welke nieuwssite volgen jullie?

Moderators: Shanna, Princesj, Dani, ynskek, Mondy, Polly, Hanmar, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

mystery1980

welke nieuwssite volgen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-20 13:00

Ik volgde altijd het nieuws op NU.nl maar helaas ben ik tot de ontdekking gekomen dat het nieuws daar niet altijd als eerste bekend is,niet compleet is en soms sociaal wenselijk is ingevuld en meer van dat soort dingen. Ik kijk dus naar een alternatief of aanvulling.
Welke site vinden jullie prettig en waarom?

Accept both compliments and criticism. It takes both sun and rain for a flower to grow.
Normal is an illusion, what's normal for the spider is a choas for the fly!
If I was meant to be controlled, I would have come with a remote.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Re: welke nieuwssite volgen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 14:03

Ik volg NOS.nl en AD

NOS omdat die soms iets uitgebreider verslag leggen en AD omdat die ook de 'onzinnige' nieuws naar voren brengen zeg maar. Ik vind ze ook allebei wel betrouwbaar.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 16:53

Ik volg geen nieuwssites. Voor mij is m'n tijdlijn op social media m'n bron van informatie. Zo volg ik o.a. correspondenten en rechtstreekse bronnen van nieuws, maar ook media zoals NOS, Volkskrant e.d. Internationaal gezien volg ik de New York Times en Deens nieuws zoals Berlingske/Ekstra Bladet etc.

Ben zelf wel fan van de NYT, maar ik vind het wel schandalig hoe ze omgaan met nieuws uit het midden-oosten. Vandaar dat ik dat opvang met veel kritische correspondenten uit conflictgebieden.

“The really important thing to be was yourself, just as hard as you could.”
― Terry Pratchett & Neil Gaiman, Good Omens: The Nice and Accurate Prophecies of Agnes Nutter, Witch

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 17:07

NOS.nl, BBC.com

Stal Skýjafar, Tölt in Balans Tölt- en Centered Riding lessen op goed getrainde IJslandse paarden
http://www.stalskyjafar.nl

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 17:18

NRC.nl, nytimes.com en rondom Brexit gedoe ook theguardian.co.uk Verder ook nog wat nerd-sites :+

NRC eigenlijk juist omdat ze niet de snelste zijn, omdat ze geruchten niet oppikken en ze geen 'entertainment' of 'opmerkelijk nieuws' secties hebben. Ik heb liever goed en gecheckt nieuws dan een half bericht op basis van halve bronnen een paar minuten (of uren) eerder.

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 09:48

NOS en 1 Limburg.
Vroeger keek ik altijd op nu.nl maar de site werkt niet zo fijn meer.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 09:54

De Correspondent.

Niet altijd de eerste, maar wel erg uitgebreid.

En het filtert meteen lekker een hoop paniekzaaierij uit.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 10:25

Hier ook de correspondent maar heb daar vooral een abonnement om ze te sponsoren, goed initiatief.
Moet wel zeggen dat ik daar het laatste jaar vrijwel niets meer gelezen heb. Te weinig tijd voor en veel artikelen zijn me wat te SP-ig. Tegen om het tegen zijn lijkt het soms en regelmatig worden zaken ook wat ongebalanceerd belicht. Maar zitten zeker erg goede stukken tussen, podcasts zijn ook leuk voor in de auto :j

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Pipodipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 10:34

Volkskrant, NRC, Parool, NOS, FD, FTM, CNN, NYT, WP, BBC, Guardian, RTLZ, en wat er zoal langs komt. Voorheen ook bepaalde journalisten via Twitter, maar dat werd wat veel. En ook nog wat sites die specifiek met mijn werk te maken hebben. En natuurlijk Horses en Hoefslag.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 10:43

RTV Oost :+

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 10:59

Google nieuws :) verzameld al het nieuws van verschillende bronnen :)

[center]Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Calixae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 11:12

Ik ben fan van het AD en de Telegraaf

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 11:14

correspondent en AD (of eigenlijk brabants dagblad als provinciaal )

[MW] Zou jij Bloed/Beenmerg donor willen worden?

let op! ik heb balneae Anatidaephobia dus als jij ze ergens ziet... waarschuw me!

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 13:31

Ik heb het nieuws als 'widget' op mijn Iphone dus ik kijk daar een paar keer per dag naar. Die pakt van alles wat volgens mij, vooral het AD, Telegraaf, NOS en nu.nl.

"The difference between doing something and not doing something is doing something."

Sjaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 13:38

Ik durf het bijna niet te zeggen, want dat riekt wel heel erg naar een generatiekloof, Teletekst!

Ook wel nu.nl en nos.nl, maar aan de onliners op pagina 101 van Teletekst kan geen enkele andere nieuwssite tippen.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 09:33

Nu, nos, nrc, BBC, guardian, correspondent, moscow times, ny times Maar vooral in het weekend de papieren nrc en op maandag de weekendedities (van de buren) van de volkskrant en trouw.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 12:20

NOS en het AD voor het dagelijks nieuws en als ik meer wil weten google ik even. Ik hou me niet aan 1 site, omdat ze allemaal niet helemaal objectief zijn.

De Correspondent lees ik graag af en toe om meer licht op bepaalde onderwerpen te krijgen. Al vind ik ze soms ook subjectief overkomen. Kan bijna niet anders, want wie kan zijn eigen mening helemaal uitschakelen.

Verder zoek ik bij "internationaal" nieuws waar ik het fijne van wil weten naar een landelijke nieuwssite.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 12:36

telegraaf, ad, soms ook nu (maar die is niet meer betrouwbaar sinds je je niet tegen klimaatverandering mag uitspreken), maar ook ninefornews en niburu voor een compleet overzicht van alle feiten. Ook kom ik wel eens op belgische en Franse sites uit. Gewoon alles volgen zeg maar, ook de zgn. onbetrouwbare sites, omdat die soms toch echt wel de waarheid blijken te spreken.
Buitenlandse sites omdat die soms dingen anders belichten.

Nobody is perfect, I am nobody.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 12:40

NOS.nl, nu.nl. Correspondent lees ik ook vaak, komt regelmatig voorbij op m'n facebook. Inhoudelijk goed, maar welk gekleurd. Internationaal stuit ik vaak op artikelen van The Guardian en The Atlantic. Voor maatschappelijke onderwerpen vind ik Vice.com héél erg tof. Arjan Lubach voor een satirische kijk op actuele onderwerpen.

Voor mijn gevoel is nos.nl het meest objectief. Mijn ouders hadden vroeger AD maar dat vind ik persoonlijk verschrikkelijk, werd voor mijn gevoel meer een sensatieblad dan een serieuze krant.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 12:53

tmr001 schreef:
NOS.nl, nu.nl. Correspondent lees ik ook vaak, komt regelmatig voorbij op m'n facebook. Inhoudelijk goed, maar welk gekleurd. Internationaal stuit ik vaak op artikelen van The Guardian en The Atlantic. Voor maatschappelijke onderwerpen vind ik Vice.com héél erg tof. Arjan Lubach voor een satirische kijk op actuele onderwerpen.

Voor mijn gevoel is nos.nl het meest objectief. Mijn ouders hadden vroeger AD maar dat vind ik persoonlijk verschrikkelijk, werd voor mijn gevoel meer een sensatieblad dan een serieuze krant.

De AD neem ik juist omdat die wat sensatie gevoeliger is, daardoor hebben ze net wat meer 'nieuws'.

enzino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 17:28

De Jensen Show (op youtube) bespreekt op werkdagen ook het nieuws. Plus het is het echte geluid voor gezond verstand.

AnnexUdith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 17:31

Nu.nl of nos

Laatst maar afgemeld op Facebook van de telegraaf en hart van Nederland werd echt gestoord van de clickbaite artikelen die voorbij kwamen. Vooral met dat virus wel 10 berichten van de telegraaf. Ook vind ik die site gewoon niet betrouwbaar.

Volg mijn twee fjordenpaarden Udith en Ofira via @fjordhorseudith

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 17:42

Telegraaf, NH nieuws en het noord hollands dagblad :o ik lees het allemaal op m’n telefoon. Het enige nadeel van Telegraaf en NH dagblad vind ik wel dat je dan als je ook de premium artikelen wilt lezen dat je dan een abonnement moet afsluiten en dat doe ik niet.

Don’t forget to love yourself ❤️

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 17:54

NOS.nl

Life's a bitch so you can't win.
M. Python

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 17:57

Sjaco schreef:
Ik durf het bijna niet te zeggen, want dat riekt wel heel erg naar een generatiekloof, Teletekst!

Ook wel nu.nl en nos.nl, maar aan de onliners op pagina 101 van Teletekst kan geen enkele andere nieuwssite tippen.

Ik denk dat jij het goed met mijn vader zou kunnen vinden :')

Life's a bitch so you can't win.
M. Python

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie