Abortus verboden in Alabama...

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Morganlefay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 08:03

Kwanyin schreef:
Ik ben zelf nu bijna een jaar moeder. En nu ik zelf meemaak wat voor liefde je kan krijgen en geven van zo'n klein hulpeloos ding ben ik meer dan ooit voor het beschermen van de baby.

Het beschermen van de baby tegen een leven van ongewenstheid, (kans)armoede, misbruik, zware psychologische erfenissen (leef maar eens met het idee dat je opa ook je papa is).
Mijn kind is er heel gewenst gekomen. Wordt overladen met liefde, niet alleen door ons als ouders maar ook door de ruimere omgeving. Zal financieel niets te kort komen, ik ga mijn uiterste best doen om hem te laten ontwikkelen naar een gezonde en sterke volwassene. Als hij nu timmerman of hartchirurg, rokkenjager of homoseksueel zal zijn, hij zal hopelijk altijd weten wat liefde is.

En in een ideale wereld krijgen alle baby's zo'n leuke start en groeien ze allemaal gelukkig op en denken alle twijfelmama's in spe nadat hun kind geboren is "verdorie, dat ik ooit aan abortus had gedacht, zo tof een klind, wat een wondertje!"

Helaas we leven niet in de ideale wereld. We leven in een wereld waar er hopen kinderen gewoon kapotgaan en wegkwijnen omdat ze er zijn en niemand er eigenlijk op zat te wachten. Kinderen die geboren worden omdat het nu eenmaal niet anders kon.
Je neemt al heel wat weg door anticonceptie goedkoop/gratis te maken(want dat doen ze dan ook weer in the land of the free, de anticonceptie te duur maken voor de arme bevolking), en een goede seksuele voorlichting (dat mag vaak ook niet want seks is ieuw ).

Het merendeel van de abortussen zal heus niet gedaan worden door vrouwen die er fluitend hun vijfde laten doen. Die komen voor, en worden graag aangehaald door tegenstanders als "zie je wel hoe dom vrouwen ze misbruiken", maar voor de overgrote meerderheid is abortus een eenmalig en zéér moeilijke maar heel doordachte keuze. En oh ja, niet door het uit mekaar scheuren van ledemaden van een levend kind. Als je zo'n indianenverhalen gaat verspreiden snap ik wel dat mensen een naar beeld van abortus hebben. En dan nog is de vraag of je die met een abortusabbonement wel moet aanmoedigen om écht een kind te hebben, meestal zijn dit toch mensen die het sowieso al moeilijker hebben.

Ik vraag me af hoeveel van die ongewenste kinderen zo dat fantastisch leven krijgen waar pro-lifers zo voor vechten. Want ondanks de wet nu pas van kracht zullen er zeker sowieso al meer dan genoeg kinderen geboren worden die ongewenst waren. Hoeveel kinderen in zo'n situatie zullen opgroeien tot gelukkige mensen met de kansen die ze nodig hebben. Als je mij kan zeggen dat 90 procent van de kinderen die ongewenst in een (kans)arm gezin vol misbruik en incest gelukkig zijn, dan neem ik mijn betoog direct terug. Maar ik vrees een beetje dat de cijfers meer naar de omgekeerde richting zullen gaan.

Amen.

If you can't beat them, join them.
Pa, je was meer dan goed.

Sizzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 08:05

Het schokkendste dat ik gelezen had is dat een verkrachter tot ongeveer 5 jaar veroordeeld kan worden en een vrouw na abortus tot 10 jaar. Ik hoop dat dat niet klopt wat dat lijkt op praktijken uit het middenoosten. We zeggen foei tegen de man en stenigen de vrouw.

Suzanne F.

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 08:12

En al die kinderen die ongewenst ter wereld komen en een moeilijk leven tegemoet gaan kunnen ook voor hogere misdaad cijfers zorgen over 15-20 jaar. En misschien zelfs voor hogere zelfmoordcijfers.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 08:31

Suzanne F. schreef:
En al die kinderen die ongewenst ter wereld komen en een moeilijk leven tegemoet gaan kunnen ook voor hogere misdaad cijfers zorgen over 15-20 jaar.

Dat is goed nieuws. Voor de makers van elektrische stoelen. Zit het lekker vol op Death Row. Want dat is buiten God's kunnen. Of baby's geboren moeten worden beslist enkel Hij, maar of nà de geboorte een leven ontnomen moet worden daarin moeten we Hem een handje helpen want zo Alwetend is Hij ook weer niet :+ .

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 08:47

Kwanyin schreef:
Suzanne F. schreef:
En al die kinderen die ongewenst ter wereld komen en een moeilijk leven tegemoet gaan kunnen ook voor hogere misdaad cijfers zorgen over 15-20 jaar.

Dat is goed nieuws. Voor de makers van elektrische stoelen. Zit het lekker vol op Death Row. Want dat is buiten God's kunnen. Of baby's geboren moeten worden beslist enkel Hij, maar of nà de geboorte een leven ontnomen moet worden daarin moeten we Hem een handje helpen want zo Alwetend is Hij ook weer niet :+ .

Dat is inderdaad bijzonder. Als het eenmaal op de wereld is mag je het wel het leven ontnemen.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 10:17

Maar als er iets is wat we weten is dat de kerk een beetje hypocrisie niet schuwt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 12:19

Suzanne F. schreef:
Ik snap ook niet waarom een mensenleven en foetus zo superieur wordt bevonden. Varkens en koeien worden massaal naar slachthuizen gebracht, biggen en kalfjes ook. Zelfs drachtige dieren al mag dat eigenlijk niet, maar het is maar een koe he? Schapen mogen ritueel de hals worden doorgesneden, nertsen mogen levend gevild maar een nette afbreking van een zwangerschap bij een mens mag niet. Voor mij niet te begrijpen. Mensen en vooral die van het mannelijk geslacht vinden zich superieur aan al het andere leven. Levensgevaarlijk is het.

Maar dit argument geldt niet voor mij want ik ben voor de bescherming van alle leven,zeker ook van dieren!En ik ben ook streng vegetarier.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 12:25

NatasjavE schreef:
Mars schreef:
Al is er geen sprake van verkrachting of zware handicap van de foetus. Als een vrouw zwanger raakt en ze besluit dat ze geen kind in haar leven wil moet ze de optie tot abortus hebben. Heeft werkelijk niemand anders iets van te vinden.

He le maal mee eens.

Wat heeft een ander nu er mee te maken als een vrouw kiest voor abortus?
Niets, noppes, nada.

Waarom een vrouw dwingen om een niet gewenste zwangerschap uit te dragen?

Omdat je vindt dat God leven schenkt en leven neemt?

Donder toch op. Ondertussen wel voor de doodstraf zijn.

Ik ben ook tegen de doodstraf. Wel voor het levenslang opsluiten van gevaarlijke criminelen, zoals verkrachters ja.

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 13:09

Ik ben een ongelukje, mijn ouders zijn getrouwd toen mijn moeder ontdekte dat ze zwanger was. Dit huwelijk is geen gelukkig huwelijk, mijn moeder heeft me vaak verweten dat ze, door voor mij te kiezen, een man heeft waar ze niet van houdt. Heb als kind vaak te horen gekregen dat ze voor abortus kun kiezen, maar dit geweigerd heeft. En eerlijk? Had ze maar voor abortus gekozen, dan had ze nu misschien gelukkig geweest ipv verbitterd.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 13:14

anjali schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik snap ook niet waarom een mensenleven en foetus zo superieur wordt bevonden. Varkens en koeien worden massaal naar slachthuizen gebracht, biggen en kalfjes ook. Zelfs drachtige dieren al mag dat eigenlijk niet, maar het is maar een koe he? Schapen mogen ritueel de hals worden doorgesneden, nertsen mogen levend gevild maar een nette afbreking van een zwangerschap bij een mens mag niet. Voor mij niet te begrijpen. Mensen en vooral die van het mannelijk geslacht vinden zich superieur aan al het andere leven. Levensgevaarlijk is het.

Maar dit argument geldt niet voor mij want ik ben voor de bescherming van alle leven,zeker ook van dieren!En ik ben ook streng vegetarier.

Vegetariër? Of veganist?

Op vakantie in Duitsland met je paard(en) en/of hond(en)? Vakantiehuisjes Wald und Wiese klaar voor de verhuur! Meer info op https://www.facebook.com/waldundwiese.eckersweiler ~~ http://www.waldundwiese.land

Sandy1103

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 13:37

Esplendido schreef:
Ik vind het erg verdrietig dat er nu in verschillende staten in de VS zulke wetten zijn die abortus verbieden. En met het conservatieve hooggerechtshof dat er nu zit kan het zomaar zijn dat die wetten er ook nog echt door gaan komen en abortus in de hele VS verboden mag worden.

Het is ook naïef om te denken dat vrouwen nu geen abortus meer laten plegen, abortus is er altijd geweest en zal er ook altijd zijn alleen gaat het nu weer de illegaliteit in met bijbehorende risico’s.

En wat met baby’s waar ze bij de 12 of 20 weken echo ontdekken dat er sprake is van dermate ernstige afwijkingen dat leven ondraaglijk lijden wordt? Die 20 weken echo is ook de reden dat in Nederland abortus tot zo laat in de zwangerschap is toegestaan. Dat is niet voor de ‘oeps, ik wil eigenlijk geen kind’ situaties. Maar juist alleen voor de situaties dat een kindje niet levensvatbaar zal zijn of dermate ernstige afwijkingen heeft dat het ondragelijk zal lijden tijdens het (vaak korte) leven. Zo’n abortus vindt plaats door de bevalling op te wekken en een kindje op die manier geboren te laten worden. Gewoon net zoals kindjes die wel voldragen worden. Op deze wijze een zwangerschap af moeten breken is voor de ouders verschrikkelijk en zij nemen deze beslissing in het belang en uit liefde voor hun ongeboren baby. Niemand anders zou daar over mogen oordelen en al helemaal niet veroordelen.

Niemand mag een ander dwingen tot abortus maar evengoed zou niemand een ander mogen dwingen tot het uitdragen van een ongewenste zwangerschap of het krijgen van een kindje met zodanig ernstige afwijkingen dat het alleen maar zal lijden.
Niemand zou mogen oordelen om de reden waarom iemand voor of tegen abortus is, niemand zou mogen oordelen over de reden waarom een vrouw abortus pleegt, niemand zou verantwoording af moeten leggen waarom er voor een abortus is gekozen. Er zou maar een iemand de baas moeten zijn in de buik van een vrouw en dat is die vrouw zelf. Laat iedereen lekker voor zichzelf beslissen en zich niet bemoeien en veroordelend uitlaten over de keuzes van een ander.

Wat goed gezegd dit !!!!!
Helemaal mee eens

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 13:38

SVRL schreef:
Ik ben een ongelukje, mijn ouders zijn getrouwd toen mijn moeder ontdekte dat ze zwanger was. Dit huwelijk is geen gelukkig huwelijk, mijn moeder heeft me vaak verweten dat ze, door voor mij te kiezen, een man heeft waar ze niet van houdt. Heb als kind vaak te horen gekregen dat ze voor abortus kun kiezen, maar dit geweigerd heeft. En eerlijk? Had ze maar voor abortus gekozen, dan had ze nu misschien gelukkig geweest ipv verbitterd.

Dat mag ze jou niet verwijten,want daar kun jij niets aan doen.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 13:45

anjali schreef:
Suzanne F. schreef:

Het probleem met jouw houding is alleen dat je een deel van het probleem negeert. Ik zie dat veel, ook bij gelovigen in mijn eigen familie. Het idee dat je met een verbod op abortus levens redt is gebaseerd op een fabel. Er zullen nog steeds ongewenste zwangerschappen zijn, en ook aborties. Alleen vanaf een verbod worden die aborties uitgevoerd door mensen die zich dokter noemen in donkere kamers met slechte hygiene, dmv gevaarlijke middelen, breinaalden, door zichzelf van een trap af te gooien, etc. Net zoals vroeger. Daar vallen slachtoffers bij, zowel ongeboren babies als de moeder zelf.
Ongewenste zwangerschappen zijn een deel van de realiteit. De zwangeren hebben geen geld, geen stabiel leven, zijn verkracht etc.etc. Die hebben geen veroordeling nodig, maar hulp.
En volgens mij staat er niet in de bijbel dat je gewoon star de andere kant op moet kijken terwijl je hardop je oordeel uitspreekt als je een persoon in nood tegenkomt.

“My grandfather once told me, ‘Grandson, the world is filled with people. But there’s only a handful of human beings.’” - Moses J. Brings Plenty.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 13:47

SVRL schreef:

Nee ze had de ballen moeten hebben om jou alleen op te voeden en niet te trouwen met een man die haar niet gelukkig maakte. Ik vind het jammer voor je dat je dit hebt moeten voelen, maar dat ligt niet aan jou.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 13:55

anjali schreef:
SVRL schreef:

Dat is wel makkelijk gezegd :')
In een ideale wereld was alles anders. Maar dan waren er ook geen verkrachters. En geen kinderen met aangeboren afwijkingen.

Kom maar op met die kerstmuts op mijn hoofd!

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 14:09

anjali schreef:
SVRL schreef:

Het mag niet, maar het gebeurd toch blijkbaar..... en dan?
Zulke dingen zullen alleen maar meer voorkomen met het verbieden van abortussen.

Maar goed pro lifers en ik zullen het toch niet eens worden.
Ik heb niet beslist moeite met de dood.
Van mij mogen ook alle bewezen kinderverkrachters en dierenmishandelaars enz op de stoel.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 14:47

anjali schreef:
Ik ben ook tegen de doodstraf. Wel voor het levenslang opsluiten van gevaarlijke criminelen, zoals verkrachters ja.

Ik dacht daarbij ook niet speciaal aan jou. :)

Maar in Alabama hebben ze wel de doodstraf.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....
Floris en Sunna
Op mijn paardje,..Ozosnel.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 14:54

NatasjavE schreef:
anjali schreef:

Ik dacht daarbij ook niet speciaal aan jou. :)

Maar in Alabama hebben ze wel de doodstraf.

Dit dus: https://www.independent.co.uk/news/worl ... 1.html?amp dag na de wet een doodstraf uitgevoerd.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 15:31

Dat hele pro life verhaal is dus een wassen neus daar. Een klompje cellen mag niet dood en wel een ellendig leven hebben, maar iemand in een cel mag je wel dood maken. 8)7
Het gaat dus gewoon weer over de onderdrukking van de vrouw.

My imaginary friend, in space, thinks you are stupid.

Noek_Bronco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 15:42

Sizzle schreef:
Het schokkendste dat ik gelezen had is dat een verkrachter tot ongeveer 5 jaar veroordeeld kan worden en een vrouw na abortus tot 10 jaar. Ik hoop dat dat niet klopt wat dat lijkt op praktijken uit het middenoosten. We zeggen foei tegen de man en stenigen de vrouw.

Die vrouw moest ook maar niet zo kortgerokt over straat lopen. 8)7

Safira en Shadow

Bronco °14/08/2015 *20/09/2015

Resistance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-19 15:49

Noek_Bronco schreef:
Sizzle schreef:

Die vrouw moest ook maar niet zo kortgerokt over straat lopen. 8)7

Of een kanten slipje aanhebben onder haar dikke winterjas en lange broek. Ze vroeg erom! Foei hoor!

http://www.sodrahalla.nl Apartementen in een Zweeds landhuis!

[o]

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 15:53

Cookies schreef:
Dat hele pro life verhaal is dus een wassen neus daar. Een klompje cellen mag niet dood en wel een ellendig leven hebben, maar iemand in een cel mag je wel dood maken. 8)7
Het gaat dus gewoon weer over de onderdrukking van de vrouw.

Maar dat praten ze weer ‘goed’ door een foetus ‘onschuldig’ leven te noemen een een ter dood veroordeelde is in hun ogen niet meer onschuldig. Dat deze ter dood veroordeelde ook ooit een onschuldige foetus was en de kans groot is dat deze veroordeelde door de omstandigheden waarin hij/zij is opgegroeid het verkeerde pad op is gedaan vergeten ze even. Net als het feit dat er door het verbieden van abortus meer kinderen komen die opgroeien in kansarme omstandigheden en dus een grotere kans hebben om het verkeerde pad op te gaan.

Al met al alleen maar verliezers door dit soort wetten.

ღ Mama van D.ღ
ღ Mama van S.ღ
ღ Mama van A. ღ
ღ Mama van A.ღ

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 17:33

anjali schreef:
SVRL schreef:

Als mijn, niet verkrachte moeder, zo al reageerde op haar kind, hoe denk je dan dat een verkrachte vrouw kan reageren? Ik heb alle begrip voor die vrouwen die ondanks hun verkrachtingstrauma toch hun kindje houden, maar zij die het niet aan kunnen, moeten ook gewoon voor abortus kunnen kiezen. Denk niet dat jij beseft wat het met jou als kind doet, als je voelt dat je niet gewenst bent. Dat draag je heel je leven mee.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 18:01

Er is toch veel vraag naar adoptiekinderen?

Resistance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-19 18:04

anjali schreef:
Er is toch veel vraag naar adoptiekinderen?

Volgens mij begrijp je niet dat verkrachtingsslachtoffers er soms niet op zitten te wachten om 9 maanden met in hun ogen een parasiet van die vuilak rond te lopen in hun buik?

Getuigt van weinig inlevingsvermogen dit.

http://www.sodrahalla.nl Apartementen in een Zweeds landhuis!

[o]