepaalde manier beïnvloeden, mensen die zeggen er wat van te weten kunnen over-dramatisch doen en de overheid wil vooral geen paniek en een bepaalde visie doordrukken...

PAARDVRIENDELIJKE ZADELS EN RUITERSPORTARTIKELEN ONLINE SHOP met veel info www.barefoot-webshop.nl
Barefoot Nederland - alle nieuwtjes op FACEBOOK.
KASSA-koopjes: Slowfeeder hooinetten 20mm te koop *\o/* Klik hier

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 19:47

"God gave men both a penis and a brain, but unfortunately not enough blood supply to work both at the same time."

storrum

Re: Bomenkap voor 5G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-19 16:40

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 16:51

De reden voor de bomenkap is dat Natura 2000 toestaat dat er gekapt wordt zonder dat er nieuwe aanplant (elders) verplicht wordt gesteld. Normaal moeten bomen vervangen worden voor nieuwe aanplant. Voor SBB e.d. een leuk verdienmodelletje (ksjing...), en nog met EU subsidie ook nog. Verhoudingsgewijs hebben we in ons land meer gekapt afgelopen jaar dan in Brazilië. Waar het idiote idee vandaan komt dat we overal weer heidevelden terug moeten maken weet ik niet. 100 jaar geleden was ons land niet zo bebost, was het veel moeras en veen. Een boer moest zich even buiten ons dorp met plaggen een pad steken om naar het dorp te komen. Met de klompen aan en schoenen in de rugzak naar de kerk. Moeras. Maar dat willen we niet terug, want dat is te onhandig. Het is prima dat er onderhoud gedaan wordt maar doe dat dan met regelmaat. Het is nu wel een flinke kaalslag. Kinderen die braaf een boompje planten voor 'boomplantdag' staan nu een beetje voor joker met hun stekje als SBB gezonde bossen velt.
Dat zieke bomen omgehaald worden is wel logisch, die zijn potentieel gevaarlijk.

Over de IJssel